Ekonomika je ekonomika. Tako morajo danes družine, ki želijo praktičen in prostoren avtomobil, najpogosteje iskati med predelanimi gospodarskimi vozili. Ta so avtomobilski snovalci opremili z dodatnimi okni in jih tako naredili primerne tudi za prevoz ljudi. Če zadeneš še kakšno zabavno barvno kombinacijo, lahko stvar izpade celo posrečeno. Takšen primer je tudi Fordov tourneo courier, ki že z imenom razkriva, da je bil izhodiščno zasnovan za kurirje. Ampak vsake oči imajo svojega slikarja in tako se je tudi zgodilo, da je žena nekega pomladnega dne izrekla zame nepredstavljive besede: »Tale courier je pa kar luškan.«
Priznam. Ob izjavi sem sprva poškilil, nato pa stvar še enkrat pregledal od strehe do koles. Ko sem odmislil predsodke, se mi je počasi začelo svitati, kaj jo je pritegnilo. Dizajn avtomobila je sicer izredno minimalističen. Večinoma gre za škatlo na štirih kolesih, s kakšno ostro izboklino tam in vdrtino tukaj. Pobarvan na zeleno in z belo streho premore celo nekaj zahodnoevropskega podeželskega šarma. Podobno kot so zelene tapete in izobešena roževina lahko znamenje bede ali pa prestiža – odvisno od tega, kakšen vrček piva stoji na mizi. In kdo iz njega pije.
Courierju gre nedvomno pripisati praktičnost. Zadnja stranska vrata se odpirajo bočno. To staršem prihrani mnogo strahu, da bodo neučakani otroci preveč sunkovito odprli vrata in z njimi udarili sosednje parkirane avtomobile. Veliko lažje pa jih tudi pripneš v otroške sedeže. Ko je družina naposled v avtomobilu, je obdana z mnogo trde plastike. To je v večini primerov sicer estetski minus, ko ti po avtu skačejo navihanci z blatnimi čevlji, pa si zelo hvaležen za enostavno čiščenje. Daleč od kakšnega italijanskega lepotca z bež tekstilno oblogo tal, pri katerem so čisti copati obvezna oprema za vstop. V teoriji bi to lahko storili tudi v courierju. V prtljažniku namreč najdemo poseben predal, kamor lahko spravimo še posebej umazane čevlje. Ko pridemo domov, pa jih skupaj s predalom odnesemo pod tuš. Zelo praktičen je tudi zajeten predal nad sprednjim vetrobranskim steklom. So pa želeli biti oblikovalci avtomobila tudi moderni, zato so nadzor klimatske naprave postavili na zaslon multimedijske tablice in s tem, kot mnogi pred njimi, zgrešili pomen priročnosti.
Čeprav courier deluje velik, je v resnici relativno kompakten. Dolg je 4,34 metra, tako da ga je mogoče stlačiti tudi na bolj tesne parkirne prostore. Enako velja za širino. Ta znaša 1,81 metra. Je pa zato visok kar 1,84 metra. Prav s to dimenzijo ustvari vtis prostornosti. Pohvaliti gre tudi velika okna, ki prispevajo k odprtemu in svetlemu vzdušju v notranjosti. Zadaj je prostora za dva otroška sedeža, pričvrščena z isofixom, morebitni tretji potnik zadaj pa se bo z vami želel peljati le enkrat. Babice, pozor!
Prostornina prtljažnika je s 570 litri solidna. Avto v tem pogledu ponudi dosti več kot športni terenci. Ob tem gre izpostaviti tudi zelo praktično geometrijo te prostornine. Ravno in pravokotno, brez udrtin za kolesa. Ker se tudi streha avtomobila pravokotno sreča z zadkom, je izkoristek prostora še toliko večji. Brez težav boste natovorili napihljive čolne, supe in podobno kramo. Pokrov prtljažnika se tudi zelo elegantno pospravi za zadnjo vrsto in ne odžira dodatnega prostora v avtomobilu. Če 570 litrov ni dovolj, lahko podrete zadnjo vrsto in dobite 2162 litrov tovornega prostora. K praktičnosti pripomore še povsem poravnan rob prtljažnika.
Vozne lastnosti courierja so pričakovane. Škatla se bo v vetrovniku vselej obnašala kot škatla, so pa fordovci opravili spodobno delo pri vzmetenju, tako da je izkušnja večinoma udobna. Ford je v vse vstavil enak 1-litrski trivaljnik s 125 konji (92 kW) in 170 Nm navora pri 1400 vrtljajih na minuto. Tudi to je povsem dovolj za vsakodnevno vožnjo v mestih in na lokalnih cestah. Gre tudi v hrib. Ko greste na morje in ste temu primerno obteženi, pa boste pridno vozili v koloni z zmerno hitrostjo. Kaj drugega vam niti ne bo preostalo, saj kakšne omembe vredne poskočnosti ne boste premogli. Tudi sicer courier do stotice potegne v ležernih 13 sekundah. Poraba bencina na testu je bila okoli 8,2 litra.
Tourneo courier je torej povsem prikupna izbira za družinski avtomobil. Zlasti če vas ne moti, da med vožnjo vsi mimoidoči menijo, da ste še vedno v službi. Bi pa morda za prevoz družine želeli več kot tri zvezdice na testu EuroNCAP. Za osnovno različico s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom je treba odšteti 23.936 evrov. Testni model z opremo Active in 7-stopenjskim avtomatikom pa stane še vedno sprejemljivih 28.940 evrov.