Nadhoda v podaljšku Gotske in Ledarske ulice, ki prečkata ljubljansko obvoznico, sta bila zgrajena leta 1981 in sta že zelo dotrajana. »Konstrukciji obeh nadhodov sta poškodovani v takem obsegu, da lahko ob nesaniranem stanju v prihodnje ogrozita varnost same konstrukcije in posledično prometa na nadhodu ter hitri cesti pod njim,« je razvidno iz projektne naloge za izdelavo dokumentacije za zamenjavo omenjenih nadhodov. Ta navaja še, da je stanje obeh nadhodov, ki sta drug od drugega oddaljena slabih 600 metrov, tako slabo, da ju ni smiselno sanirati, temveč ju je treba čim prej zamenjati.

Mestna občina Ljubljana in Družba za avtoceste (Dars) sta nedavno objavili javno naročilo za izbor izvajalca, ki mu bosta zaupali gradnjo novih nadhodov v podaljšku Gotske in Ledarske ulice. Iz tehničnega poročila je razvidno, da naj bi odstranitev starih nadhodov in gradnja novih potekali sočasno zaradi optimizacije delovnega toka in potrebnih zapor tega dela ljubljanske obvoznice, ki sodi med prometno najbolj obremenjene odseke.

Predvideno je, da bo promet po obvoznici v času gradbenih del večinoma potekal pod delnimi zaporami oziroma po zoženih prometnih pasovih. Načrtovano je, da bo obvoznica za ves promet zaprta le krajši čas ob rušitvi starih nadvozov ter v času, ko bodo na opornike nameščali novi jekleni konstrukciji. Prva popolna zapora hitre ceste naj bi trajala 12 ur v nočnem času, druga pa dva dni med vikendom.

Izbrani izvajalec bo imel pol leta časa

Izbrani izvajalec bo imel šest mesecev časa za izvedbo vseh naročenih gradbenih del. Stroške gradnje si bosta občina in Dars delila skladno s sporazumom iz leta 2018. Konstrukcija nadhodov naj bi bila zasnovana tako, da bo v prihodnosti mogoča predvidena širitev tega dela ljubljanske obvoznice v šestpasovnico.

Da je predvsem nadhod v podaljšku Gotske ulice v slabem stanju, Ljubljančani opozarjajo že več let. Septembra 2023 je neki občan na portalu za pobude meščanov zapisal, da mu je z nadvoza na vetrobransko steklo avtomobila priletel košček betona, ki je odpadel z nadvoza, a mu na srečo ni razil vetrobranskega stekla, temveč ga je le okrušil. Na občini so Ljubljančanu odgovorili, da postopke za zamenjavo nadhoda vodi Dars in da so jih na stanje večkrat opozorili. Leta 2018 pa je neki drugi meščan opozoril na udrte rešetke in veliko luknjo na pohodni površini. Predlagal je, da nadhod sanirajo ali pa ga zaprejo, preden jih bo kdo tožil zaradi morebitnih poškodb, ki bodo posledica dotrajanega nadhoda.

Skupaj obnovili tri nadvoze čez obvoznico

Dars in ljubljanska občina sta doslej sodelovala pri prenovi že treh nadvozov čez obvoznico. Prvi je bil nadvoz Podutiške ceste, ki ga je prenovila družba KPL. Občina in Dars sta za ta projekt odštela slabih 1,7 milijona evrov z davkom na dodano vrednost, pri čemer je občina plačala približno 60 odstotkov vrednosti, Dars pa 40 odstotkov, kaže gradbena pogodba iz leta 2021.

6 mesecev naj bi trajala zamenjava dotrajanih nadhodov čez obvoznico v podaljšku Gotske in Ledarske ulice.

44 let sta stara nadhoda Gotske in Ledarske ulice.

Sledila je prenova nadvoza Dunajske ceste, ki jo je izvajala družba Kolektor CPG. Iz pogodbe iz leta 2023 je razvidno, da je ta projekt stal slabe tri milijone evrov z davkom, pri čemer je Dars nosil 55 odstotkov stroškov, preostanek pa občina. Leta 2024 pa sta občina in Dars družbi Kolektor CPG zaupala še prenovo nadvoza Ižanske ceste čez obvoznico. Ta projekt je stal nekaj več kot 4,6 milijona evrov z davkom. Tudi pri prenovi nadvoza Ižanske ceste je Dars nosil približno 55 odstotkov stroškov gradnje, občina pa preostanek.

Dars in Mestna občina Ljubljana sta doslej sodelovala pri prenovi treh nadvozov čez obvoznico, in sicer na Podutiški, Dunajski in Ižanski cesti.

Iz občinskih proračunskih dokumentov je razvidno, da bo naslednji nadvoz, ki ga bosta prenavljala občina in Dars, na Barjanski cesti, ki jo občina namerava širiti na odseku od avtoceste do Ziherlove ulice. V prihodnjih letih pa naj bi na vrsto prišla še nadvoza Vodnikove in Slovenčeve ceste.

Priporočamo