Generacija Z, torej posamezniki rojeni med letoma 1997 in 2012, si v lokalih vse raje naročijo napitek matcha. Matcha je fin, svetlo zelen prah iz posebej pridelanih in predelanih listov zelenega čaja. Uporablja se za pripravo čaja in različnih napitkov ter sladic. Gre za japonsko tradicionalno pijačo, ki ima vse več privržencev po vsem svetu – predvsem zaradi svoje edinstvene arome, videza in domnevnih koristi za zdravje. Novinarki Rachel Clun in Connie Bowker sta za BBC naredili reportažo, v kateri pravita, da marsikatera kavna veriga ni ujela novega trenda.
V Veliki Britaniji recimo Costa Coffe ne ponuja nobenih matcha napitkov, kar jo postavlja v slabši položaj v primerjavi s konkurenco. Verige, kot so Starbucks, Pret in Caffè Nero, pa so medtem v svojo ponudbo že vključile matcho, tudi v okusih, kot sta jagoda in vanilja. Še posebej pa izstopa veriga Blank Street Coffee, ki je začela kot majhna stojnica v New Yorku in se zaradi svojega estetskega pristopa, pastelnih barv in viralnih TikTok videov hitro razširila tudi v London, Manchester, Birmingham in Edinburgh. Za mnoge mlade je obisk teh kavarn postal skoraj obvezen del potovanja ali vsakdana.
Costa se v tem okolju po poročanju novinark britanskega BBC težko znajde. Čeprav ima več kot 4.000 poslovalnic po svetu in je prepoznavna po svojih kavarnah v manjših mestih, jo mladi pogosto dojemajo kot preveč povprečno – ni dovolj poceni, da bi bila vsakdanja izbira, prav tako ne ponuja dovolj edinstvene izkušnje, da bi veljala za razkošje. Poleg tega se podjetje sooča z višjimi stroški za poslovanje, kar je predlani kljub prihodkom v višini 1,2 milijarde funtov privedlo do izgube v višini 14 milijonov funtov. Podjetje Coca-Cola, ki je Costo kupilo leta 2019 za približno 3,9 milijarde funtov, zdaj razmišlja o prodaji, saj vrednost verige pada – analitiki ocenjujejo, da bi danes dosegla le okoli 2 milijardi funtov. Mnogi se sprašujejo, ali je bila ta naložba sploh smiselna, navaja BBC.
Širši trendi sicer kažejo, da matcha resda postaja vse bolj priljubljena med mlajšimi generacijami, zlasti med generacijo Z, vendar o tem, da bi izrinila ali izrivala kavo, ne moremo govoriti. Gre pač za alternativo, ki so jo na različnih koncih sveta vzljubile mlajše generacije.