Z nenadno selitvijo se je v preteklosti soočil tudi Matic Bončina, študent fakultete za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije. V času, ko bi se moral osredotočati na študij, se je srečeval z dodatnimi obveznostmi in stresom. »Ko sem dvakrat napolnil velik avtomobil in prevozil več kot 400 kilometrov sredi izpitnega obdobja, sem si želel, da bi obstajala drugačna rešitev,« je Bončina opisal prelomni trenutek za razvoj selitvene platforme Repona, prilagojene za študente. Idejo je sprva z ekipo predstavil na tekmovanju v podjetniških idejah mladih POPRI 2024. Prinesla jim je prvo mesto na regionalni in tretje na državni ravni. »Tekmovanje mi je omogočilo dostop do mentorjev, povratne informacije žirije in povezovanje z drugimi mladimi ustvarjalci,« je povedal sogovornik.
Prevzamejo, hranijo, dostavijo
Repono študentom pomaga pri najtežjih elementih selitve. »To je dejanska izvedba selitve in preselitve nazaj. Lastnino študentov prevzamemo, jo varno hranimo in brez težav dostavimo nazaj,« je storitev predstavil Bončina. »Študent svoje stvari samo pripravi in do ponovne vselitve, ko jih bo spet potreboval, ne razmišlja o njih – lahko se osredotoči na študij ali brezskrbno poletje,« je še pojasnil.
Študentom dostavijo tudi brezplačni pakirni material in škatle. Vanje je mogoče spraviti širok nabor predmetov, ne sprejemajo pa nevarnih snovi, pokvarljivega blaga in nezakonitih predmetov. Na škatlah morajo uporabniki označiti njihovo vsebino. »Varnost zagotavljamo s tehnično varovanim skladiščem z alarmnim sistemom in videonadzorom. Vsaka škatla je dodatno zavarovana za do 250 evrov v primeru poškodbe med skladiščenjem,« je povedal Matic Bončina.
Edini strošek, ki ga morajo študentje poravnati pri storitvi, je shranjevanje paketov: »Osnovna cena znaša 19 evrov na mesec, z obveznostjo shranjevanja za tri mesece.« Ustvarjalci platforme so lani izračunali, da študentje z uporabo storitve Repono v primerjavi s selitvijo v lastni režiji prihranijo tudi do 921 evrov. V ceno so všteli pakirni material, stroške prevzema in dostave, najem kombija in skladiščne enote ter nepričakovane stroške. Z razvojem platforme pa so študentom z Obale omogočili tudi začasna delovna mesta.
Načrtujejo izboljšave in širitev
Za storitev platforme Repono se je do zdaj odločilo 15 študentov. »Prvo leto je bilo delno namenjeno učenju in testiranju izvedbe ideje. Nekaj manjših težav smo odpravili sproti, večje izboljšave pa načrtujemo prihodnje leto,« nam je zaupal sogovornik. Med drugim napoveduje razvoj mobilne aplikacije za boljšo dostopnost, večjo konkurenčnost in uporabnost. Hkrati z ekipo v prihodnjih letih načrtuje postopno širjenje.
Matic Bončina prav tako meni, da je sodelovanje ključnega pomena, zaradi česar si želi partnerstva z univerzami, študentskimi domovi in tudi zasebnimi najemodajalci. »Zdaj smo v stiku z Univerzo na Primorskem, kjer so izrazili zanimanje za sodelovanje, vendar želijo najprej videti delujočo rešitev,« je povedal, dodatnih podrobnosti pa še ni želel razkriti.
»Že zdaj sprejemamo pobude študentov, da bi omogočili tudi selitve ob zaključku študija ali dostavo predmetov na druge lokacije, ne samo na Obali,« je povedal Bončina in dodal, da pri tem pogosto omenjajo potrebo po sezonskem shranjevanju recimo poletnih oblačil v zimskem času. »Veliko študentskih sob je majhnih in z omejenim prostorom, zato dodatna shramba prinaša resnično olajšanje,« je pojasnil. »V prihodnosti si želimo rešitev prilagoditi širšemu krogu uporabnikov, vsem, ki se znajdejo pred izzivom nenadne ali začasne selitve,« je zaključil sogovornik.