»Nikoli si nisem mislila, da bom to objavila javno. V trgovini sem delala skoraj sedem let. Pomagala sem ljudem, poznala sisteme, razumela procese. In ja – vedela sem tudi za posebne interne ponudbe, ki jih dobijo samo zaposleni. Zdaj pa nisem več del te ekipe. In po vsem, kar sem dala skozi, sem se odločila, da tokrat ne bom tiho,« se na omrežju facebook začne zapis uporabnice Sonje Ivane. Podobno piše tudi Nina: »Po več kot petih letih so me prejšnji teden odpustili, ker nisem hotela delati nadur na svoj prosti dan. Tako je videti 'hvaležnost' danes. Ampak veš kaj? Dovolj mi je. Vodstvo nam je izrecno prepovedalo deliti to ponudbo s strankami – želeli so jo obdržati samo za 'prijatelje' in VIP stranke. Ampak jaz nimam več kaj za izgubiti.«
Obe uporabnici potem »razkrijeta« domnevno skrivno akcijo oziroma »tiho promocijo«, prek katere lahko kdorkoli »skoraj zastonj« dobi nov, zapakiran električni skiro Хіаоmі Ѕсооtеr 4 Рrо. Izpolniti mora le kratko anketo na strani, povezavo do katere sta obe objavili, za obdelavo in dostavo pa plačati 9,99 evra. A čeprav tako Nina kot Sonja Ivana v lastnem zapisu zatrjujeta, da ne gre za prevaro, to ni res. Nina in Sonja Ivana sploh ne obstajata, ampak sta le imeni, ki so si ju goljufi izbrali za razširjanje prevare. Po omrežju se sicer različice oglasa širijo tudi pod drugimi imeni domnevno nezadovoljnih in maščevalno nastrojenih odpuščenih delavcev.
Naročnina v drobnem tisku
V nacionalnem odzivnem centru za kibernetsko varnost SI-CERT so s tovrstno prevaro seznanjeni, gre pa za še eno izpeljanko prevare s skrito naročnino oziroma »subscription trap«, na katero so v preteklosti že opozarjali. Uporabnike zavajajo s privlačnimi nagradnimi igrami, kjer zlorabijo podobo in imena znanih slovenskih trgovcev in blagovnih znamk. V tem primeru obljubljajo električne skiroje, v preteklosti so zvočnike, mobilne telefone, v enem celo hišo, uporabnika pa ob kliku na ponujeno povezavo usmeri na stran z obrazcem s kontaktnimi podatki.
»Na tej točki uporabniki mislijo, da bodo za zgolj 9,99 evra kupili električni skiro, zato podatke posredujejo. V resnici pa so zavedeni, da pristanejo na drobni tisk, v katerem je navedeno, da se obenem s sodelovanjem strinjajo z naročnino, ki jim vsaka dva tedna s kreditne kartice trga skoraj 70 evrov. Seveda pa sodelujoči nikakor ne bodo prejeli niti omenjenega skiroja,« je ozadje prevare pojasnila Jasmina Mešić s centra SI-CERT. Pravi še, da so tovrstne prevare zadnje leto zelo pogoste, nepridipravi pa podobne taktike uporabljajo tudi v lažnih objavah o popolnih razprodajah v primeru zapiranja trgovin ali pa pri prodaji izgubljene prtljage z letališča.
V centru za kibernetsko varnost opozarjajo še na problematičnost oglaševanja takšnih poskusov prevar. Opažajo namreč velik porast števila oglasov na omrežju Meta in to tako za oglaševanje prevar s skrito naročnino kot lažnih spletnih naročnin, kripto-investicijskih prevar in lažnih kreditov. Zloraba legitimnih oglaševalskih orodij za vabljenje v različne spletne prevare ni novost, je pa po navedbah Jasmine Mešić presenetljivo, kako pogosti so postali taki oglasi, kako dobro ciljajo na uporabnike in kako malo vzvodov za zaščito imajo na voljo uporabniki.