Ljubljanska občina namerava v kratkem objaviti nov javni razpis za izbor koncesionarja, ki bo v javno-zasebnem partnerstvu vzpostavil in izvajal sistem izposoje in souporabe električnih vozil. Uporabniki sistema si avtomobil izposodijo le takrat, ko ga resnično potrebujejo. V Ljubljani tovrstno storitev ponujata družbi Avant car in Sharengo.
Župan Zoran Janković je pojasnil, da bodo razpis objavili šele po tistem, ko bo mestni svet potrdil predlagano spremembo odloka o urejanju prometa v prestolnici. Svetniki bodo o njej razpravljali na seji prihodnji ponedeljek. Občinski oddelek za gospodarske dejavnosti in promet mestnemu svetu predlaga, da odlok dopolni z določbo, da lahko občina določena parkirna mesta na javnih površinah, ki so namenjena le parkiranju električnih vozil v sklopu sistema souporabe avtomobilov, vključi v javno-zasebno partnerstvo. Če se bo občina odločila zasebniku s sklenitvijo javno-zasebnega partnerstva podeliti pravico do uporabe teh parkirnih mest, bo obdobje trajanja, pogoje za pridobitev te pravice in višino nadomestila za uporabo parkirnih mest uredila s podpisom pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu, je razvidno iz predloga odloka. Predvideno je, da bodo mestni svetniki o predlagani spremembi odločali po hitrem postopku, sprememba pa bo v veljavo stopila dan po objavi v uradnem listu.
Prvi razpis je občina morala razveljaviti
Janković je spomnil, da so že pred časom objavili razpis za izbor koncesionarja, ki bi vzpostavil in upravljal javni sistem izposoje in souporabe električnih vozil na območju Ljubljane. »Prepričan sem, da je elektrika prihodnost,« je zagotovil Janković, ki si želi, da bi z vzpostavitvijo tovrstnega javnega sistema družine prepričali, da bi se odrekle vsaj enemu avtomobilu. Cilj občine je, da bi bilo na ta račun v mestu nekoliko manj avtomobilov, je poudaril.
Občina je prvi razpis objavila že februarja 2021, nanj pa sta se prijavili družbi Sharengo in Avant car. Družba Sharengo je vložila revizijski zahtevek, ki ga je občina sprva zavrnila, a je nato državna revizijska komisija ugodila pritožbi Sharengo in občini naložila, naj ponovno odloči o revizijskem zahtevku. Postopek na revizijski komisiji je trajal dolgo, saj se je ta vmes zaradi zahtevnosti materije obrnila tudi na sodišče Evropske unije.
Čeprav je Janković včeraj zagotovil, da se je na koncu izkazalo, da je občina pri omenjenem javnem razpisu vse storila pravilno in da je bila pritožba Sharengo neosnovana, odločitev o zavrnitvi obeh prijav, pod katero se je župan podpisal januarja 2023, kaže, da ni bilo tako. »Koncedent (Mestna občina Ljubljana, op. a.) ugotovljene pomanjkljivosti razpisne dokumentacije ne more sanirati na drug način, kot da predmetni postopek javnega razpisa razveljavi in objavi nov javni razpis, kjer bo v novi razpisni dokumentaciji ugotovljene nejasnosti odpravil in dopolnil razpisno dokumentacijo,« piše v omenjenem dokumentu. Od takrat občina ni objavila novega javnega razpisa za omenjeno javno-zasebno partnerstvo.
Predvideno je 20-letno partnerstvo
Pobudo za vzpostavitev javnega sistema izposoje in souporabe električnih vozil je občini dala družba Avant car, ki v prestolnici upravlja sistem avant2go. To ji sicer avtomatično ne zagotavlja pridobitve občinske koncesije. Toda iz sklepa državne revizijske komisije iz leta 2022 je razvidno, da je Sharengo v svojem zahtevku za revizijo občini očital, da je favorizirala promotorja, torej družbo Avant car.
Podlaga za sklenitev omenjenega partnerstva je koncesijski akt, ki ga je ljubljanski mestni svet sprejel že pred petimi leti. V tem dokumentu je občina med drugim predpisala, da bo javno-zasebno partnerstvo v obliki koncesije sklenila za najmanj 20 let, pri čemer je pod določenimi pogoji dovoljeno podaljšanje pogodbe za največ deset let. Zasebni partner bo v javni sistem moral vključiti najmanj 200 električnih vozil.