Mineva dvajset let, kar je v koprsko pristanišče priplula prva potniška ladja, več kot tisoč ladij za križarjenje pa je od tedaj v Slovenijo pripeljalo več kot milijon potnikov. Tolikšen obisk je presegel infrastrukturo, ki je bila v Luki Koper na voljo za sprejem potnikov, zato so se v pristanišču odločili za naložbo v nov terminal. Domače podjetje Makro 5 gradnje je v pol leta na mestu nekdanjega skladišča državnih rezerv zgradilo novo stavbo; ohranili so temelje in pilote.
»Ta privez je pred dvajsetimi leti pomenil novo pot tako za Luko Koper kot verjetno tudi za Slovenijo. Vpisali smo se na zemljevid potniških ladij. Takrat si nihče ni drznil sanjati, kako daleč lahko pridemo,« je na odprtju terminala dejala predsednica uprave Luke Koper Nevenka Kržan. Letos v Kopru pričakujejo prihod skupno 75 ladij. Te bodo do novembra v mesto pripeljale približno 115.000 potnikov in 55.000 članov posadke.
Naložba v nov terminal je vredna 3,3 milijona evrov, po besedah ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek pa bo okrepila tako gospodarsko kot turistično vlogo Kopra. Kot je ocenila, nova stavba ne predstavlja le nove infrastrukturne pridobitve, temveč pomemben mejnik pri uresničevanju ciljev, zapisanih v strategiji razvoja prometa do leta 2030.
Župan Mestne občine Koper Aleš Bržan je zbranim pojasnil, da se zavedajo, da bo terminal za številne obiskovalce prvi stik s Koprom, zaradi česar so želeli, da stavba odraža značaj mesta. »To je odprtost, raznolikost in ponos na našo skupnost strpnosti in medsebojnega razumevanja,« je dejal in dodal, da z novim terminalom ne odpiramo le novih vrat v mesto, temveč še tesneje povezujemo dve strateški panogi za gospodarsko rast, za nova delovna mesta, za boljšo prepoznavnost sodobnega, odprtega in privlačnega Kopra.
Navdih v ladjah
Nova stavba je po videzu in uporabljenih materialih navdihnjena z ladijsko arhitekturo, ki poudarja močno navezanost na morje in pristanišče. V konstrukciji, ki je bila predhodno izdelana, so uporabljeni trajnostni materiali, predvsem les in jeklo v antracitno črni. Ta daje stavbi v kombinaciji z okroglimi stebri robusten in hkrati eleganten videz.
Pritličje terminala bo namenjeno predvsem potnikom in bo omogočalo nemoteno izvajanje mejne kontrole. V njem so svoje prostore našle vse službe, potrebne za delovanje terminala, vključno s policijo in carino. V prvem nadstropju bo velika panoramska terasa s kavarno, ki bo tako domačinom kot tudi obiskovalcem omogočala sproščeno druženje ob razgledu na pristanišče. Poleg je še urejena nova protokolarna dvorana, kjer bodo potekali različni dogodki in sprejemi.
Kot pravijo v Luki Koper, je sodobna stavba potniškega terminala prijazna za obiskovalce, sporoča trajnostno usmeritev zelenega pristanišča ter povezovanje lokalne in širše slovenske turistične ponudbe.