Odbor DZ za infrastrukturo, okolje in prostor je na zahtevo poslanske skupine SDS na nujni seji obravnaval predloge za odpravo čakalnih vrst in prepolovitev stroškov pri opravljanju vozniških izpitov in jih zavrnil. Soglasno je sprejel štiri predloge koalicije oz. odbora, ki so podobni opozicijskim. Razpravo o tej temi so ocenili kot dobrodošlo.
Poslancem je predloge v imenu predlagateljev predstavil Zvonko Černač (SDS), ki je povedal, da so v SDS vložili zahtevo za nujno sejo po sprejetju zakona, ki omogoča zamenjavo vozniških dovoljenj iz držav nekdanje Jugoslavije. Tam je izpit tudi do 10-krat cenejši, kar ustvarja občutek dvojnih meril do slovenskih kandidatov, je poudaril.
V nadaljevanju je opozoril na dolge čakalne vrste za opravljanje vozniškega izpita, ponekod čakajo tudi do 150 dni, čeprav bi morali do izpita priti v 30 dneh. Kot dodatno težavo je izpostavil regionalne razlike, zlasti v Ljubljani, kjer zahtevajo najmanj 35 ur vožnje, čeprav to ni zakonsko določeno. Omenil je tudi visoke stroške izpita kategorije B, ki pri nas znašajo okoli 1800 evrov, medtem ko v "večini držav EU" ti znašajo od 250 do 600 evrov.
Černač je med predlogi izpostavil prepolovitev minimalnega obveznega števila ur teoretičnega usposabljanja iz sedanjih 24 ur na 12 ur in praktične vožnje iz 20 ur na 10 ur, kar bi, meni, pocenilo stroške za kandidate. "Standardov s tem ne znižujemo, nekdo potrebuje le nekaj ur, medtem ko nekdo tudi s 70 urami ni sposoben opravljati izpita," je dejal.
Na ministrstvu za infrastrukturo se po besedah državnega sekretarja Andreja Rajha zavedajo problematike nedopustno dolgih čakalnih vrst, a si prizadevajo, da se te vrste skrajšajo. V tej smeri so, kot pravi, že sprejeli nekaj ukrepov, med drugim so zagotovili dodatne termine za opravljanje izpitnih voženj, na voljo je tudi več ocenjevalcev. "Z agencijo za varnost prometa uspešno sodelujemo, v Ljubljani smo uspeli čakalno dobo iz 130 dni, kot je bila v septembru, skrajšati na 84 dni," je povedal.
Državna sekretarka na ministrstvu za zdravje Vesna Marinko je povedala, da ne nasprotuje nekaterim predlogom SDS, a je proti zmanjševanju minimalnega obveznega števila ur teoretičnega usposabljanja in praktične vožnje, kar bi po njenem mnenju poslabšalo prometno varnost.
Saša Javšnik Kafol iz agencije za varnost prometa je povedala, da predlogov opozicije ne podpirajo. "Ne podpiramo prepolovitve minimalnega obveznega števila ur teoretičnega usposabljanja in praktične vožnje. To ne bi prineslo spremembe, standardov na tem delu vozniškega izpita ne želimo menjati," je dejala.
V razpravi so poslanci opozicije opozarjali, da predlagani predlogi nikakor ne bi poslabšali prometne varnosti, le znižali bi se stroški, kar bi predvsem mladim omogočilo lažji in hitrejši dostop do vozniškega dovoljenja. Vmes so izrekli nekaj kritik na račun aktualne vlade, da "cene ne morejo biti nižje, ker je povečala davke".
Poslancu Mihu Lamutu (Svoboda) se je današnja seja zdela predvolilna in populistična zaradi naslova Hitreje in ceneje do vozniškega izpita. Vprašal se je, zakaj o temi ni bilo govora v preteklosti pri sprejemanju zakona o voznikih.
Predstavil je predlagane štiri sklepe koalicije, ki jih je odbor vzel kot svoje, in jih tudi sprejel. Poleg že omenjenih odbor poziva ministrstvo za zdravje k preučitvi možnosti uporabe zdravniških spričeval, izdanih za drug namen, če spričevalo vsebuje vse elemente, potrebne za presojo zdravstvene sposobnosti, tudi za kandidate za voznike. Skupaj z ministrstvom za infrastrukturo in ministrstvom za vzgojo in izobraževanje pa naj pripravi ustrezne pravne podlage za realizacijo ukrepov za skrajšanje čakalnih dob in možnost opravljanja teoretičnega dela usposabljanja v sklopu šolskega kurikuluma.