Gledanje televizije je pogosto mukotrpno, s prsti na daljincu v iskanju oddaje, ki bi pritegnila našo pozornost za več kot le nekaj sekund. Tudi pred dnevi je televizijski večer mineval po enakem vzorcu, vse dokler … se na zaslonu niso pojavile ritke. Ducat prekrasnih, kot bi jih zrisali na računalniku in jih ne bi oblikovala mati narava. Kar naenkrat se je v kadru pojavila žirija in odločila: najlepšo imata Brazilka in Francoz!

Notranjost je udobna in z vonjem po športnosti. Na zadnji klopi ni prostorskega presežka. Barvni zaslon ni na dotik. Foto: Matej Štakul

Notranjost je udobna in z vonjem po športnosti. Na zadnji klopi ni prostorskega presežka. Barvni zaslon ni na dotik. Foto: Matej Štakul

Z ritkami v glavi smo se odpravili spat in naslednje jutro ugotovili, kako blagodejno so vplivale na naš spanec. Na poti v službo pa … eureka. Ritka levo, ritka desno, ritka pred nami. In naenkrat smo ugotovili: obkrožajo nas ves čas, takšne in drugačne. Nekatere celo z dodano vrednostjo. Ritka našega tokratnega testneža je namreč nekaj posebnega, saj je izbočena, kar prevedeno pomeni, da gre za limuzino. Predstavnico razreda, ki izumira, saj ne zmore prepričati kupcev o svoji uporabnosti. Nič čudnega, ko pa je ta omejena. Z razlogom: ko se s pomočjo ključa samodejno dvigne pokrov prtljažnika, kar je pohvalno, pridemo do spoznanja, da je odprtina ozka. Zelo ozka. Tako je vanjo težko zložiti predmete zajetnejših dimenzij – tudi morebitne iluzionistične spretnosti tokrat ne bodo pomagale –, če pa potrebujete prostor samo za kovčke, potovalke in vrečke po nakupu pri najboljšem sosedu, lahko sklenemo, da je prtljažnik ustrezen, saj je globok, 450-litrska luknja pa vredna svojega imena. Zdaj veste, kakšna je potencialna zagata, ki preži na lastnika. In če vas ne moti, potem je morebiti ta limuzina vendarle za vas. Vse ostalo namreč štima.

450 l pogoltne prtljažnik limuzinske mazde3, katere dolžina je 4,66 metra.

Limuzinska mazda3 je glede na dolžinsko mero 4,66 metra lahko tudi družinski avto, saj bosta dva odrasla na zadnji klopi sedela dovolj udobno in brez prostorske stiske, kot je že navada pri mazdah, pa je delovno okolje za voznika pisano z veliko začetnico. Sedi se udobno, po želji visoko ali nizko, kakor vam pač ustreza, ergonomija je na visoki ravni, do vseh menijev pa dostopamo bodisi z vrtljivim gumbom bodisi stikali na volanskem obroču. Barvni zaslon ni na dotik, česar pa sploh nismo pogrešali. Dodana vrednost je zagotovo projekcija podatkov o hitrosti in omejitvah na vetrobransko steklo, kar pride še kako prav z vidika varnosti, saj pogleda ni treba umikati s cestišča, še kako uporaben pomočnik pa je aktivni tempomat, ki sam pospešuje, zavira in ohranja varnostno razdaljo. Brez njegove pomoči si sodoben avto letnik 2025 težko predstavljamo. Tudi sicer je oprema exclusive line bogata, z ogrevanimi prednjima sedežema in volanskim obročem, 360-stopinjsko kamero in parkirnimi senzorji, bi si pa pri pametnem ključu želeli, da bi samodejno odklepal in zaklepal avto, tako pa se moramo dotakniti kljuke. Se pa zato športni podobi avtomobila še kako podajo 18-palčna lita platišča.

Foto: Matej Štakul

Foto: Matej Štakul

2-5-4-6-6-8. Kombinacija, ki ne odpira kakšnega sefa, temveč pojasnjuje pogonski sklop in vse, kar sodi zraven. Štirivaljni bencinski motor ima pljučno prostornino 2,5 litra in iskrivih 140 konjičkov (103 kW), ki komaj čakajo, da jih poženemo v dir. Je pa pogon na prednji kolesi speljan prek 6-stopenjskega samodejnega menjalnika, ki mu lahko strežemo tudi z ušesoma za volanskim obročem. Hitri boste, če bo takšen vaš ukaz, saj je maksimalna hitrost 203 km/h, pospešek do stotice pa 9,8 sekunde. Bolj ko boste pritiskali stopalko za plin, manj zeleni boste, se nam je pa zdela povprečna poraba 6,8 litra še v mejah sprejemljivega, doseg z enim polnjenjem pa je bil dokaj razkošnih 750 kilometrov. V mazdi3 je podobno kot v vseh mazdah lahko izrazit vonj po športnosti, kako zelo izrazit bo, pa je odvisno od dotičnega za volanskim obročem. S spoznanjem: če boste ustregli želji konjičkov po iskrivosti, bo tudi poraba narasla, posledično boste pogosteje obiskovalec na bencinski črpalki. Testna različica stane 32.390 evrov, nekoliko ugodnejšo pa jo v očeh potencialnega kupca naredi maksimalnih pet zvezdic na varnostnih trčenjih EuroNCAP. Mazda3 (ob limuzini je naprodaj še petvratna različica) ne sodi med najbolje prodajane modele na slovenskih tleh, lani so jih prodali 77, kar je bilo dovolj za 124. mesto med vsemi štirikolesniki. 

2025-05-14-kratki -test-web

  

Priporočamo