Razdaljo med italijansko in bavarsko prestolnico, ki meri skoraj tisoč kilometrov, bo v bližnji prihodnosti moč premagati v manj kot devetih urah, kar je približno dve uri manj kot omogoča trenutna infrastruktura. Trenitalia namerava do leta 2026 med mestoma zgraditi železniško progo za vlake velikih hitrosti. Kot napovedujejo, bo trasa med Rimom in Mü​nchnom potekala skozi Firence in Bologno ter prečkala Avstrijo v Innsbrucku. Vožnja naj bi trajala osem ur in pol. 

Predvidoma v letu 2028 bo Frecciarossa v sodelovanju z nemškim železniškim prevoznikom Deutsche Bahn (DB) in avstrijskim ÖBB vozila tudi v Berlin in Neapelj.

Širitev po Evropi

A high-speed Eurostar train exits the Channel tunnel in Coquelles, near Calais, May 5, 2014. Eurotunnel prepares to celebrate the 20th anniversary of the inauguration of the Channel Tunnel. The Channel Tunnel or Euro Tunnel took six years to construct and was opened in 1994. REUTERS/Christian Hartmann (FRANCE - Tags: POLITICS TRANSPORT BUSINESS)

Vlakom Eurostar, ki skozi podvodni tunel povezujejo Pariz in London, se obeta konkurenca. Foto: Reuters

Italijani sicer napovedujejo širitev svoje mreže širom Evrope. Zaenkrat že upravljajo nekatere hitre vlake v Franciji in Veliki Britaniji. Priljubljena je denimo linija, ki povezuje Pariz in Milano, še posebej na odseku med Parizom in Lyonom. 

V začetku aprila so napovedali zagon nove hitre linije med Londonom in Parizom, kar pomeni, da se končuje tri desetletja dolga era monopola vlakov Eurostar na tej relaciji. Kot so sporočili iz Trenitalie, bo investicija težka milijardo evrov, končni rezultat pa naj bi bil viden v letu 2029. 

»Visokohitrostne železniške mreže so hrbtenica učinkovite in okolju prijazne mobilnosti. Z razširitvijo naše prisotnosti na ključnih koridorjih ne vlagamo le v infrastrukturo in inovacije, temveč tudi v prihodnost evropskega transporta,« je ob razgrnitvi ambicioznih načrtov dejal Stefano Antonio Donnarumma, vodja FS Group, ki vključuje Trenitalio.

Vzpostavitev povezav med Londonom in Parizom so napovedali v nizozemskem podjetju Heuro in španskem Evolyn.

Priporočamo