Opel corsa je bil naš prvi družinski avto. Z njim sem iz porodnišnice pripeljal svojega prvega otroka. Čeprav je bil avto že zelo star, še brez ABS in ga je žena mnogo let prej podedovala od svojega dedka, me nanj vežejo lepi spomini. Kot tisti, ko sva ob menjavi povsem zdelanega ohišja luči ugotovila, kako se med nočno vožnjo počutijo vozniki novih avtomobilov, ali pa tisti, da sva v njem lahko poslušala le zagozdeno zgoščenko slovenske zasedbe Elvis Jackson. Šlo je za album Summer edition. Dober album. Še sreča. Test nove (hibridne) corse je bil kot vrnitev v nekdanje stanovanje. In vsi vemo, kako to gre.

5,7 l je bila poraba hibridne corse. Elektrika prednjači med mestno vožnjo, ko skočiš na avtocesto, pa delo prevzame bencinski motor.

Dizajn corse je iz leta 2023, ko je dobila zadnji »facelift«, vključno s povsem črno masko in črnim »bliskom«, Oplovim logotipom. Ko ga vidiš, takoj veš, da gre za corso, čeprav je danes avto dosti privlačnejši in bolj športnega videza kot naš družinski prijatelj z začetka tisočletja. Je videti kar kul. Na splošno je privlačna tudi notranjost. Zlasti spredaj. Sicer se sedi nizko, a to doda nekaj športnega pridiha celotni izkušnji. Obdan si z veliko trde plastike, a v kombinaciji z drugimi elementi v notranjosti stvar deluje lepo zaokroženo. Narejeno z občutkom. Pohvale tudi za vrtljive retro gumbe za uravnavanje klime, tehnološko bolj zahtevne pa ne bosta ravno navdušila dokaj retro zaslona. Sredinski je korektno umeščen v armaturo in solidne velikosti, a z dokaj okornim vmesnikom. Zaslon za voznikom pa je še bolj osnoven, ampak opravi svoje delo. Odlagalnih površin za napitke je nekaj, ni pa strašnega presežka.

Opel corsa

Sedi se nizko, a dovolj udobno, prtljažnik pa že v osnovi ponuja prostornino 309 litrov. Na zadnji klopi ni veliko prostora. Foto: Aljaž Potočnik

Še bolj špartansko je zadaj, kjer se 4,06-metrska dolžina avtomobila in 2,54 metra medosne razdalje še posebej poznata. Prostora za kolena je malo, dokaj kratko pa je tudi naslonjalo za hrbet. Ker se proti zadku avtomobila športno spušča tudi streha, to povzroči dodatno zagato. Ko sem v avto poskušal namestiti otroški stolček, ki se pričvrsti z varnostnim pasom (brez isofixa), ga nisem mogel »zakleniti«. Zgornji del stolčka se je zaletaval v vzglavnik. Ko sem želel odstraniti vzglavnik, pa to ni bilo mogoče, ker je strop prenizek. Ne gre za scenarij, ki bo motil večino kupcev avtomobila, je pa dobro vedeti. Za vsak primer. Zlasti zato, ker sem prepričan, da sem isti stolček uporabljal pri prvem otroku v stari corsi, kjer te težave nisem imel.

Prtljažnik obsega kompaktnih 309 litrov, kar je za to velikost avtomobila solidno. Ob tem je omenjena prostornina tudi funkcionalna. Brez delitev na niše na straneh zaradi koles ali drugih geometrijskih komplikacij, ki dajejo večjo prostornino na papirju, a v praksi ne ponujajo ničesar. Je pa nakladalni rob visok. Prilagojen za prevažanje polnih vrečk živeža iz trgovine in preprečevanje, da se kakšna steklenica ali konzerva skotali iz prtljažnika, ko odpremo zadnja vrata. Prostornino lahko povečamo s podrtjem dvodelne zadnje klopi. S tem prostor za tovor naraste na 1081 litrov. Je pa med prtljažnikom in zadnjo vrsto v tem primeru stopnička, kar ni idealno.

Opel corsa

Foto: Aljaž Potočnik

Ampak corse verjetno ne kupuješ zaradi prostornine prtljažnika ali udobja v zadnji vrsti. Njena kompaktnost pride prav ob iskanju parkirne niše v mestnih blokovskih naseljih in drugih s pločevino nagnetenih ulicah. Hkrati ponuja zelo zabavno izkušnjo med vožnjo. Malček do stotice potegne v 7,9 sekunde, kar se zaradi nizke lege in kompaktnih dimenzij občuti še za odtenek hitreje. Kombinacija 1,2-litrskega turbo trivaljnika s 136 konji (100 kW) in 230 Nm navora ter elektromotorja z 9 konji (7 kW) stalne moči in 55 Nm navora s 6-stopenjskim dvosklopčnim samodejnim menjalnikom deluje uigrano in odzivno. Elektrika prednjači med mestno vožnjo, ko skočiš na avtocesto, pa delo prevzame bencinski motor. Prehitevanje na lokalnih cestah ni noben problem in tudi na avtocesti se corsa ne bo počutila zunaj svojega elementa. Najvišja hitrost navsezadnje znaša 210 km/h. Dovolj tudi za vožnjo po Nemčiji. Poraba se je medtem gibala okoli 5,7 litra, kar gre morda pripisati tudi nekoliko težji nogi, ker te avto v hitrejšo vožnjo kar nekako zvabi. Vodljivost avtomobila je natančna, poplesavanja po cestišču ni. Trdo vzmetenje pripomore k manjšemu nagibu v ovinkih, je pa zato nekoliko manj udobja ob prečkanju grbin in drugih nepravilnosti na cestišču. Ljubiteljem francozov se utegne zdeti trd in robat, privržencem popolnega nadzora pa iskren in neposreden ter predvidljiv v vseh scenarijih.

Opel corsa

Foto: Aljaž Potočnik

Hibridna corsa je zabaven mestni avto, ki te danes še bolj kot nekoč odpelje tudi na dopust. Predvsem če potuješ samo še z eno osebo. Zaradi lastnosti je zanimiv zlasti za mlajše voznike, ki še nimajo družine. Je pa za hibridno različico z bogato založeno opremo GS treba v žep seči po 23.440 evrov.

Kratki test Opel corsa

                              

Priporočamo