V podjetju Soltec so ta hip sredi najbolj delovnega obdobja. Ker se ukvarjajo z rešitvami za zunanjo ureditev doma, kot so pergole, nadstreški in zunanje kuhinje, največ naročil prejmejo prav med aprilom in junijem ter med septembrom in novembrom. A gneča je, kot pravi direktor podjetja Mirko Požar, dobrodošla – zlasti ker je na nekaterih trgih že nekaj časa zaznati znamenja ohlajanja. »V Sloveniji in Avstriji se na trgu že čuti strah, zaskrbljenost ljudi. Za enak obseg prodaje moramo izvajati veliko več marketinških in komercialnih aktivnosti kot prej. Časi niso rožnati,« nam je povedal direktor podjetja Soltec, ki je bilo lani nominirano za gazelo dolenjsko-posavske regije.
Na Hrvaškem trgu so razmere zanje drugačne. »Tudi zato, ker tamkajšnji kupci naše produkte kupujejo zlasti za poslovne naložbe, denimo za počitniške objekte, objekte za najem, poslovne nepremičnine in podobno. Skratka, naši kupci na Hrvaškem so večinoma premožni ljudje, ki jim kriza ne striže toliko družinskega proračuna. So ljudje, ki vlagajo v svoj drugi dom ali v nepremičnino, namenjeno najemu,« nam je zaupal Požar.Hrvaška je, kot je poudaril, privlačen turistični cilj, kjer so cene najemanja nepremičnin danes vrtoglave. »Trenutno se zelo veliko gradi za te namene. Verjetno pa na investicije pozitivno vpliva tudi ugodna davčna politika na Hrvaškem, kar je sicer zadnje čase pogosto predmet polemik,« je dodal.
Prednosti neposredne prodaje kupcem
Še ena od sprememb, ki so jih v podjetju Soltec poleg preusmeritve na hrvaški trg uvedli v zadnjih letih, je preusmeritev skoraj izključno na neposredno prodajo kupcem. »Kupcem želimo predstaviti, kakšna je dodana vrednost naših produktov ter kaj pridobijo z investicijo v medprostor med notranjostjo objekta in zunanjostjo – to je prostor pod pergolo oziroma nadstreškom. Vse od aprila do oktobra to namreč postaja prostor, kjer se ljudje zadržujejo več kot v notranjosti,« pojasnjuje Požar.
V preteklosti, ko so svoje produkte v večjem obsegu prodajali prek distributerjev po Evropi, se je ta komunikacija po njegovih besedah do končnega kupca izgubila. Neposredna komunikacija s kupci jim po drugi strani omogoča predvidljivost in nadzor nad celotnim procesom. »Ljudje se raje odločajo za kakovostni domači produkt, pri čemer lahko dobijo celotno storitev od svetovanja, projektiranja do proizvodnje, montaže in drugih storitev, kot pa da produkt kupijo pri distributerju, ki ga je pripeljal iz Kitajske ali nenazadnje zahodne Evrope, ki pa je bistveno dražja. Z neposredno prodajo dobimo tudi povratne informacije s trga – kot kažejo te, je za kupce ključno prav to, da pri nas najdejo dobro kakovost za konkurenčno ceno in ponudnika z veliko izkušnjami,« je povzel Požar.
Čeprav veliko vlagajo v trženje in izobraževanje, naš sogovornik pravi tudi, da danes približno 20 odstotkov poslov dobijo s širjenjem dobrih izkušenj med kupci od ust do ust. »Pergola je sicer takšna stvar, ki jo za eno hišo običajno kupiš samo enkrat, a vidijo jo sosedi, družina, prijatelji … Spomnim se, ko sem prodal prvo pergolo na Dunaj. Kmalu zatem je bilo s te lokacije prodanih še sedem pergol,« pripoveduje direktor podjetja.
Krepitev navzočnosti na že osvojenih trgih
V Avstriji bodo v Soltecu kljub trenutno slabšemu razpoloženju na trgu še naprej širili svoje poslovanje, saj ocenjujejo, da gre za obetaven in velik trg. V Gradcu bodo v prihodnjih mesecih odprli svoj prvi predstavitveni prostor, tako imenovani showroom.
Tudi sicer trenutno načrtujejo predvsem okrepitev svoje navzočnosti na že osvojenih trgih. »Želimo si povečati tržni delež na vseh trgih, kjer že poslujemo. Vsako regijo želimo pokriti kakovostno. Šele potem bomo razmišljali o širitvi na nove trge,« nam je zaupal Požar. V tem letu jim sicer po njegovih besedah kljub, kot že omenjeno, slabšemu razpoloženju na nekaterih trgih prihodki rastejo, ti so se v prvem četrtletju letos v primerjavi s primerljivim obdobjem lani povečali za 22 odstotkov.