Avtomobili in šport. Že na prvi pogled precej sorodni področji imata, če se v obe malce poglobimo, skupnega še veliko več kot le to, da obstaja tudi – avtomobilski šport. Če smo stereotipni, sta obe denimo pogosto v središču »moških debat«, ob tem so številni športni zvezdniki znani kot veliki ljubitelji jeklenih konjičkov, navsezadnje pa tudi sami tu in tam s kakšno izjavo poskrbijo za prispodobo iz avtomobilskega sveta. Nemara najbolj znana je tista, ki jo je pred leti navedel švedski nogometni zvezdnik Zlatan Ibrahimović, tudi sam ljubitelj hitrih avtov, ko je tedanjega trenerja Barcelone Pepa Guardiolo obtožil kot krivca za to, da se je sam poslovil od kluba. »Kupil si ferrarija in ga vozil kot fiata,« mu je zabrusil, ko je sam sebe primerjal z najslavnejšim hitrim avtom na svetu.
Ronaldo in Messi kot ferrari in porsche
No, Ibrahimović pa je tudi eden tistih športnikov, ki so znani po tem, da za avtomobile zapravijo gore denarja. Njegova zbirka obsega številne primerke ferrarijev, ki jih ima kar šest, tudi daytono SP3, ki stane več kot dva milijona evrov, lamborghinijev, porschejev in podobnih avtomobilov.
Kljub temu pa Ibra ni nogometaš z najbogatejšo garažo. Po tej plati ga namreč prekašata tako Cristiano Ronaldo kot Lionel Messi. Portugalčeva obsedenost z avtomobili se je začela že v najstniških letih, saj naj bi si prvega mercedesa kupil, še preden je sploh znal voziti. Danes ima v svoji garaži okrog 30 avtomobilov, med drugim nekaj bugattijev – chirona, veyrona in menda po novem celo model centodieci, ki so jih izdelali le deset in katerega vrednost je okoli osem milijonov evrov. Zraven ima še dva mclarna, številne ferrarije, bentleyje, rolls-roycee …
Pravo floto luksuznih vozil, ki pa jih precej manj razkazuje, ima tudi Messi, pri čemer je med njimi tudi nemara največji biser med vsemi avtomobili znanih športnikov. To je ferrari 335 S spider scaglietti letnik 1957, za katerega je na dražbi pred leti odštel 32 milijonov dolarjev, zanj pa naj bi se sočasno potegoval tudi – Cristiano Ronaldo. Vsaj takšna zgodba se je takrat razširila v medijih, a je Messi posredno to zanikal, kot zelo dolgo tudi, da je avto sploh kupil. Mimogrede: tudi Cristiano Ronaldo je nekoč, ko so ga vprašali o primerjavi z Messijem, novinarju ponudil »avtomobilski« odgovor: »Tako sva si različna, kot so si ferrariji in porscheji.«
Niso pa le nogometaši tisti, ki obožujejo prestižne štirikolesnike. Med tistimi, ki se s svojo kolekcijo pregrešno dragih avtomobilov radi pohvalijo, izstopata predvsem boksar Floyd Mayweather in borec mešanih borilnih veščin Connor McGregor, ki imata oba očitno najraje rolls-roycee, saj si jih lastita kar nekaj, hitre, športne avtomobile pa medtem obožujejo, kar sploh ni čudno, domala vsi vozniki formule 1. Precej bogato zbirko ima tudi košarkarski zvezdnik LeBron James, pri katerem pa je vprašanje, ali ga nemara že ne prekaša še en košarkar, ki se na lestvici športnikov z izjemno kolekcijo avtomobilov vse bolj vzpenja. In to ni nihče drug kot njegov najnovejši soigralec pri Los Angeles Lakers, slovenski zvezdnik Luka Dončić.
