V končni proizvodni različici naj bi se yugo vrnil kot cenovno dostopen trivratni model pod prenovljenim imenom Yugo Automobile. Projekt je zagnal Aleksandar Bjelić, nemški profesor s srbskimi koreninami, poroča Daily Mail. Bjelić je zbiratelj avtomobilov, aktiven član več avtomobilskih klubov ter predstavnik FIVA, svetovne zveze za klasične avtomobile. Njegove izkušnje v avtomobilski industriji izhajajo iz 20-letnega delovanja na več vodilnih položajih v mednarodnem avtomobilskem sektorju.
Prototip yuga naj bi bil predstavljen leta 2027, šlo bo za vozilo z motorjem z notranjim zgorevanjem. »Trenutno iščemo partnerja za sodelovanje pri proizvodnji. Serijska proizvodnja je torej odvisna od tega, kdaj bomo zagotovili proizvajalca originalne opreme. Če bo pravi partner najden najkasneje do leta 2027, bi se proizvodnja lahko začela v letih 2028 ali 2029,« je pojasnil Bjelić.
»Prototip bo uporabljal štirivaljni motor, pri proizvodnem modelu pa želimo omogočiti izbiro med 1,2-litrskim motorjem s 120 KM ali 1,4-litrskim motorjem s 150 KM. Po mojem mnenju je to najboljša možnost za tako kompaktno velikost in težo potniškega vozila,« še dodaja. Kje bodo yuga izdelovali, še ni znano, skoraj zagotovo pa ne v Kragujevcu, kjer so ga nekoč.
Ciljana prodajna cena znaša manj kot 20.000 evrov. »To je nujno, sicer bi filozofija yuga propadla. Gre za začetniški model, vendar z vsemi ključnimi funkcijami sodobnega avtomobila, kot so odklepanje brez ključa, električni pomik stekel in ogledal, klimatska naprava ter navigacija … vse to po dostopni ceni. Z različnimi proizvajalci sem se pogovarjal o stroških in ta cena ni nerealna – je dosegljiva,« razlaga Bjelić in dodaja, da ciljajo na cenovni razred, v katerem o trenutno vozila dacia.
Načrtovani modeli vključujejo yugo roadster in yugo SUV, razmišljajo tudi o petvratni različici in kabrioletu. »Ime prvega modela nove znamke Yugo, majhne trivratne kombilimuzine, bo Siaj. To je kombinacija začetnic imen mojih otrok: Saleena, Isabella, Alisa in Jasmin,« še pojasnjuje Bjelić.
»Posebnost imena Yugo je njegova zgodovina. Večina ljudi misli, da izhaja iz imena Jugoslavija, vendar to ni res. Prvi modeli so se imenovali Jugo s črko 'J', ime pa so dobili po toplem in vlažnem jadranskem vetru, ki piha z juga. Ime Yugo mi veliko pomeni, saj je bil to doma narejen avtomobil z deli iz vse države. Yugo je imel isti cilj kot Ford s svojim modelom T in Volkswagen s hroščem – ustvariti avtomobil za vsakogar,« zaključuje Bjelić.