Mark Zuckerberg je kot prvi na glas povedal vizijo spletnih velikanov za naslednji korak ustvarjanja dobička od umetne inteligence. O tem se je sicer že pred časom špekuliralo, a zdaj postaja nedvomno, da je kreativno delo ustvarjanja oglasov, od fotografij in pisanja sporočil do videov, naslednja industrija, ki jo želi podjetje Meta izbrisati.
Mark Zuckerberg je povedal, da podjetja že zdaj prihajajo k Meti v želji, da bi s pomočjo njenih profilov uporabnikov uspeli ustvariti bolj učinkovite ciljane oglase. Pravi, da imajo podjetja ob prihodu že neko vizijo, kakšna naj bo podoba oglasnega videa ali fotografije, pravi pa tudi, da se Meta že zelo približuje temu, da bo lahko ugodi vsem željam. Prepričan je, da bi po zaslugi umetne inteligence lahko v bodoče podjetja ves kreativni del promocijskih kampanij za svoje izdelke prepustila Meti.
"Na splošno bomo prišli do točke, ko podjetje pride k nam, pove svoj cilj, poveže svoj bančni račun. Ne potrebuje izdelanih ustvarjalnih predlog, nobenih analiz ciljne demografije, nobenega merjenja, lahko pa prebere rezultate, ki mu jih posredujemo. Mislim, da bo to zelo velika stvar. Mislim, da je to redefinicija kategorije oglaševanja," je v pogovoru za portal Stratechery povedal Zuckerberg.
Sprotne analize in prilagoditve vsebin
Prvi mož Mete je sicer dopustil možnost, da bodo nekatera podjetja vseeno vztrajala pri tesnejšem nadzoru nad svojo javno podobo. Zlasti zna to veljati za največje znamke, ki si lahko privoščijo najboljša oglaševalska podjetja in močno pazijo, da pri javnem komuniciranju ne gre nič narobe. Bi pa storitev, ki jo je opisal Zuckerberg, znala biti izredno zanimiva za mala in srednja podjetja ali pa zagonska podjetja, ki nimajo velikih proračunov za oglaševanje. Z uporabo umetne inteligence bi se njihovi oglasi že z minimalnim vložkom po produkcijski vrednosti zelo približali delu vrhunskih profesionalcev. Zlasti zato, ker lahko umetna inteligenca že danes poleg neskončnih količin besedila ustvarja tudi izredno kvalitetne in prepričljive slike, vse bolj pa tudi realistične videe. Zanemariti ne gre niti tega, da to delo opravi izredno hitro. To pomeni, da tudi popravki in prilagoditve končnih izdelkov, da bi se bolj ujemali z željami naročnikov, niso več zamudni. Prav te spremembe pogosto predstavljajo trenja med kreativnimi delavci oglaševalskih podjetij in naročniki.
Največji as v Metinem rokavu pa so ustvarjeni profili uporabnikov njenih družbenih omrežij. Umetna inteligenca lahko z vsako novo oglaševalsko kampanjo in drugimi dejanji uporabnikov sproti analizira, kakšne vsebine in kakšne podobe naredijo največji vtis in na kaj se uporabniki najpogosteje odzovejo. Temu primerno lahko v nadaljevanju za različne tipe uporabnikov tudi sproti prilagaja oglaševalske kampanje. Vse to je velika prednost pred tradicionalnimi oglaševalskimi podjetji, ki nimajo tako popolnega nadzora nad kanali za distribucijo oglasov.
Zuckerbergovi spodleteli projekti
Odzivi ameriških oglaševalskih agencij na Zuckerbergovo napoved so bile ostre in odklonilne. Prepričani so, da stranke ne bodo zaupale, da neko podjetje kar samo izpelje celotno kampanjo, brez konkretnejšega sodelovanja naročnika. Kot rečeno, pa to verjetno velja zlasti za večja podjetja. Meta že zdaj zasluži ogromno denarja od malih podjetij, ki jim je ključno, da njihovo sporočilo za čim manjši strošek doseže čim večje število potencialnih strank. Predstavljajte si samostojnega podjetnika, ki šele začenja in še nima izdelane "zgodbe". S kreativnim delom se ne želi preveč ukvarjati, potrebuje pa prve stranke.
Po drugi strani pa ne gre pozabiti, da Mark Zuckerberg v zadnjem obdobju nima veliko uspeha z drznimi napovedmi. Zadnja velika zgodba uspeha njegovih podjetij sta instagram in whatsapp, ki so ju kupili od konkurence. Zuckerbergova stava na metasvet in navidezno resničnost je medtem nasedla. Metin kriptokovanec in kripto denarnica sta tudi propadla že pred uradnim zagonom. Metin pogovorni bot llama pa je (za zdaj?) tudi med manj priljubljenimi. Metina pametna očala, ki so jih izdelali v sodelovanju z Ray-Banom, so sicer relativna prodajna uspešnica na področju nosljivih naprav. Poročajo tudi, da so ta očala najbolj priljubljen izdelek v Ray-Banovih prodajalnah v ZDA, Evropi in Aziji. So jih pa od oktobra 2023 vseeno prodali šele okoli 2 milijona. To niso strašne številke. Meta je prodala že 20 milijonov očal za navidezno resničnost, pa se te danes večinoma valjajo v omarah.