Najljubši? Brabus rocket
Njegova ljubezen do avtomobilov je odlično dokumentirana že s prihodi na tekme. Dandanes kamere zvezdnike pač spremljajo od trenutka, ko prispejo na prizorišče, do garderobe, ogrevanja, tekme, odhoda z nje … Odkar je prestopil v losangeleško moštvo, je bilo pompoznih prihodov z eksotičnimi luksuznimi avtomobili sicer bolj malo, a je razlog povsem enostaven – menjava se je zgodila nepričakovano, čez noč, proti koncu sezone, zato Luka še niti ni imel časa, da bi svojo floto avtomobilov preselil iz Teksasa v Kalifornijo. Tako ne preseneča, da je bil najodmevnejši prihod na tekmo, odkar igra za jezernike, prav tisti, ko je s svojo novo ekipo gostoval pri stari, v Dallasu. V dvorano, v kateri je navduševal šest let in pol, se je namreč pripeljal s pravo zverjo, predelanim terencem apocalypse hellfire 6x6 truck. Da, 6x6 ne pomeni nič drugega kot to, da ima ta avtomobil, katerega osnova je model jeep gladiator, a je predelan do te mere, da je to še komaj opazno, šest koles in na vseh šest tudi speljan pogon!
Za omenjeni avto je košarkarski zvezdnik sicer odštel dobrih 250.000 dolarjev, a čeprav mu je zelo pri srcu in se je v času, ko je igral za Dallas, z omenjeno »zverjo« na tekmo pripeljal kar nekajkrat, ne gre za Lukov najljubši avtomobil. Ko so ga ob neki priložnosti povprašali, kateri je to, je namreč kot iz topa izstrelil: »Brabus rocket.« V tem primeru gre za športni avto na osnovi mercedesa AMG GT 63, in sicer zelo omejeno serijo, saj so izdelali le 25 takšnih vozil s 4,5-litrskim motorjem V8 z okroglimi 1000 konji (736 kilovati) moči. Njegova izhodiščna cena je znašala 535.000 evrov, bržčas najosupljivejši podatek pa je, da za pospešek z mesta do hitrosti sto kilometrov na uro tak avto potrebuje le 2,6 sekunde in doseže končno hitrost 316 kilometrov na uro.
Zanimivo, z njim so Dončića večkrat opazili med vožnjo po Ljubljani, tudi ko je v katerem izmed intervjujev nazadnje govoril o svojih avtomobilih, pa ga je ob vprašanju, koliko jih pravzaprav ima, malce zbegalo to, da ima nekatere v Sloveniji, druge pa v ZDA. »Skupaj jih je 13,« je vendarle dodal po krajšem premisleku, pri čemer je bilo to pred skoraj letom dni, zato ni izključeno, da je vmes zbirki dodal še kakšnega. V pogovoru za znano revijo Esquire je namreč povedal, da o tem vseskozi razmišlja, sicer pa so poleg omenjenih dveh najbolj izstopajoči njegovi avtomobili še ferrari 812 superfast (cena v ZDA dobrih 433.000 dolarjev), porsche 911 turbo S (dobrih 200.000 dolarjev), lamborghini urus (več kot 200.000 dolarjev), pa legendarna ford bronco letnika 1967 in chevrolet camaro letnika 1968, katerih cena je seveda odvisna od marsičesa, in navsezadnje zastava 750 – fičo.
»Moj prvi luksuzni avtomobil, ki sem si ga privoščil, je bil sicer porsche panamera,« je Dončić še povedal v omenjenem intervjuju, na katerega je pripeljal pet svojih avtomobilov, pri katerih je novinar Nick Remsen hitro ugotovil, da imajo vsi kar lepo število prevoženih kilometrov. »Seveda, saj jih zelo rad vozim. Gre za način preživljanja prostega časa. Vozim se vsepovsod, včasih tudi pozno ponoči, tako malo naokoli,« je še dodal slovenski košarkar, ki si bo po karieri nemara privoščil še kakšno vozilo drugačne vrste – v omenjenem intervjuju je namreč dejal, da namerava po upokojitvi kupiti kmetijo v Sloveniji.