Sredi julija 2025 sta Andy Byron in Kristin Cabot obiskala koncert skupine Coldplay v Bostonu. Nihče od njiju ni slutil, da bo nekajsekundni posnetek z velikanskega zaslona postal ena najbolj prepoznavnih viralnih zgodb leta – in da jima bo za več mesecev, če ne za vedno, zaznamoval življenje, piše britanski Guardian.

Med koncertom ju je ujela tako imenovana »kiss cam«, kamera ljubezni. Sprva sta si bila blizu, nato pa sta ob spoznanju, da ju gleda ves stadion, sunkovito odskočila narazen in se skušala skriti. Posnetek njune panične reakcije je kmalu zaokrožil po družbenih omrežjih in postal svetovno znan - preprost in čustveno nabit video je bil namreč idealen za deljenje, parodiranje in ponavljanje.

Neizprosnost interneta

A pozornost ni izvirala zgolj iz nerodne situacije. Andy Byron je bil poročen izvršni direktor tehnološkega podjetja Astronomer, Kristin Cabot pa vodja kadrovske službe v istem podjetju in naj bi bila prav tako poročena. V času, ko javnost z nezaupanjem gleda na bogate tehnološke elite, je zgodba dobila dodatno razsežnost: mešanico moči, domnevne afere in korporativne etike.

Internet se je odzval z neizprosno ustvarjalnostjo. Športni stadioni po ZDA so prizor množično poustvarjali na svojih velikih zaslonih. Maskota bejzbolske ekipe Philadelphia Phillies je med prvimi javno parodirala dogodek, ob tem pa je odmeval tudi komentar pevca Chrisa Martina: »Ali imata afero ali pa sta samo zelo sramežljiva.«

"Zabavni" oglasi

Tudi televizije niso ostale tiho. Stephen Colbert jev svojem šovu viralni trenutek povezal s politiko in poslovnimi interesi, medtem ko je britanska oddaja Strictly Come Dancing mesece pozneje še vedno zbujala smeh z očitnimi namigi na incident. Čeprav je bil internet že vajen hitrega pozabljanja, ta zgodba ni izginila.

K viralnosti so prispevale tudi blagovne znamke. Duolingo, Ikea, Nando’s in celo newyorška mestna služba za ravnanje z odpadki so dogodek uporabili v oglasih in javnih kampanjah. Coldplayjev koncert je postal nepričakovan marketinški simbol – dokaz, da se lahko zasebni trenutek v digitalni dobi spremeni v nekaj resnično globalnega.

Andy brez službe, Kristin z zasledovalci

Za glavna akterja posledice niso bile nič kaj zabavne. Andy Byron je kmalu po dogodku odstopil z mesta izvršnega direktorja. Njegovo zasebno življenje je postalo predmet medijskih ugibanj, fotografi pa so mu sledili še mesece pozneje. Kristin Cabot je v intervjujih razkrila temno plat viralnosti: več sto klicev na dan, spletni napadi, grožnje s smrtjo in nenehna prepoznavnost v javnosti. Poudarila je, da se je od moža ločila že pred koncertom, kar pa ni ustavilo spletnega linča.

Ironično je največ koristi iz zgodbe potegnilo podjetje Astronomer. Novi vodja, Pete DeJoy, je odkrito priznal, da je podjetje zaradi škandala postalo splošno znano. Astronomer je viralno pozornost celo izkoristil v oglaševalski kampanji, ki je vključevala znan obraz. Konec novembra je DeJoy postal stalni izvršni direktor.

Slava brez nadzora

Zgodba para s Coldplayjeve »kamere poljubov« je postala študija sodobne slave brez nadzora: kako lahko nekaj sekund javne izpostavljenosti povzroči izgubo kariere, dolgotrajno osebno stisko in hkrati marketinški uspeh za tretjo stran. V svetu, kjer je vsak trenutek lahko posnet in deljen, meja med zabavo in uničujočo pozornostjo še nikoli ni bila tako tanka.

Priporočamo