Ključnih je bilo osem primerov, zaradi katerih se je Dars odločil prekiniti pogodbo z Avtovleko Žonta, kot je razvidno iz objavljene odločitve višjega sodišča.
V vseh osmih primerih pritožbeno sodišče pritrjuje prvostopenjskemu, a pojdimo po vrsti.
V štirih primerih odvoz vozila brez dokumentacije
Dars je leta 2019 štirikrat v štirih različnih primerih od Žonte zahteval dokumentacijo, torej račune in delovne naloge, o opravljenih odvozih vozil: "V roku petih delovnih dni posredujte kopijo izdanega računa in obrazložitev zaračunanih postavk na predračunu in računu ter vsa dejstva, ki so vplivala tako na izvedbe vleke kot na zaračunavanje storitve,'' so jih pozvali.
Delovni nalog je poleg računa osrednji dokument, na podlagi katerega lahko Dars preverja izvajanje storitev avtovleke, opozarja sodišče, zato je pritrdilo prvostopenjskemu, da predstavlja ''nepredložitev delovnega naloga opustitev tožničine pogodbene dolžnosti ter kaže na visoko stopnjo njene neskrbnosti.'' Pri Avtovleki Žonta so takšno ravnanje skušali utemeljiti z besedami, ''da je bila pred tem praksa med strankama takšna, da se delovni nalogi niso posredovali.'' Sodišče jih je gladko zavrnilo, ob tem pa opozorilo še, da so na Darsu Žonti neupravičeno pogledali skozi prste, ko je danes že nekdanji direktor področja vzdrževanja Damijan Jaklin štiri sankcije združil v eno - za odpoved pogodbe jih namreč zadostuje pet.
Nova ukrepa
Dars je Žonto 25. januarja 2021 z odvzemom tedenskega dežurstva kaznoval še dvakrat: prvič zato, ker so 10. 12. 2020 prišli po vozilo, udeleženo v prometni nesreči, šele ob 4.35, čeprav so jih na pomoč poklicali ob 3.15. ''To predstavlja prekoračitev odzivnega časa v skladu z 12. členom Pogodb,'' so utemeljili kazen.
Drugič pa, ker pri Avtovleki Žonta niso predložili dokumenta, ''iz katerega bi bilo razvidno, da je bil odvoz vozila na lokacijo v Celje dogovorjen z voznikom v pisni obliki.'' Žonta ima svojo bazo sicer na Vranskem blizu Celja.
Sedmi primer
Le dva dni pozneje, 27. 1. 2021, je Dars Žonto spet sankcioniral: podobno kot že tolikokrat zato, ker niso predložili pisnega dogovora z uporabnikom o vleki vozila z avtoceste na odseku Šentilj proti Mariboru na lokacijo Žontovega parkirišča v Celju.
Osmi žebelj v krsto
31. 12. 2020 je Žonto na pomoč poklical voznik moldavskega avtobusa, ki je imel težave z zračnim vzmetenjem. Odpeljali so ga v svojo bazo na Vrhniko, nato pa na servis v Celje, čeprav so delovni nalog napisali za odvoz v Ljubljano, ugotavlja sodišče. Pri Žonti so na sodišču pojasnjevali, da naj bi jim iz ljubljanskega servisa ''v telefonskem razgovoru sporočili, da potrebnih rezervnih delov nimajo, nato pa se je voznik avtobusa strinjal, da vozilo odpeljejo na servis v Celje, kjer je bilo popravljeno.'' Toda na Darsu so ugotovili, da so z Žonte na ljubljanski servis poklicali ob 9.35, ko je bil moldavski avtobus že na njihovem servisu v Celju. Žonti so zato še osmič izrekli ukrep odvzema enotedenskega dežurstva, kar je bilo dovolj za prekinitev pogodbe z Darsom.
Romunska primera
Pred dobrim letom smo poročali o zgodbi romunskega voznika Stefana, ki je imel opravka z Avtovleko Žonta. Na armaturni plošči se mu je pojavila opozorilna lučka, zato je ustavil na odstavni niši, kmalu zatem pa je prišel vlečni tovornjak. In to kljub temu, da še ni poklical nobene avtovleke.
Stroške popravila so najprej ocenili na ''50, največ 100 evrov,'' na koncu pa prišli do zneska 8000 evrov. Po štirih dneh zamude so od njega zahtevali »le« 2800 evrov, ki jih ni hotel plačati.
Stefanov rojak Alexandru je ustavil na bencinskem servisu, ker se je motor njegovega avtomobila začel pregrevati, in poklical vlečno službo.
Povedali so mu, da je težava v ventilatorju za hlajenje motorja in da ga bo popravilo stalo 150 evrov. Pozneje so ugotovili, da z ventilatorjem ni nobenih težav, napaka je bila veliko manjša – zamenjali so varovalko. Komplet takšnih varovalk, tako Alexandru, stane v Romuniji en evro, zaračunali pa so mu jih 844.
Nesrečni Avstrijec
36-letnemu Korošcu s celovškimi registrskimi tablicami je med potjo na dopust pred razcepom Gabrk v smeri proti Kopru počila prednja desna guma, je maja lani pripovedoval za Kronen Zeitung, in zato poklical na pomoč. Z avtovleko so se peljali mimo Ljubljane nazaj proti Avstriji. »Tedaj mi je postalo jasno, da nekaj ni v redu.« Po še 50 kilometrih so prispeli v avtomehanično delavnico na Vranskem.
Menjavo gum so mu zaračunali 1021,14 evra, plačati jih je moral v gotovini. »Če ne bi plačal, mi verjetno ne bi dali avta. Nisem imel druge možnosti.«
Konec zgodbe
''Stvar je s sodbo Višjega sodišča za nas zaključena," je ob odločitvi višjega sodišča pred mesecem dni povedal predsednik uprave Darsa Andrej Ribič. Žonta po prekinitvi pogodbe na njihovih aktualnih razpisih ne bo mogel sodelovati.