V Javnem gospodarskem zavodu Protokolarne storitve Republike Slovenije (JGZ Brdo) so potrdili, da so v sodelovanju s pristojno institucijo, Nacionalnim laboratorijem za zdravje, okolje in hrano (NLZOH), februarja nemudoma sprejeli vse potrebne ukrepe za odpravo težave. Sanacija je bila izvedena v skladu s strokovnimi smernicami, z uporabo kombinacije registriranih insekticidov in termične obdelave prostorov pri temperaturi 60 stopinj Celzija, so pojasnili v JGZ Brdo.

Zaupali so nam, da so tako iz prizadetih sob odstranili in uničili vse tekstilne in pohištvene elemente, ki bi lahko predstavljali potencialno tveganje ponovnega pojava stenic in da za zagotavljanje najvišjih higienskih standardov izvajajo dnevne temeljite preglede vseh sob v skladu s priporočili strokovnih institucij.

Sobe, v katerih so potrdili prisotnost stenic, so trenutno v zaključni fazi prenove in bodo kmalu ponovno na voljo gostom, medtem ko so vse druge sobe v istem hotelskem traktu že v redni uporabi.

Nemoteno poslovanje hotela

Po besedah Urške Oblak iz tajništva JGZ Brdo zaradi pravočasnega ukrepanja, strokovne komunikacije in zaupanja pri poslovnih partnerjih in gostih v zvezi s pojavom stenic niso imeli odpovedi rezervacij. »Posledično tudi ni prišlo do izpada dohodka. Ves čas smo gostom in poslovnim partnerjem zagotavljali jasne in ažurne informacije o poteku sanacijskih postopkov in sprejetih preventivnih ukrepih, kar je bistveno pripomoglo k ohranitvi nemotenega poslovanja hotela,« je poudarila Oblakova.

Sogovornica je pojasnila, da so v okviru sanacije iz sob, v katerih so potrdili prisotnost stenic, odstranili in uničili tudi celotno oblazinjeno pohištvo in vse tekstilne obloge. »Vsa oprema, ki ni vsebovala poroznih materialov, je bila strokovno kemično in termično obdelana ter bo ponovno vključena v uporabo v prenovljenih sobah,« je dodala Urška Oblak.

V zaključni fazi prenove

Sobe, v katerih so potrdili prisotnost stenic, so trenutno v zaključni fazi prenove in bodo kmalu ponovno na voljo gostom, medtem ko so vse preostale sobe v istem hotelskem traktu že v redni uporabi. V hotelu so v začetku marca v skladu s terminskim načrtom zaključili tudi redna vzdrževalna dela.

Ta so obsegala redni letni servis protipožarnega sistema, čiščenje prezračevalnih naprav, higiensko-sanitarno obnovo kopalnic, osvežitev notranjih površin z novim opleskom v vseh sobah in skupnih hotelskih prostorih ter druga tehnično-vzdrževalna dela, ki zaradi obsega in narave posegov zahtevajo začasno zaprtje hotela, so pojasnili v JGZ Brdo.

Nedavno so v Elegans hotelu Brdo gostili vladno delegacijo Alžirije, ki je štela približno 80 članov, glede obiska pa so optimistični tudi na pragu poletne sezone. Do konca letošnjega leta bodo gostili več kot 50 večjih dogodkov, vsak od teh pa bo združil več kot 300 udeležencev. Ob protokolarnih dogodkih bodo med njimi tudi številni pomembni gostje, novembra pa je v hotelu predvidena tudi izvedba letošnje tridnevne prireditve Dnevi slovenskega turizma, ki velja za največji in najpomembnejši strokovni dogodek v turizmu pri nas. 

Stenice tudi v zasebnih hišah in stanovanjih

V kranjski območni enoti NLZOH so pojasnili, da so nadležne žuželke v Elegans hotelu Brdo odpravili s kombinacijo dezinsekcije in pregrevanja prostorov. Na naše vprašanje, kako pogost je pojav stenic v naši državi, so odgovorili, da se te v Sloveniji občasno pojavljajo na različnih lokacijah, v hotelih, hostlih, drugih prenočitvenih zmogljivostih ter tudi v zasebnih hišah ali stanovanjih. V službi za odnose z javnostmi NLZOH so nam zaupali, da po mnenju strokovnjakov pojav stenic tako v svetu kot pri nas stagnira, kot najboljši ukrep v primeru, da doma naletimo na stenice, pa so izpostavili, da pokličemo strokovnjake, ki bodo k rešitvi pristopili celostno in zanesljivo.

Priporočamo