Na ulicah New Yorka, kjer moda in ekscentričnost že dolgo hodita z roko v roki, je Carrie Bradshaw, junakinja serije In kot bi mignil …, ponovno poskrbela za trenutek, ki bo šel v zgodovino popularne kulture. A tokrat ni šlo zgolj za običajen modni trenutek. Glavno vlogo je tokrat odigral klobuk. Ogromen, karirast, neizogibno absurden. Vseeno pa so mu mnogi pripisali močno težo zgodbe, simbolike in (po mnenju nekaterih) tudi svobode.

Lanska fotografija Sarah Jessice Parker med snemanjem tretje sezone, po angleško And just like that …​, je obnorela splet. Ob podobi enormne, mehko rjavo-bele kariraste kape z dvema visečima trakovoma, pod katero se je skrival Carriejin ikonični samozavestni pogled, ni nihče ostal ravnodušen. Nekdo je komentiral, da na glavi nosi prevleko za blazino, drugi, da plenico. Ko se je epizoda maja letos končno pojavila na TV-zaslonih, so se znova usuli odzivi. »Kaj za vraga je ta klobuk?« je zapisal eden izmed uporabnikov omrežja X. Drugemu je prizor povzročil »modno travmo«. A kljub vsesplošni zmedenosti so se našli tudi navdušeni: »Carriejin ogromni klobuk je noro nor, obožujem ga!«

Čeprav morda nikoli ne bo postal trend, je klobuk dokaz, da ima moda še vedno moč, da preseneti, izzove in pusti pečat.

Raziskava med modnimi navdušenci je hitro razkrila krivca za nenavadno pokrivalo: to je umetnica in oblikovalka Maryam Keyhani. Klobuk nosi ime Head in the clouds in stane okoli 450 evrov. Na njeni spletni strani piše, da je namenjen »pogumnim in občutljivim«. In kot pravi Keyhanijeva: »Naravnost osvobajajoče je, ko si videti popolnoma neuravnovešen, če si želiš.«

Klobuk kot simbol identitete

A v nasprotju z drugimi Carriejinimi ikoničnimi modnimi trenutki, ki so pogosto izražali razkošje, romantiko ali spogledljivost z modo visoke ulice, je ta klobuk nekaj drugega. Eksperiment. Odsev nove faze njenega življenja oziroma prehoda iz avtorice spominov v pisateljico zgodovinskih ljubezenskih romanov. Tudi zato se morda v svoji novi dobi pisanja romanov navdihuje pri Jane Austen ali sestrah Brontë. Po besedah kostumografov Molly Rogers in Dannyja Santiaga je na Carriejin slog to sezono vplivala tudi njena sveža povezanost z Aidanovo podeželsko hišo v Virginiji, kjer se Carrie spogleduje z estetiko znane serije Hišica v preriji.

Morda najbolj osupljiv trenutek epizode ni bil sam klobuk, ampak dejstvo, da ga v zgodbi nihče ne komentira. Ne Seema, ne mimoidoči, ne newyorški taksisti. V svetu, kjer je klobuk skoraj kot lik sam zase, je njegova tišina še glasnejša. Je to tiha podpora? Slepota zaradi vajenosti Carriejinega modnega poguma? Ali preprosto znak, da Carrie ni več ženska, ki išče potrditev? Morda pa se odgovor na vsa ta vprašanja skriva v komentarju Chelsea Fairless, soustvarjalke računa na instagramu Every outfit on SATC, ki pravi: »Nositi klobuk te velikosti meji na performans.«

In to do neke mere zagotovo drži. Klobuk ni le modni dodatek – gre za manifest. Morda je grotesken, neuporaben ali celo odbijajoč. A hkrati je tudi brezkompromisen, igriv in prežet z identiteto. Drugače povedano, klobuk je Carrie. Sarah Jessica Parker je ob tem povedala: »Videla sem ta klobuk in ga takoj želela imeti na glavi. Kdo si tega ne bi želel?«

In še nekaj z gotovostjo drži. Carrie Bradshaw je vedno premikala meje. Tokrat jih je zabrisala. Ogromen klobuk morda nikoli ne bo postal trend. A to nikoli ni bil njegov namen. Morda si ga ne bomo želeli nositi – a zagotovo si ga bomo zapomnili. In v svetu mode, ki prevečkrat igra na varno, to morda pomeni največ. 

Priporočamo