Resolucija, ki jo je junija lani sprejel državni zbor, predstavlja temeljni strateški dokument na področju potrošniške politike. Z akcijskim načrtom sedaj prehaja v fazo konkretne izvedbe, so sporočili z ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport. Načrt določa prednostne naloge, ki jih bodo v prihodnjih dveh letih izvajala različna ministrstva, institucije in drugi nosilci politik.

Načrt vključuje številne izboljšave – od bolj preglednih informacij pri spletnih nakupih do večje varnosti pri uporabi digitalnih storitev. Posebno pozornost namenja tudi finančnim storitvam, kjer so ponudbe pogosto zapletene in težko razumljive. Cilj je, da bodo informacije bolj jasne, svetovanje bolj dostopno, potrošnik pa bolj zaščiten.

Ker vse več nakupov poteka prek spleta, bo načrt prinesel tudi ukrepe za večjo varnost na internetu. Potrošniki bodo lažje dostopali do informacij, svoje pravice pa bodo lahko uveljavljali hitreje in bolj učinkovito, tudi s pomočjo organizacij za varstvo potrošnikov.

Eden od osrednjih ciljev je trajnostna potrošnja. Z ukrepi se želi spodbuditi odgovorno ravnanje potrošnikov, zmanjšati vpliv potrošnje na okolje ter okrepiti ozaveščenost o pomembnosti izbire trajnostnih izdelkov in storitev.

Na ministrstvu za gospodarstvu še poudarjajo, da je akcijski načrt rezultat širokega sodelovanja in medresorskega usklajevanja ter da predstavlja pomemben korak k bolj vključujoči, pregledni in pravični potrošniški politiki. S tem želi država okrepiti položaj potrošnika kot aktivnega, informiranega in zaščitenega udeleženca na trgu.

Priporočamo