Se še spomnite, kdaj ste izgubili nedolžnost? Ne glede na to, ali je bil prvi seks čista polomija ali poln naslade, gre za dogodek, ki ostane v spominu do konca življenja. Tudi sami se ga spomnimo, kot da bi se zgodil včeraj, pa čeprav mineva dobrih 36 let in o dekletu več kot to, da je bila Natali iz Zagreba, danes ne vemo. Toda vsake toliko nanjo vendarle pomislimo, čeprav iz sila različnih razlogov. In tokratni je bil precej nenavaden.

Mazda CX-60 e-skyactiv D254 AWD homura plus: Redko, kot je marsikje pitna voda

Nekaj posebnega je barvni zaslon, ki ni na dotik, do menijev pa dostopamo prek vrtljivega gumba. Prtljažna vrata premorejo pomoč elektrike. Foto: Matej Štakul

Bili smo namreč v družbi štirikolesnika bele barve, ki simbolizira veliko. Ob beli pogosto pomislimo prav na nedolžnost, čeprav smo vedeli, da ravno nedolžen naš tokratni testni kandidat ne more biti. Tudi zato, ker nismo bili prvi, ki smo sedli za njegov volanski obroč. Bližja mu je povezava bele barve s popolnostjo, zaščito, učinkovitostjo in upanjem. Vse to je namreč v avtomobilskih krogih močno povezano z dobro prodajo, in če kaj, si proizvajalci želijo prav tega, da bi se njihovi štirikolesniki prodajali kot vroče žemljice. A pot do uspeha ni lahka.

6,7 l​ je bila povprečna poraba dizelskega goriva na testu, kar je dovolj za 865 kilometrov dosega.

Mazda že dolgo velja za znamko, katere avtomobili se peljejo dobro, so že na prvi pogled privlačni, zmogljivosti so pisane z veliko začetnico, serijska oprema pa je bogata. Vse to je sopomenka CX-60, športnega terenca z dolžino 4,74 metra, ki je nekaj posebnega tudi zavoljo zmogljivega 3,3-litrskega dizelskega šestvaljnika z močjo 254 konjev (187 kW), ki se mu še kako poda. Zna pa marsikdo dejati, da je voziti dizla v letu 2025 bogokletno. Naše mnenje je drugačno. Zmogljivosti skoraj dve toni težkega vozila ne bodo razočarale niti tistih, ki vsake toliko močneje pritisnejo stopalko za plin, saj je največja hitrost 219 kilometrov na uro, do stotice pa pospeši v 7,4 sekunde. Manever prehitevanja boste tako opravili z levo roko.

Mazda CX-60 e-skyactiv D254 AWD homura plus: Redko, kot je marsikje pitna voda

Foto: Matej Štakul

Za udobje med vožnjo skrbi osemstopenjski samodejni menjalnik, ki mu lahko ukazujemo z uporabo dveh ročic za volanskim obročem, da bodo zeleni vriskali od veselja, pa poskrbi povprečna poraba 6,7 litra. Z opombo, da jo lahko zlahka zmanjšamo za pol litra. Je pa naša nrav pač takšna, da nam je blizu dinamičnejša vožnja, kar se izrazi tudi na nekoliko večji porabi. A tudi ta zagotavlja avtonomijo 865 kilometrov (posoda za gorivo je radodarna s prostornino 58 litrov), kar smo pospremili s palcem, obrnjenim navzgor. Kot češnja na torti se testna CX-60 hvali z aktivnim tempomatom, ki z odliko sam pospešuje, zavira in ohranja varnostno razdaljo ter poskrbi, da je vožnja tako varna kot udobna. Dodana vrednost je štirikolesni pogon, da boste brez skrbi tudi tedaj, ko podlaga postane bolj spolzka.

Mazda CX-60 e-skyactiv D254 AWD homura plus: Redko, kot je marsikje pitna voda

Foto: Matej Štakul

Mazda CX-60 e-skyactiv D254 AWD homura plus: Redko, kot je marsikje pitna voda

Foto: Matej Štakul

Voznik bo za volanskim obročem, ki ga nastavljamo s pomočjo elektrike, več kot zadovoljen. Visok položaj sedenja zagotavlja zgledno preglednost, v usnje oblečen, ogrevan in hlajen voznikov sedež pa spominja na fotelj iz domače dnevne sobe. Vredna pohvale je zagotovo projekcija najpomembnejših podatkov glede hitrosti in omejitve na vetrobransko steklo, do vseh menijev pa je mogoče dostopati prek vrtljivega gumba med obema prednjima sedežema, kar je v prid večji varnosti, saj vam pogleda ni treba umakniti s ceste. Velik barvni zaslon pa ni na dotik, kar je danes redko, kot je marsikje po svetu pitna voda. Dotični za volanskim obročem bo zagotovo cenil, da so za drobnarije na voljo trije zaprti predali, dobra volja pa se iz sprednjega seli tudi v zadnji del. Centimetri za glavo in kolena so razkošno odmerjeni (medosna razdalja je zajetnih 2,87 metra), zato niti višjerasli ne bodo poznali prostorske zadrege, za nameček je zadnja klop celo ogrevana. Seveda je CX-60 avto, ki zlahka zadovoljuje vse potrebe štiričlanske družine. Zadrege, kam z vsemi kovčki, torbami in vrečkami, tudi ko se odpravite na daljšo pot, ne boste poznali. Je pa res, da lahko vanj naložimo precej več stvari, kot bi sodili na prvo žogo, ker prtljažnik uradno meri nič kaj posebnih 477 litrov. Veseli, da so zajetna prtljažna vrata električno pomična, lahko pa jih odpremo tudi iz kabine s stikalom levo od volanskega obroča.

Mazda CX-60 e-skyactiv D254 AWD homura plus: Redko, kot je marsikje pitna voda

Foto: Matej Štakul

Da je CX-60 varen avto, potrjujejo tudi varnostna trčenja EuroNCAP, na katerih je za varnost potnikov že leta 2022 prejel vseh pet zvezdic. Del opreme homura plus pa je tudi pametni ključ, katerega pamet je za čisto desetico. Dovolj je, da ga imate nekje pri sebi, saj samodejno odklepa in zaklepa vozilo. Tale avto pa ni poceni, si verjetno mislite ob vsem naštetem, in imate še kako prav. Cena testnega je nastavljena pri 63.540 evrih, kar je veliko denarja, je pa res, da za odštete evre dobite veliko avta. Zatorej, če si ga lahko privoščite, si ga dajte. Seznam pripomb je tudi po 14 dnevih druženja ostal (skoraj) prazen. 

Mazda CX-60 e-skyactiv D254 AWD homura plus: Redko, kot je marsikje pitna voda

Foto: Matej Štakul

svet vozil mazda

  

Priporočamo