»Po dveh dneh mi še vedno ne dela,« je našemu uredništvu v sredo potožil bralec Dnevnika (ime hranimo v uredništvu). »Pa ne samo mobilna in spletna aplikacija mBank@Net. Tudi ko sem šel plačat položnico na bančno okence, transakcija ni šla skozi. Česa takšnega še nisem doživel.«

OTP banka (nekoč Nova KBM in SKB) se je soočala s hudimi težavami pri brezhibnem delovanju svojega informacijskega sistema. V torek so sporočili, da spletna banka in mobilna banka za poslovne uporabnike Bank@Net.com za večino uporabnikov nista dostopni. »Občasno je moteno delovanje tudi mobilne banke za fizične osebe mBank@Net in spletne banke Bank@Net ter Poslovnega Bank@Net,« so zapisali in zatrdili, da težave že odpravljajo. »V vmesnem času vam je na voljo naša mreža poslovalnic, bankomatov, najpogostejše bančne storitve pa lahko opravite tudi na poštah. Naša prednostna naloga je čim hitrejša vzpostavitev običajnega delovanja vseh storitev, saj se zavedamo, da vam nedelovanje lahko povzroči nevšečnosti, za kar se vam opravičujemo. Hvala za vaše razumevanje in potrpežljivost.«

Zapleti z delovanjem informacijskega sistema v OTP banki niso izjemni dogodki. Lani smo poročali o težavah komitenta pri nakupih v največji spletni trgovini na svetu amazon.com.

Komitenti morajo spet stati v vrstah

Bralec Dnevnika, ki je po nakupu in združitvi s SKB banko »prisilno« postal komitent OTP, pravi, da tovrstne težave zanj niso redkost, aplikacija mBank@Net com mu že vseskozi ne dela tako, kot bi pričakoval, težav mu tudi niso nikoli uspeli povsem odpraviti. »Zdaj so dosegli nov rekord, saj aplikacija že najmanj od torka zjutraj ne dela. In tudi ne znajo povedati, kdaj naj bi bila težava odpravljena. Kar pomeni, da moram za vsako stvar na banko, kjer so seveda število zaposlenih na račun digitalizacije krepko zmanjšali.«

V sredo zjutraj je sledilo obvestilo OTB banke, da spletna in mobilna banka za fizične osebe ter Poslovni Bank@Net po odpravi tehničnih težav ponovno delujejo nemoteno. »Če je stranka morebiti zaklenila možnost prijave v digitalno banko za fizične osebe, lahko dostop preprosto odklene sama z uporabo možnosti 'Pozabljeno uporabniško ime ali geslo', ki se nahaja na prijavni strani,« je svetovala banka.

Za prizadete pripravili »individualne rešitve«

Do srede popoldan je bil moten dostop do spletne in mobilne banke za poslovne uporabnike, med katerimi je tudi Dnevnikov bralec. »Za uporabnike teh digitalnih bank urejamo druge rešitve za izvajanje plačilnih storitev, o čemer bomo stranke individualno obvestili,« mu je zagotavljala banka. »Meni je že napol vseeno, ker bom itak v kratkem zaprl espe in z njim tudi račun, ampak mi gredo vseeno hudo na jetra,« odgovarja komitent.

»Popoldne smo tudi rešili tehnično napako, ki je povzročala občasno moten dostop do spletne banke za nekatere poslovne uporabnike Bank@Net com in mobilne banke za poslovne uporabnike mBank@Net com,« je Dnevniku v sredo sporočila banka. »Motnje delovanja niso bile predmet kibernetskega napada.«

Zapleti z delovanjem informacijskega sistema v OTP banki niso izjemni dogodki. Lani smo poročali o težavah komitenta pri nakupih v največji spletni trgovini na svetu amazon.com. Transakcije mu je bila banka pripravljena sprostiti šele po podpisu obrazca, s katerim bi banko odvezal odškodninske odgovornosti pri vseh morebitnih goljufivih transakcijah. Strokovnjak za kibernetsko varnost je v pogovoru za Dnevnik podpis takšne izjave izrecno odsvetoval in priporočil zamenjavo banke.

OTP banka (nekoč Nova KBM in SKB) se je od torka soočala s hudimi težavami pri brezhibnem delovanju svojega informacijskega sistema.

160.000 evrov kazni, ker ni varovala zaupnih podatkov

Nova KBM je morala leta 2019 plačati 160.000 evrov globe, odgovorna oseba v banki pa 800 evrov, ker je banka kršila dolžnost varovanja zaupnih podatkov v skladu z določili zakona o bančništvu. Banka je namreč napačnim komitentom poslala izpise stanja finančnih instrumentov na njihovem trgovalnem računu, s čimer je neupravičeno razkrila zaupne podatke 193 komitentov, ki so imeli odprte trgovalne račune pri Novi KBM.

Prekrškovni postopek Banke Slovenije je razkril, da odgovorna oseba ni zagotovila ustreznega prenosa spremembe funkcionalnosti programske opreme, ki jo je banka uporabljala pri izdelovanju in pošiljanju izpisov po elektronski pošti. Pred pošiljanjem dokumentov tudi ni izpeljala testiranja funkcionalnosti avtomatske priprave dokumentov in njihovega pošiljanja preko elektronske pošte, je razvidno iz objavljene odločbe o prekršku zoper kreditno institucijo in odgovorno osebo.

Priporočamo