Če ne potujete v premium razredu, kjer vam med poletom postrežejo z udobjem in luksuzom, se zdi, da so letalska potovanja v ekonomskem razredu iz leta v leto manj prijetna. Letalske družbe dodatno zaračunavajo vrsto storitev, ki so bile nekoč vključene v osnovno ceno – danes že ni nič nenavadnega, da za oddano prtljago, izbiro sedeža ali celo nekaj dodatnih centimetrov prostora za noge doplačamo znatne zneske.
Po drugi strani pa drži, da je letalski promet v primerjavi s preteklimi desetletji postal dostopnejši širšemu krogu ljudi. Nizkocenovni prevozniki ponujajo pestro paleto destinacij po vsej Evropi – razen v Sloveniji, kjer je izbira nekoliko omejena – in že za nekaj deset evrov lahko preletite dobršen del celine.
Polsedež, naslonjalo ali …?
S prihodnjim letom pa bomo očitno v potniškem letalskem prometu priča novemu mejniku, ki bo preizkušal tudi meje naše potrpežljivosti: nekatere evropske letalske družbe naj bi načrtovale uvedbo t. i. polstoječih sedežev Skyrider 2.0, ki naj bi nadomestili del klasičnih ekonomskih sedežev. Kdor bo želel za polet zapraviti minimalno količino denarja, se bo lahko odločil za »stoječ polet«. Da, prav ste prebrali. Na družbenem omrežju instagram je mogoče na profilu s preko 2,8 milijona sledilci @entrepreneurshipquote prebrati, da naj bi bili oblazinjeni polsedeži, ki potnikom omogočajo rahel nagib, ne pa sedenja, na letalih uvedli že leta 2026, ko naj bi nekatere nizkocenovne letalske družbe v Evropi del običajnih ekonomskih sedežev že zamenjale s polstoječimi sedeži.
Polsedeži Skyrider 2.0 so inovacija italijanskega podjetja Aviointeriors, ki je omenjeni model prvič predstavilo že leta 2018.
Polstoječi sedeži potnikom omogočajo naslon pod kotom približno 45 stopinj, pri čemer največji del potnikove teže pa nosijo njegove noge. Cilj? Drastično zmanjšanje stroškov in povečanje števila potnikov na posameznem letu. Na pogled zelo neudobni sedeži pa naj bi, kot je slišati obljube danes, prinesli rekordno nizke cene letov in povečali kapaciteto potnikov na letalih s takšno konfiguracijo za do 20 odstotkov ljudi. Pri tem varnost, kot zatrjuje proizvajalec, ni ogrožena. Skyrider 2.0 je prestal vse predpisane varnostne teste, vključno s simulacijami evakuacijskih vaj in obvezno uporabo varnostnega pasu.
Za vse, ki bi raje sedeli po starem – klasični sedeži bodo še vedno na voljo, bo pa njihova cena nekoliko višja.
Pri Ryanairu »na čakanju« že od leta 2012
Nizkocenovni prevozniki, kot je Ryanair, so nad idejo navdušeni. Izvršni direktor Michael O’Leary je o tako imenovanih »stoječih posteljah« govoril že leta 2012, ideja pa zdaj postaja realnost. Glavna privlačnost nove ureditve? Cena. Po nekaterih informacijah naj bi bile enosmerne vozovnice na polstoječih sedežih na voljo že od enega do pet evrov. Nižji stroški letov z višjim številom potnikov, krajšim časom čiščenja pomenijo le eno: večja dobičkonosnost za prevoznike.
Novost bo primerna predvsem na krajših razdaljeh in ze lete, ki trajajo manj kot dve uri. Novost že buri duhove. Na družbenih omrežjih je odziv mešan: nekatere navdušuje cena, druge jezi skrajnost ideje. Če se bo napoved uresničila, boste morda že ob naslednjem iskanjem destinacije za krajši oddih med možnostmi rezervacije sedeža lahko izbrali možnost »Lean Option«. Cena bo morda smešno nizka, je pa dobro vedeti, da boste v tem primeru med poletom praktično stali in morda se bomo že kmalu pohvalili prijateljem, da smo kupili karto za drobiž in polet preživeli stoje …