Kot so za STA povedali v Fraportu Slovenija, so z okrevanjem potniškega prometa, ki poteka po načrtih, zadovoljni. "Če izvzamemo transferne potnike, ki jih je bilo med 200.000 in 300.000 in ki jih je med zahodno Evropo in Balkanom prek našega letališča prepeljal propadli nacionalni prevoznik ter niso nikoli stopili na slovenska tla, bomo številke potnikov iz leta 2019 dosegli že letos," so pojasnili. Dodali so, da teh transfernih potnikov žal ne bo mogoče povrniti, saj so se v vmesnem času na trgih, od koder so prihajali, že vzpostavile direktne povezave.
V zadnjih treh letih je mrežo ljubljanskega letališča okrepilo devet novih destinacij, in sicer Atene, Helsinki, Skopje, Luksemburg, Priština, Riga, Koebenhavn, Madrid in Düsseldorf, na linijah do pomembnih vozlišč pa se frekvence letenja vztrajno povečujejo, so pojasnili na letališču.
"Pri širitvi mreže so pomembno pripomogle tudi državne spodbude, na račun katerih so bile vzpostavljene linije v Luksemburg, Rigo, Kopenhagen in Düsseldorf. Upamo, da bo tudi aktualni razpis prispeval k nadaljnjemu izboljševanju letalske povezljivosti Slovenije," so poudarili.
Zagotovili so, da s celovitim trženjskim pristopom in konkurenčno shemo spodbud na Fraportu Slovenija prevoznike aktivno spodbujajo k vzpostavljanju novih linij in krepitvi obstoječih povezav. Plod takšnih prizadevanj je nedavni prihod prevoznika KLM, ki s svojo razvejano mrežo prek amsterdamskega letališča Schiphol prispeva k povezljivosti Ljubljane s svetom.
Zmerna rast potnikov
V prihodnjih letih pričakujejo zmerno rast potniškega prometa, ki jo bo poganjalo predvsem povečevanje frekvenc do pomembnih vozlišč in kapacitet letal.
Rast so zabeležili tudi v prvih štirih mesecih letošnjega leta. Po slabšem prvem trimesečju se je aprila število potnikov namreč močno povečalo. Tako so na ljubljanskem letališču od začetka januarja do konca aprila oskrbeli 373.893 potnikov, kar je za 1,3 odstotka več kot v enakem obdobju lani.
"Rahle mesečne upade prvih treh mesecev, ki so bili predvsem posledica odsotnosti prevoznika British Airways, ki zimsko sezono 2024/2025 ni ponujal letov za London Heathrow, in prevoznika Wizz Air, ki ni ponujal letov za London Luton, smo torej že uspeli nadoknaditi," so izpostavili.
Občutno rast prometa v aprilu so pripisali močnemu začetku poletne sezone, saj so se prevozniki po zimski prekinitvi letov vrnili zgodaj ter z več frekvencami, in sicer British Airways z leti na London Heathrow, Norwegian v Koebenhavn, GP Aviation v Prištino, Finnair v Helsinke, Transavia France na pariški Orly in Aegean Airlines v Atene.
Pozdravili so tudi nove lete prevoznika KLM v Amsterdam in Eurowings v Düsseldorf. Minuli teden se je vrnil še Israir z leti v Tel Aviv, 31. maja se vrača Air Montenegro z leti v Tivat, 27. julija pa Iberia z leti v Madrid.