V končni proizvodni različici naj bi se yugo vrnil kot cenovno dostopen trivratni model pod prenovljenim imenom Yugo Automobile. Projekt je zagnal Aleksandar Bjelić, nemški profesor s srbskimi koreninami, poroča Daily Mail. Bjelić je zbiratelj avtomobilov, aktiven član več avtomobilskih klubov ter predstavnik FIVA, svetovne zveze za klasične avtomobile. Njegove izkušnje v avtomobilski industriji izhajajo iz 20-letnega delovanja na več vodilnih položajih v mednarodnem avtomobilskem sektorju.

Aleksandar Bjelić zatrjuje, da bo novi yugo na ceste zapeljal leta 2027.

Aleksandar Bjelić pravi, da bi novi yugo na ceste lahko zapeljal čez tri leta. Foto: Autoren-Union Mobilität

Prototip yuga naj bi bil predstavljen leta 2027, šlo bo za vozilo z motorjem z notranjim zgorevanjem. »Trenutno iščemo partnerja za sodelovanje pri proizvodnji. Serijska proizvodnja je torej odvisna od tega, kdaj bomo zagotovili proizvajalca originalne opreme. Če bo pravi partner najden najkasneje do leta 2027, bi se proizvodnja lahko začela v letih 2028 ali 2029,« je pojasnil Bjelić.

Maketi starega in novega yuga.

Novi "Jugec" črpa linije iz stare legende. Foto: Autoren-Union Mobilität

»Prototip bo uporabljal štirivaljni motor, pri proizvodnem modelu pa želimo omogočiti izbiro med 1,2-litrskim motorjem s 120 KM ali 1,4-litrskim motorjem s 150 KM. Po mojem mnenju je to najboljša možnost za tako kompaktno velikost in težo potniškega vozila,« še dodaja. Kje bodo yuga izdelovali, še ni znano, skoraj zagotovo pa ne v Kragujevcu, kjer so ga nekoč.

Novi yugo se je zaenkrat predstavil v pomanjšani različici, vozni prototip bo sledil čez dve leti.

Novi yugo se je zaenkrat predstavil v pomanjšani različici, vozni prototip bo sledil čez dve leti. Foto: Autoren-Union Mobilität

Ciljana prodajna cena znaša manj kot 20.000 evrov. »To je nujno, sicer bi filozofija yuga propadla. Gre za začetniški model, vendar z vsemi ključnimi funkcijami sodobnega avtomobila, kot so odklepanje brez ključa, električni pomik stekel in ogledal, klimatska naprava ter navigacija … vse to po dostopni ceni. Z različnimi proizvajalci sem se pogovarjal o stroških in ta cena ni nerealna – je dosegljiva,« razlaga Bjelić in dodaja, da ciljajo na cenovni razred, v katerem o trenutno vozila dacia.

Podobnosti z originalom novi yugo ne skriva niti na zadnjem delu.

Podobnosti z originalom novi yugo ne skriva niti na zadnjem delu. Foto: Autoren-Union Mobilität

Načrtovani modeli vključujejo yugo roadster in yugo SUV, razmišljajo tudi o petvratni različici in kabrioletu. »Ime prvega modela nove znamke Yugo, majhne trivratne kombilimuzine, bo Siaj. To je kombinacija začetnic imen mojih otrok: Saleena, Isabella, Alisa in Jasmin,« še pojasnjuje Bjelić.

»Posebnost imena Yugo je njegova zgodovina. Večina ljudi misli, da izhaja iz imena Jugoslavija, vendar to ni res. Prvi modeli so se imenovali Jugo s črko 'J', ime pa so dobili po toplem in vlažnem jadranskem vetru, ki piha z juga. Ime Yugo mi veliko pomeni, saj je bil to doma narejen avtomobil z deli iz vse države. Yugo je imel isti cilj kot Ford s svojim modelom T in Volkswagen s hroščem – ustvariti avtomobil za vsakogar,« zaključuje Bjelić.

Najslabši avto v zgodovini. Res?

»Upoštevati morate, da je bil Yugo leta 1985, ko je bil prvič uvožen v ZDA, avtomobil, ki so ga Američani največ uvažali. Danes ima Yugo močno bazo oboževalcev in kultni status. Zato njegovega slovesa ni treba popravljati – ni bil tako slab, kot so ga mnogi opisovali. Pogosto se pozablja, da je takrat stal samo 3990 dolarjev. Avtomobili, ki so bili dvakrat dražji, niso bili nič boljši – a tudi slabši ne,« pojasnjuje Bjelić.

Priporočamo