Konec leta 2007 so pri Kii predstavili pro cee'da, drznejšo in tudi všečnejšo oblikovano različico petvratnega modela. V Sloveniji so se odločili, da z njim odločno napadejo trg, zato je bil naprodaj za manj kot deset evrskih tisočakov. Napad je uspel, pro cee'd je osvojil srca številnih Slovencev, v garažo ga je zapeljala tudi moja žena. Šlo je za prvo takšno marketinško akcijo, ki so ji pozneje sledili tudi pri drugih znamkah, kupci pa so bili upravičeno nasmejani, saj je bilo brez odločnega popusta nov avto vse težje prodati.
Poceni avtomobilov trg danes žal več ne premore, kljub različnim prodajnim akcijam pa cene ves čas naraščajo. Avto za deset tisočakov je tako le še lep spomin. Kia je v 18 letih od prihoda pro cee'da na trg naredila velik korak naprej, njihovi avtomobili pa so postali sopomenka za kakovost, visoko raven opremljenosti in tudi vonj po prestižu. Da je resnično tako, je dokaz tudi srednje velik električno gnani športni terenec EV3. Ko smo ga po tes(t)nem druženju vrnili in so nas vprašali, kakšen se nam je zdel, smo jim namesto z besedami odgovorili s palcem, obrnjenim navzgor, a ena »malenkost« nam ni bila všeč – njegova cena: 41.499 evrov se nam je zdelo veliko, sploh merjeno na centimeter dolžine, ki se pri tem športnem terencu ustavi pri 4,3 metra. Da ni poceni, se zavedajo tudi pri uvozniku, zato ponujajo 2700 evrov popusta, na roko pa jim gre tudi subvencija, ki obsega 6500 evrov. Ali prevedeno, marsikdo bo ob pogledu na znižano ceno zastrigel z ušesi, je pa res, da je EV3 avto, ki je daleč od popolnosti. Da ni popoln, so si pri Kii krivi sami.
Pri električnem avtomobilu se vse vrti okoli zmogljivosti baterije, porabe in s tem dosega. Ponujajo dve bateriji, manjša, ki jo je imel testnež, pa je imela zmogljivost (pre)skromnih 58,3 kilovatne ure. Tako smo že pred prvim prepeljanim kilometrom vedeli, da bomo morali pot načrtovati, če bomo želeli priti do želenega cilja in nazaj, v našem primeru Novigrada v Istri. Motor sicer zmore zmogljivih 204 konjev (150 kW), zato smo bili kar presenečeni nad precej majhno porabo, ki se je ustavila malce pod 17 kWh, čeprav smo veliko kilometrov opravili po avtocesti in ob hitrosti 130 kilometrov na uro. Seveda bi lahko peljali še hitreje, a večja ko je hitrost, požrešnejša je baterija, zato le opazka, da je največja hitrost EV3 elektronsko omejenih 170 kilometrov na uro. Glede na porabo se je doseg ustavil pri 360 kilometrih, kar je sicer solidno, a brez presežka, zato nasvet: odločite se za močnejšo baterijo zmogljivosti 81,4 kWh. Avto sicer podraži za 4500 evrov, a je doseg občutno večji, saj zraste na zelo uporabnih 500 kilometrov. Je pa zagotovo dodana vrednost že osnovnega EV3, da greste za pol ure na kavo, baterija pa se v tem času napolni do 80 odstotkov. Običajna polnilnica zahteva dobrih petih ur postanka.
Tale SUV lahko opravlja tudi vlogo družinskega avtomobila, je pa res, da boste na zadnji klopi z glavo hitro v stropu, če v višino merite več kot 1,8 metra. Bolj smiselno je, da ima EV3 v lasti športno naravnani par. Ko podremo zadnjo klop in nastane ravno dno, namreč prtljažnik pogoltne zelo uporabnih 1251 litrov (v osnovi prav tako velikodušnih 460 litrov), kar je dovolj za dve (gorski) kolesi. Odlično je, da ima prtljažnik (zajetnim vratom streže elektrika) dvojno dno, saj lahko v spodnji del zložite polnilni kabel, alternativa je 25-litrski manjši prtljažnik pod motornim pokrovom. Vozno udobje je sicer na visoki ravni, voznikov sedež je oblečen v usnje, električno pomičen in tudi ogrevan, ogrevanje pa skrbi tudi, da vas med vožnjo ne bo zeblo v roke. Notranjost je sodobna, tudi z dvema velikima povezanima barvnima zaslonoma na dotik (vsak ima premer 31 centimetrov oziroma 12,3 palca), avto pa zaženemo z vse bolj modno ročico za volanskim obročem. Jezil nas je pametni ključ, ki je samodejno odklepal avto, pri zaklepanju pa je pokazal muhasto nrav in dostikrat avta ni zaklenil. Zakaj, je vprašanje za milijon evrov. Nas je pa toliko bolj razvajal aktivni tempomat, ki je sam pospeševal, zaviral in ohranjal varnostno razdaljo ter za piko na i prepoznaval hitrostne omejitve in skrbel, da nismo bili prehitri in zato kaznovani.
Čeprav z električnimi avti načeloma nismo na ti, se EV3 ne bi branili, je pa res, da bi doplačali za močnejšo baterijo, kar bi brezskrbnost pri daljših potovanjih dvignilo stopničko višje. Odgovor na vprašanje, imeti ga ali ne imeti, je tako ali tako najbolj povezan s stanjem na vašem bančnem računu. Če bi stal toliko, kot je pred časom pro cee'd, verjetno nakupne dileme ne bi bilo …