Ena od anekdot, ki jo je nekoč pripovedoval tudi nekdanji guverner Banke Slovenije, pravi, da je Slovenec svoji banki bolj zvest kot zakonskemu partnerju. Bralec Dnevnika (ime hranimo v uredništvu), zvesti komitent OTP banke, je predstavil svojo osebno izkušnjo, v kateri naj bi ga njegova finančna izbranka najprej prisilila v ločitveni postopek, nakar ga v zakonskem roku ni izpustila.

»Maja sem šel na OTP banko prosit za stanovanjski kredit. Nisem ga mogel dobiti, saj, kot je dejal tamkaj zaposleni, 'ste drugorazredni državljan',« začne svojo pripoved. Novo bančno nevesto je našel po več poskusih – Gorenjsko banko. Tudi dota je bila ustrezna, saj mu je odobrila posojilo. Zato ni odlašal in ji je sklenil izreči popolno zvestobo – s selitvijo osebnega in poslovnega računa za samostojne podjetnike.

Račun za s. p. je v skladu z zakonom zaprl osebno, ker je moral izkazati, da je poravnal vse davke.

Pri zapiranju osebnega računa, s čimer bi se dokončno razvezal od prejšnje finančne sopotnice, pa se je nepričakovano zapletlo. Zapuščena banka iz Maribora, ki je skozi leta večkrat menjala državljanstvo – iz slovenskega v ameriško in nazadnje v madžarsko – se je očitno težko sprijaznila, da jo nekdanji partner za vedno zapušča.

Sogovornik se je striktno držal ločitvenega protokola in pri Gorenjski banki podpisal pooblastilo za začetek postopka zamenjave računa, ki poteka v skladu z določili zakona o plačilnih storitvah, storitvah izdajanja elektronskega denarja in plačilnih sistemih.

Pri prenosu računa na drugo banko prejme prejemna (nova) banka od prenosne (stare) banke uradni poziv v imenu stranke. Po prejemu poziva mora stara banka v roku petih delovnih dni posredovati informacije o veljavnih trajnih nalogih, direktnih SEPA-obremenitvah in kreditnih plačilih, ki so bila izvršena v preteklih 13 mesecih. Ko so izpolnjeni pogoji (poravnane obveznosti), se na dan, določen v pooblastilu, izvede prenos sredstev in zaprtje računa. Postopek, na podlagi katerega komitent ohrani isto številko transakcijskega računa, mora biti izveden najkasneje v 12 delovnih dneh, v konkretnem primeru do 6. oktobra.

Trajniki pri novi, denar pri bivši bančni partnerici

Iz OTP banke so Gorenjski banki pravočasno poslali informacije o sklenjenih trajnikih, iz česar je mogoče razbrati, da so njegovo prošnjo vendarle obravnavali. Referentka Gorenjske banke je tudi obvestila izdajatelje, s katerega računa bodo v prihodnje poravnane obveznosti. A po poteku 12-dnevnega roka je bil račun na OTP banki še vedno aktiven. »Zdaj imam vse trajnike na novi banki, ves denar pa na stari,« je potožil sogovornik.

Ker račun ni bil zaprt, je klical referentko Gorenjske banke in terjal pojasnila. »Povedala je, da je uredila vse, kar je v njeni pristojnosti. Zato sem klical OTP banko, kjer so mi trdili, da o zaprtju računa ne vedo ničesar, in me napotili v njihovo poslovalnico. Tam sem ponovil zgodbo, a tudi tam niso vedeli, kaj in kako, in dejali, da je vsa odgovornost na Gorenjski banki. V poslovalnici Gorenjske banke mi je nato referentka predočila vse dokumente, ki dokazujejo, da je zahtevek za zaprtje računa vložen in da je zakonski rok potekel. Dodala je, da nisem prvi s to težavo in da se jim v teh postopkih vztrajno zapleta edinole pri OTP banki.«

Z omenjenimi dokumenti je sogovornik spet odkorakal do poslovalnice OTP banke, kjer so se še vedno upirali zaprtju računa in mu predlagali, naj Gorenjska banka pošlje vprašanje, kje se je zapletlo. »Referentka Gorenjske banke je poslala uradno vprašanje. Odgovora ni prejela. Zato sem se čez nekaj dni vrnil v OTP banko in skušal osebno zapreti račun. Zahtevo so mi zavrnili z izgovorom, da je na računu zaznamba.«

OTP banka: Trudimo se za čim bolj učinkovit postopek

Dnevnik je soočil banki in pristojne institucije z opisano ločitveno dramo. »V celoti podpiramo pravico strank do zamenjave banke in se trudimo, da je ta postopek zanje čim bolj enostaven in učinkovit,« so nam odgovorili v OTP banki. »V zadnjem letu nimamo reklamacij iz naslova nepravočasno zaprtega računa na podlagi vloge o zamenjavi banke. Stranka lahko v poslovalnici račun zapre kadar koli, morajo pa biti za to izpolnjeni pogoji za zaprtje in poravnane vse obveznosti do banke.«

Gorenjska banka je sporočila, da konkretnih primerov ne komentira. »Občasno pa lahko pride do posameznih situacij, ko postopek menjave banke ni v celoti izpeljan, na primer da je s strani prejšnje banke izvedena le prva faza postopka (posredovanje podatkov o trajnih nalogih, direktnih obremenitvah in kreditnih prilivih), ne pa tudi zadnji korak – zaprtje računa,« je pojasnila.

»Morebitnih nadzorniških postopkov v skladu z zakonodajo ne moremo komentirati in pojasnjevati,« odgovarja Banka Slovenije in Dnevniku predlaga, naj se za podrobnejša pojasnila obrne na Združenje bank Slovenije. Združenje je sporočilo, da konkretnih primerov ne morejo komentirati, saj o njih nimajo dovolj informacij, in je odgovoru priložilo zloženko z informacijami glede zamenjave transakcijskega računa.

Ločitev je nazadnje blagoslovila referentka

Bralcu Dnevnika se je medtem vendarle uspelo ločiti od svoje stare banke. Razhod sicer ni bil formaliziran na podlagi pooblastila, ki ga je podpisal v skladu z zakonom o plačilnih storitvah, storitvah izdajanja elektronskega denarja in plačilnih sistemih. Ločitve niti ni pospešila reklamacija, ki jo je uradno podal prejšnji teden. Nazadnje je bil ključen osebni odnos. »Račun mi je zaprla moja dolgoletna referentka, ki je na dan mojega (zadnjega) obiska delala v poslovalnici,« je razložil.

Priporočamo