Kako pravimo tistim zadevam, ki se jim reče eno, a so v resnici nekaj povsem drugega? Veste, o čem govorim? O morskih prašičkih, ki niso niti morski niti prašički. Ali pa o zeliščnem čaju, ki v resnici ni čaj, ampak poparek. Sem sodijo tudi arabske številke, ki v resnici izvirajo iz Indije. Bolj učen izraz za te zadeve je misnomer, v preprostejšem jeziku pa gre pač za napačna poimenovanja. V to kategorijo sodi tudi Nissanov X-trail e-power.
X-trail je sicer zelo zvest sodobnim estetskim standardom. Gre za velik, prostoren in predvsem visok avto. Dolg je 4,68 metra. V tradicionalno japonski beli barvi je videti oblikovno dokaj zadržano, čeprav premore tudi kakšno posrečeno podrobnost, zlasti okoli prednjih luči. Njegov glavni poudarek pa je prostornost. K temu prispeva tudi 2,7-metrska medosna razdalja. Spredaj se sedi udobno, voznik pa ima pri roki tudi vsa ključna stikala, vključno z vrtljivimi gumbi za nadzor klime. Kljub temu ni vse rožnato. Multimedijska tablica je ozka, z debelo obrobo in še v ležeči postavitvi, tako da so uporabni deli zemljevidov dokaj majhni. So pa zato toliko večje odprtine za pijačo v osrednji konzoli. Nekateri bi rekli, da so celo za odtenek prevelike. Vse, kar ni velika plastenka ali velik bidon, bo poplesavalo. Ničesar pa ni mogoče očitati prostornemu zaprtemu predalu ob voznikovem desnem komolcu.
Zvezda zadnje vrste so vsekakor vrata, ki se odprejo skoraj pravokotno. To bo razveselilo zlasti starše, ki morajo otroke prevažati v otroških stolčkih. Z na stežaj odprtimi vrati so vsi manevri, povezani s temi praksami, mnogo manj naporni. V drugi vrsti je prostora več kot dovolj za dva odrasla. S tremi se bodo morali malenkost stiskati, a nič dramatičnega. Kdor ima v žepu dodatnih 1100 evrov, pa si lahko omisli še dodatna sedeža v tretji vrsti. To sicer nekaj prostora odščipne prtljažniku, tudi ko sta sedeža pospravljena, a lahko zaradi tega v avtu sedi sedem ljudi, kar je koristno zlasti tedaj, ko morate prevažati še otrokovo družbo. Če boste v zadnjo vrsto poslali odrasle, vam znajo zameriti. Kdor se lahko odreče dodatnim sedežem, v zameno dobi priložnost izkoristiti polnih 575 litrov prtljažnika. Če potrebujete še kaj več, lahko sedeže druge vrste še nekoliko porinete naprej, s podrtimi sedeži pa se odpre skoraj ravna površina s prostornino 1396 litrov. Žal pa ni ravno priročnega mesta, kamor bi lahko spravili snet rolo za zakrivanje prtljažnika. Škoda.
Nissanov X-trail do te točke ne sodi med misnomere. Pravi športni terenec. Zlasti testna različica s pogonom na vsa štiri kolesa. Misnomer se nanaša na to, da avtomobilu pravijo hibrid. Kdor sliši to oznako, takoj pričakuje, da se bo dalo kaj privarčevati pri gorivu. No, na 100 kilometrov je X-trail pokuril kar 8,1 litra, kar je daleč od hibridih standardov. Stvar je v tem, da Nissan svojemu avtomobilu sicer pravi hibrid in na neki način tudi zares deluje kot hibrid, a je logika njegovega e-power pogona obrnjena na glavo. Avto ima namreč 1,5-litrski trivaljnik, ki pa ne poganja avtomobila. Njegova funkcija je sprotno polnjenje majhne 2,1-kWh baterije, ki nato poganja elektromotor(ja) za sprednji (in zadnji) pogon. Lahko bi celo rekli, da avto deluje tako, kot bi delovali avtomobili na vodikove celice, le da namesto vodika še vedno kuri umazani bencin. Zakaj bi kdo to hotel?
Odgovor je dokaj preprost. X-trail voznikom, ki nočejo biti odvisni od električnih polnilnih postaj in dolgih polnjenj, ponuja pristno izkušnjo vožnje električnega avtomobila. Ta se kaže zlasti v takojšnji odzivnosti in razmeroma tihi vožnji, ki pa je nekoliko načeta, ko močneje stopimo po plinu in naše zahteve presežejo zmogljivosti baterije. V takšnih okoliščinah na pomoč še aktivneje priskoči bencinski motor. Vse skupaj ustvari nadvse zanimivo izkušnjo, ko enkrat ponotranjiš, kaj se dejansko dogaja. Nosu medtem ne gre vihati niti nad pospeški. Do stotice orjak požene v sedmih sekundah. Njegova najvišja hitrost pa znaša 180 kilometrov na uro.
V praksi vse to pomeni zelo uglajeno in mirno, celo pomirjajočo vozno izkušnjo, ki pa postane nekoliko bolj zabavna, šele ko imamo težjo nogo in vozimo bolj dinamično. Avto pa se tudi povsem uglajeno vede, ko ga tako preganjamo po cesti. Nissan X-trail e-power je nadvse nenavaden koncept, ki v resnici nagovarja dokaj omejeno nišo kupcev. A takšni kupci zagotovo obstajajo in verjetno imajo tudi družine. X-trail e-power odgovarja na obe potrebi. Je pa za to treba plačati kar zajeten znesek. Ko sta v igri pogon na vse štiri kolesa in še bogata oprema N-trek, to nanese 47.200 evrov.