V športni dvorani ljubljanske osnovne šole Riharda Jakopiča je včeraj potekalo sklepno dejanje tekmovanja mladih raziskovalcev ljubljanski osnovnih in srednjih šol. Pestremu kulturno-športnemu programu, za katerega so poskrbeli talentirani učenci šole, so prisostvovali tudi učenci in dijaki, katerih naloge so recenzenti ovrednotili za najboljše. »Komisija pravi, da je iz vaših raziskav in spoznanj prišlo veliko zanimivih rezultatov in dognanj. Veseli so vaših predlogov in idej, saj gredo včasih, gledano z očmi navadnega človeka, prek vseh meja,« je zbrane nagovorila Dobrila Lazović, ravnateljica šole gostiteljice. »Pa ne pozabite, da v prestolnici zeleni ste raziskovalci postali. Zato iskrene čestitke za dosežke in presežke,« jim je čestitala.
Kemijska škatla za 8. razred
Projekt, letos že 38. po vrsti, kjer mladi pokažejo, kaj znajo, in se podajo na pravo, za nekatere tudi prvo raziskovanje, je podprla tudi Mestna občina Ljubljana. V letošnjem šolskem letu je na regijskem tekmovanju raziskovanje uspelo kar nekaj učencem, učenkam, dijakom in dijakinjam. Tudi Lionelu in Kaji, devetošolcema osnovne šole Riharda Jakopiča. Letos sta se tekmovanja udeležila že drugič in vsako leto projekt končata z veliko novega znanja, izkušnjami, predvsem pa jima je med raziskovanjem vedno zabavno.
Tudi podpora šolskih mentorjev ni zanemarljiva, saj so učencem in dijakom ves čas na voljo. Kaja, ki se je raziskovalne naloge lotila s sošolko Manco, je letos recenzente prepričala s Kemijsko škatlo za 8. razred. »Izhajali sva iz lastnih izkušenj. Lani sva se prvič srečali s kemijo in sva se strinjali, da je bilo nekatere vsebine težko razumeti, saj nismo imeli praktično nič eksperimentov na izbrano učno temo. Tako sva škatlo predstavili najprej osmošolcem, ki so bili navdušeni, koliko lažje in hitreje gre znanje v glavo z eksperimentom. Nato sva škatlo predstavili tudi sedmošolcem in zdaj si vsi želijo, da bi jo prihodnje leto, ko se bodo s kemijo srečali prvič, lahko uporabljali,« je povedala Kaja.
V ponedeljek zagovor še v Murski Soboti
Lionel se je letos raziskovalne naloge lotil kar sam. Pravi, da je morda imel zato več dela, a da se mu zato ni bilo treba usklajevati z drugimi. »V nalogi sem se lotil primerjave uporabe digitalnih naprav na podeželju in v mestu. Ugotovitve so bile zame res zanimive. V drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju, torej od četrtega do šestega razreda, je uporaba digitalnih naprav na podeželju večja, od 7. do 9. razreda pa ravno obrnjeno. Prav tako sem s pomočjo spletne ankete ugotovil, da so mestne šole bolje digitalno opremljene kot podeželske,« nam je povedal Lionel, ki ga v ponedeljek na končni prireditvi v Murski Soboti, kamor so vabljeni učenci in dijaki z najboljšimi nalogami iz vse Slovenije, čaka še zadnji zagovor naloge. »Priznam, da me čaka še nekaj dela. Nalogo, ki je na 60 straneh, moram predstaviti v desetih minutah, in to na pamet,« je povedal Lionel, ki ga tako kot Kajo in vse druge devetošolce v prihodnjih dveh tednih čaka še veliko dela z zaključevanjem šolskih ocen.