Več let že pišemo in beremo zgodbe o tem, skozi kakšno kalvarijo lahko pri nas zaradi načeloma povsem enostavno rešljive težave, kakršna je okvara avtomobila, gredo preveč zaupljivi vozniki. A kljub temu vsakih nekaj mesecev na plan pribrbotajo nove zgodbe iz te greznice, ki nam je lahko kot državi v sramoto.

Pri AMZS jim rečejo »sistematično zavajanje«, v slengu šoferjev bi jim rekli »klasični nateg«.

Brali smo recimo članke o tem, da so zaposleni v družbi Žonta, ko so še imeli pogodbo z Darsom, ustavljali voznike kar sredi avtoceste: na posnetke je takrat odreagirala celo policija. Pa pozneje o pritožbah nad istim podjetjem, ker naj bi na počivališčih ob avtocesti prežali na voznike tovornih vozil in se predstavljali kot zaposleni na Darsu. Pa zgodbe o zaseženih vozilih ali tovorih, ker se vozniki niso strinjali z nerazumno visokimi stroški popravil.

Pred leti je v medijih odmevala še zgodba o 53 državljanih Moldavije, ki so na poti na Portugalsko na silvestrsko noč zaradi okvare avtobusa obtičali v Celju. Ker je popravilo stalo več tisoč evrov in je bilo nakazilo iz tujine treba opraviti prek bančnega računa, so zaposleni pri omenjenem podjetju avtobus zaklenili, dokler ni bil denar na računu, tujci pa so se znašli pod milim nebom. Za njih je morala poskrbeti celjska civilna zaščita. Danes pišemo o paru iz Avstrije, ki je na binkošti obtičal pri razcepu Gabrk v smeri proti Kopru s počeno pnevmatiko, končal pa na servisu na Vranskem; pred tedni smo o »sistematično zavedenih« romunskih voznikih.

Kljub številnim telefonskim klicem nam ni uspelo razvozlati šifre prehitrega prihoda »pomoči« do vozila v okvari, ki je skupna zadnjim primerom. Kako je mogoče, da v Darsovem nadzornem centru opazijo avto na odstavnem pasu, pridejo na kraj in ga zavarujejo, le nekaj minut pozneje in – kar je še bolj pomenljivo – prej kot avtovleka, ki jo je poklical voznik v težavah, pa se mimo pripelje »nepooblaščeni izvajalec pomoči na cesti«, kot mu pravijo pri AMZS? Dokazov o navezah iz časa, ko je Žonta še imel koncesijo pri Darsu, nimamo. Je pa takšnih primerov preveč, da bi trezni še lahko govorili o naključjih. Vzorec se pri paru Samo Feštajn – Sendi Stopar ponavlja, to je zdaj jasno, ne glede na to, za katero njuno podjetje gre, Žonta, Global avto ali Global asistenca, in ne glede na to, da vse očitke vztrajno zanikata. Tudi to, da bi katero od teh podjetij sploh izvajalo avtovleko, čeprav so jo nato zaračunali.

Zaradi zapletov posredujejo celo veleposlaništva. Nesrečni Moldavci so na pomoč poklicali svoje veleposlaništvo na Portugalskem, pred kratkim so se oglasili z romunskega – in priznali, da imajo brez pomoči slovenske policije zvezane roke.

Saj res, kaj pa slovenska policija? Na celjski policijski upravi, kjer so v minulih letih večkrat obravnavali domnevne nepravilnosti in sume kaznivih dejanj, predvsem zoper lastnika družbe Žonta, so nam potrdili, da so tudi letos dobili več prijav glede suma nepravilnosti pri odvozu vozil z avtocest. Zadeve seveda še preiskujejo.

Odgovor na vprašanje, kaj so na zunanjem ministrstvu pojasnili vodstvu romunskega veleposlaništva, ki se je po pomoč zaradi ponavljajočih se stisk svojih državljanov obrnilo tudi nanje, čakamo že tretji teden. 

Priporočamo