Mobilni vodnik CŠOD Misija je od leta 2015 doživel nekaj stilskih preobrazb in vsebinskih nadgradenj. Izhodiščnemu raziskovalnemu tipu misije sta se leta 2018 pridružila ekspedicija in lov, leta 2023 pa še najnovejši tip, poimenovan zgodba. Vsem misijam je skupno, da na njih izzive lahko rešujete le, če ste dejansko na lokacijah, ki jih misije vključujejo. Ekspedicija je zavita v tančico skrivnostnosti, saj vas na začetku čaka samo izhodiščna točka, nadaljnje lokacije pa razkrivajo šele pravilno rešeni izzivi. V aplikacijo so vključeni značilni igrifikacijski elementi. Uporabniki z reševanjem izzivov nabirajo točke, vsaka uspešno rešena misija pa je nagrajena s simpatično značko. Nekatere zanimivosti so obogatene tudi z zbirateljskimi karticami, ki se nalagajo v album znotraj aplikacije. Vse to zagotavlja več kot dovolj motivacije za raziskovanje. Trenutno je na voljo več kot 250 javno objavljenih misij (in še več sto skritih), ki so jih izdelali učitelji CŠOD in slovenskih šol.

Namig na 14. točki: obseg drevesa je 130 centimetrov. Treba je izračunati njegov premer. Bo šlo? Foto: Vesna Levičnik

Namig na 14. točki: obseg drevesa je 130 centimetrov. Treba je izračunati njegov premer. Bo šlo? Foto: Vesna Levičnik

Pot postavila za potrebe šolskih programov

Tudi Učno pot Golovec sta sestavila učitelja ljubljanske Osnovne šole Kašelj Rok Godec in Mateja Križan. »S kolegico sva se udeležila izobraževanja CŠOD in v okviru tega tudi postavila misijo, pri čemer sva imela ves čas v mislih učence naše šole,« je povedal Godec in dodal, da sta se misije lotila za potrebe šolskih programov, kot je denimo dan dejavnosti. »Najina misija ima 16 točk z nalogami, ki jih učenci oziroma vsak, ki se poda na pot, rešuje s pomočjo pametnega telefona. Učence želimo naučiti, da se lahko telefon tudi pametno uporablja.« S kolegico Križanovo sta v misijo oziroma izzive vključila snovi praktično vseh predmetov, s katerimi se učenci srečajo v osnovni šoli. »Od matematike, geografije, zgodovine, slovenščine, biologije, fizike, kemije, likovne umetnosti do športa,« je našteval sogovornik. Osnovnošolci zadnje triade bi morali izzive znati rešiti sami, mlajšim pa lahko vedno na pomoč priskočijo tudi starši.

Na zadnji točki pohodnike čakajo vprašanja na temo dreves. Foto: Vesna Levičnik

Na zadnji točki pohodnike čakajo vprašanja na temo dreves. Foto: Vesna Levičnik

Prisluhniti petju ptic in izmeriti obseg dreves

Gozdna učna pot Golovec se začne na severni strani, v Hrušici pod Golovcem, kjer izzivalca misije že čaka prva kontrolna točka s prvimi nalogami. Pot ves čas poteka po Poti spominov in tovarištva, zato je varna tudi za družine. Le na kolesarje je vredno občasno usmeriti pozornost. Že po nekaj višinskih metrih sledi nov izziv, pri katerem je v veliko pomoč informativna tabla PST z vsemi podatki o osvoboditvi Ljubljane.

Učna pot poteka na PST in je zato tudi varna za družine. Foto: Vesna Levičnik

Učna pot poteka na PST in je zato tudi varna za družine. Foto: Vesna Levičnik

»Koliko čevljev je od enega do drugega štora?« se bere vprašanje na eni od točk. Namig: od osem do deset. Foto: Vesna Levičnik

»Koliko čevljev je od enega do drugega štora?« se bere vprašanje na eni od točk. Namig: od osem do deset. Foto: Vesna Levičnik

Med drugim je denimo treba prešteti vse rdeče zvezde na karti, ki predstavljajo stebre, okoli katerih je bila ovita bodeča žica. Namig – zvezde so 104. »Učence spomnimo tudi na datum osvoboditve Ljubljane, da v izziv vključimo matematiko. Pri drugi točki morajo odgovoriti na vprašanje, koliko kotov ima kamniti steber, okoli katerega je bila napeljana žica,« je pojasnil sogovornik. Prav tako morajo udeleženci poti znati prebrati karto in izračunati višinsko razliko med dvema vrhovoma na Golovcu ter določiti smer poti. Na drugi točki je izziv prisluhniti petju ptic in določiti njihov vrstni red. Ali pa izmeriti obseg drevesa (130 centimetrov) in nato s pomočjo v šoli pridobljenega matematičnega znanja izračunati njegov premer.

Misija ima 16 točk z nalogami, ki jih učenci oziroma vsak, ki se poda na pot, rešuje s pomočjo pametnega telefona. Učence želimo naučiti, da se lahko telefon tudi pametno uporablja.

Rok Godec, učitelj Osnovne šole Kašelj

Vsekakor prijetni izzivi, ki se končajo s 16. točko pri hišici s primeri lesenih debel in opisi drevesnih vrst. Celotna pot je dolga nekaj več kot tri kilometre. Ker ni krožna, se po končanem izzivu lahko vrnemo po njej ali pa se do izhodišča odpravimo po »italijanki«, ki ima morda kakšne vzpon manj. Aplikacija je javno dostopna in si jo lahko naložite na svojo mobilno napravo prek Trgovine Play (sistem Android) ali App Store (sistem iOS).

Priporočamo