Nove splavitve, ki je za razliko od prejšnje potekala brez presenečenj, se je ponovno udeležil tudi severnokorejski voditelj Kim Džong Un.
Kim je po neuspešni splavitvi rušilca, ki je ena izmed najnaprednejših ladij severnokorejske mornarice, zahteval hitro popravilo in aretacijo odgovornih. Ladjo so poskušali splaviti bočno, tako da bi zdrsnila v vodo. A se je krma v morje spustila prekmalu in premec je ostal zagozden na obali. Po incidentu so bili aretirani vsaj štirje uradniki – trije zaposleni v ladjedelnici in en visoki državni uradnik.
Državni mediji trdijo, da je bila ladja zdaj popolnoma obnovljena. Toda glede na hitrost, s katero je bila ponovno splavljena, strokovnjaki dvomijo, da so popravila resnično končana.
Vseeno pa po mnenju analitikov programa 38North, ki deluje pri inštitutu Stimson in se posveča Severni Koreji, reševanje ladje in njena ponovna splavitev kljub temu kaže na kompetentnost severnokorejskega ladjedelništva.
Vojaška ladja je ena od dveh popolnoma novih 5000-tonskih fregat mornarice, ki ju je Severna Koreja zgradila v zadnjem letu in splavila od aprila. Gre za daleč največji ladji severnokorejske mornarice.
Kim si je zadal prioriteto razvoja mornarice z jedrskim orožjem in je napovedal gradnjo še dveh takšnih ladij, v prihodnosti pa si Pjongjang želi tudi podmornico z balističnimi raketami na jedrski pogon.
Satelitski posnetki kažejo na uspešno reševanje ladje
Komercialni satelitski posnetki z 22. maja so prikazovali ladjo, ki leži na boku, večinoma na kopnem. to je skladno z opisom vzroka nesreče Severne Koreje.
Posnetki, nastali 26., 29. in 31. maja, so prikazovali prizadevanja za rešitev ladje z uporabo kablov, različnih podpornih plovil in zračnih balonov. Do 2. junija je bila ladja pokonci, vendar z dobrim delom premca še vedno na kopnem, tri dni kasneje pa je bila ladja že pokonci ob pomolu in z velikim številom balonov, pritrjenih na palubi.
V prihodnjih dneh so ladjo premestili v suhi dok, kjer so opravili dodatna popravila. Iz tega doka so jo zdaj ponovno splavili.