Če nekaj označimo za nadnaravno, ima to že po pravilu prizvok srhljivega, neprijetnega, nečesa, ob čemer se nam naježi koža. Pa ni nujno, da je tako. Se spomnite Casperja? Prijazni duhec iz istoimenskega filma je bil denimo pravo nasprotje duhov, kakršne si večinoma prikličemo v misli, ko pomislimo na njih. Ne vemo, ali so ga imeli pred očmi tudi razvojniki pri Hyundaiju, ko so pred štirimi leti na korejske ceste poslali istoimenski avto, a težko je verjeti, da bi šlo za naključje. Casper je namreč mestni malček simpatičnega videza, pri katerem po zaslugi prednje maske z malo domišljije hitro lahko vidimo podobnost z omenjenim duhcem.

A zakaj pravzaprav omenjamo avtomobilskega casperja? Zato, ker je nekako ta avto zdaj naprodaj tudi pri nas. Nekako zato, ker so ga za evropski trg malce prilagodili. Simpatična, »nagajiva« oblika je sicer ostala, so ga pa s 3,6 metra dolžine podaljšali na 3,8 metra, bencinski motor so zamenjali z do okolja prijaznejšim električnim, spremenili pa so mu tudi ime – iz casperja v inster. Skratka, malce drugačen avto, ki pa je, če ostanemo v liniji doslej zapisanega, ohranil duh svojega izvirnika.

Ime inster naj bi bil sicer skovanka besed »intimno« in »inovativno«, dejansko pa je to, kar smo si pred dvema desetletjema, ko se je začelo govoriti o električnih vozilih, predstavljali, da ti večinoma bodo: manjši mestni do okolja prijazni avtomobili s solidnim dosegom in z dovolj prostora za to, da otroke peljemo v šolo in po popoldanskih dejavnostih, v prtljažniku pa za nekaj vreč tudi ob večjih, tedenskih nakupih. Če se v mislih vrnemo v omenjeno obdobje, se bomo spomnili, da je bila večina zgodnejših poskusov z električnimi vozili prav v obliki mestnih malčkov, a je vsem nekaj zmanjkalo na vseh omenjenih področjih, predvsem pa pri dosegu, zaradi česar so nato domala vsi prešli na proizvodnjo (bistveno) večjih električnih vozil, saj imajo le takšni dovolj prostora za zmogljivejše baterije, ki so tudi dimenzijsko večje.

Kakor koli, na domala vseh omenjenih področjih inster zdaj dobesedno blesti. Čeprav bo treba za podrobnejšo oceno počakati na test, lahko že zdaj zapišemo, da gre za izjemno prostoren avto s prilagodljivo notranjostjo (ob premičnih zadnjih sedežih se osnovna prostornina prtljažnika giblje med 238 in 351 litri, vsi sedeži pa se lahko zložijo v ravno dno) in voznikovim delovnim prostorom na ravni večjih hyundaijev. Bateriji sta dve, z zmogljivostma 42 ali 49 kilovatnih ur, pri čemer manj zmogljiva napaja šibkejši motor s 97 konjskimi močmi (71 kW), zmogljivejša močnejšega s 114 KM (84 kW), doseg insterja s prvo je do največ 327 kilometrov, z drugo pa do 370 kilometrov. V obeh primerih ju je mogoče od deset do 80 odstotkov napolniti v pol ure, sicer pa je najugodnejši inster po ceniku naprodaj za 23.990 evrov. Kar pomeni, da je s subvencijo cena krepko pod 20 tisočaki – da, električna mobilnost zares postaja vse dostopnejša. 

Priporočamo