V Sloveniji imamo težave, tako kot drugje po Evropi, z viri: delovne sile je premalo, inženirskega kadra tudi. Težavi, ki pa ju drugje nimajo, sta investicijska negotovost in nepredvidljivost. Fotografija je simbolična. Foto: Jaka Gasar Q
Gradnja in obnova cesti: Na javnih razpisih se ne upoštevajo cilji družbe
Zastoji na slovenskih cestah so v večji meri posledica slabe prepustnosti cest kot gradbenih del, vendar bi jih lahko s hitrejšo obnovo oziroma gradnjo cest bistveno omilili.
Pri javnih naročilih za infrastrukturne projekte v najrazvitejših državah članicah EU je pri izbiri izvajalcev del poleg cene pogosto pomembno merilo tudi ponujeni čas za gradnjo, je opozoril dober poznavalec razmer v gradbeništvu. Po drugi strani pa je časovna determinanta pri državnih gradbenih projektih v Sloveniji redkost.
»Dogaja se, da se kaj gradi toliko časa, da misliš, da se ti sanja, ko to gledaš,« je dejal direktor Zbornice gradbeništva in industrije gradbenega materiala pri GZS Gregor Ficko in poudaril, da zaradi zastojev na cestah ni nobenih ukrepov, politiki pa ljudem svetujejo, naj gredo na vlak.