Do konca svetovnega prvenstva v formuli 1 je še šest dirk, a so nekateri že odpirali šampanjce. Z razlogom: moštvo McLaren, za katerega vozita Lando Norris in Oscar Piastri, si je namreč že privozilo naslov konstruktorskega prvaka, za nameček pa so na dobri poti, da Britanec ali Avstralec postaneta svetovni prvak še med dirkači. Na veliki nagradi Singapurja sta namreč zasedla mesti tri in štiri, kar pomeni, da je Piastri ostal v vodstvu, saj ima na računu 336 točk, njegov moštveni kolega pa jih ima 314. Njun prvi zasledovalec je Max Vertappen (Red Bull) s 273 točkami, glede na prikazano na dosedanjih 18 dirkah pa je le malo možnosti, da še petič zapored postane številka ena. A zavoljo bogatih izkušenj ga še ne gre odpisati.

Počutim se izjemno, še posebej ob spominu na dogajanje pred dvema letoma. Hvaležen sem ekipi, ki je celoten konec tedna opravljala odlično delo. Presrečen sem.

George Russell

Zmagovalec dirke je postal George Russell (Mercdes), ki se je veselil pete zmage v karieri in po Kanadi druge letos. Na poti do nje ni imel pretiranih težav, saj je po sobotni zmagi v kvalifikacijah izkoristil najboljši startni položaj in vodil od starta do cilja. »Počutim se izjemno, še posebej ob spominu na dogajanje pred dvema letoma. Hvaležen sem ekipi, ki je celoten konec tedna opravljala odlično delo. Presrečen sem,« je dejal Britanec, ki je bil zmage vesel tudi zato, ker je z letošnjim uspehom pozabil na smolo izpred dveh let, ko je v lovu na zmago pretiraval in se zaletel v zaščitni zid v zadnjem krogu. Gledalci prav veliko akcije ob ulični stezi v nočnem Singapurju niso videli. Russell je pobegnil s starta in tekmece pustil za sabo. Je pa Verstappen po menjavah pnevmatik spet prišel do drugega mesta. »Vse smo poskušali, a ni šlo. Drugo mesto je tako največ, kar smo lahko iztržili,« je po dirki priznal Nizozemec.

Je bilo pa McLarnovo zmagoslavje med konstruktorji pričakovano in če jim v Singapurju ne bi uspelo, bi jim zagotovo na eni izmed naslednjih dirk. Potrebovali so namreč le 13 točk za neulovljiv naskok. Sedaj jih imajo 650, Mercedes na drugem mestu pa 325. »Opravili smo izjemno delo, tako ekipa tukaj kot fantje in dekleta doma. Formula 1 je tako zahtevna in težka, da je zmagoslavje res sladko. Malo bomo proslavili, potem pa spet na delo,« je uspeh pospremil direktor ekipe Zak Brown. A ni vse idealno, spet se je zaiskrilo med obema dirkačema, ki sta v boju za naslov. Tokrat je bil krivec Norris, žrtev pa Piastri. V prvem krogu je namreč kmalu po startu Britanec ob ostrem prehitevanju najprej oplazil Verstappna, potem pa zadel še moštvenega sotekmovalca in ostal pred njim. Avstralec je svoje inženirje po radijski zvezi spraševal, ali bodo ukrepali, a ni dobil konkretnega odgovora. Temu se je v pogovoru s prireditelji dirke po koncu izognil tudi Norris, saj je dogajanje v prvih zavojih označil za tipično dirkaško in posledico spolzkega asfalta.

VN Singapurja v številkah

Izidi (62 krogov, 305,337 km): 1. Russell (VB, Mercedes) 1,40:22,367 (povprečna hitrost 182,521 km/h), 2. Verstappen (Niz, Red Bull) + 5,430, 3. Norris (VB, McLaren) + 6,066, 4. Piastri (Avstral, McLaren) + 8,146, 5. Antonelli (Ita, Mercedes) + 33,681, 6. Leclerc (Mon, Ferrari) + 45,996.

Skupni vrstni red, dirkači (po 18 od 24 dirk): 1. Piastri 336 točk, 2. Norris 314, 3. Verstappen 273, 4. Russell 237, 5. Leclerc 173, 6. Hamilton (VBr, Ferrari) 127, konstruktorji: 1. McLaren 650, 2. Mercedes 325, 3. Ferrari 300, 4. Red Bull 290, 5. Williams 102, 6. Racing Bulls 72.

Razplet na dirki pa pomeni tudi, da se je boj za naslov prvaka morebiti nekoliko razširil. Če se je še pred kakšnim mesecem zdelo, da bosta dirkača v oranžnih bolidih sama odločala o tem, kdo bo najboljši, se zdaj v igro po zmagi v Bakuju in drugem mestu v Singapurju vrača Verstappen, s še obvladljivim zaostankom pa ima nekaj teoretičnih možnosti še Russell. Naslednja postala formule 1 bo dirka v Austinu onkraj Luže čez dva tedna. 

Priporočamo