Pozorni bralci pričujoče rubrike boste nemara pomislili, da se s testi Fordove kuge ponavljamo, a gre enostavno za to, da je ta v zadnjem času doživela nekaj sprememb, ob tem gre za avtomobil, ki je na voljo s številnimi pogonskimi možnostmi, poleg tega ji je pri Fordu z ukinitvijo nekaterih do pred kratkim pomembnih modelov (S-max, C-max. galaxy, mondeo) pripadla še pomembnejša vloga, saj je nase prevzela velik del kupcev vseh omenjenih. Tako ni čudno, da smo se v zadnjih dveh letih s kugo pred kratkim za nekaj dni družili že četrtič, torej v povprečju na pol leta.
Tokratna kuga se je od prejšnjih razlikovala po tem, da je šlo za primerek z vrha ponudbe. Vsaj cenovno. Tako imenovani polni hibrid je bil namreč opremljen s štirikolesnim pogonom, obenem pa vrh ponudbe predstavlja tudi oprema active X, ki na prvi pogled prinaša bolj robusten, terenski videz. Pa ne zgolj videz – takšna kuga ima tudi višjo oddaljenost od tal, natančneje 17 centimetrov, kar ji ob vsem naštetem omogoča, če ne drugega, lažjo in udobnejšo vožnjo po neurejenih cestiščih, gozdnih poteh in podobno. Še nekaj je pri tej kugi zelo pozitivno – da gre kljub vsemu naštetemu, obilici moči v 2,5-litrskem bencinskem motorju in nekaj dodatne v majhnem elektromotorju za precej varčen avtomobil, saj smo na testu po dolgem času izmerili porabo, ki je bila v okviru tiste, ki jo navaja tudi tovarna.
Vse druge lastnosti so podobne oziroma enake, kot smo jih pri kugi že navajali. Oblikovna osvežitev se je dotaknila predvsem prednjega dela, s katerim je zdaj avto precej atraktivnejši, v notranjosti pa je zdaj osrednji zaslon bistveno večji in vsebuje tudi nastavitve prezračevanja, ki je bilo prej ločeno. Česar sami sicer ne štejemo kot nekaj pozitivnega, a je treba priznati, da vse skupaj precej olajša logična postavitev in dostopnost na dnu ekrana. V velik plus kugi štejemo tudi precejšnjo prilagodljivost potniške kabine, na čelu s premično zadnjo klopjo, kar omogoči bodisi več prostora za potnike na zadnji klopi bodisi večjo prostornino prtljažnika.
Kuga je, skratka, multipraktik, ki bo zadovoljil res precej širok krog kupcev. Redna cena testne je dobrih 40 evrskih tisočakov, z vsemi popusti stane krepko manj, dobra novica pa je tudi, da je izbire zares veliko, zato jo dobite tudi za okoli 25.000 evrov. Kar pa je za tako velik avto res ugodno.