Zdi se, da smo v Sloveniji do novosti praviloma precej zadržani. Primere bi lahko naštevali skoraj v nedogled, zadnji pa je povezan s prihodom ameriške platforme za prevoze in dostavo Uber, ki posluje v več kot 70 državah in 15.000 mestih, pri nas pa smo se ga »uspešno« otepali kar nekaj let. Do prejšnjega tedna, ko je začel delovati tudi tu. Znova je sicer kazalo, da vse skupaj nikakor ne bo šlo gladko, napovedovali so se protesti taksistov in celo protestno zaprtje središča Ljubljane, a za zdaj lahko ugotovimo, da so se strasti vendarle umirile in da je Uber postal tudi slovenska stvarnost. Oziroma ljubljanska, saj je na voljo le v prestolnici. Ali bo tako tudi ostalo ali se bo Uber razširil še v druga slovenska mesta, bo pokazal čas.
»Namenoma začenjamo v Ljubljani, da si pridobimo zaupanje ter predstavimo svojo vrednost potnikom, voznikom in odločevalcem. Če bo mesto videlo, da Uber ugodno prispeva k mobilnosti, in če bodo lokalni organi in partnerji še naprej podpirali naše delo, smo pripravljeni in željni storiti več in razširiti svojo dejavnost še drugam,« je povedala direktorica Uberja za Slovenijo in Hrvaško Morena Šimatić.
Čas pa bo pokazal še nekaj – ali bo Uber v Ljubljani in morda še kje drugje v Sloveniji zadihal s polnimi pljuči. Kot je povedala Ana Maria Borlovan, vodja operacij za vzhodno in srednjo Evropo pri tej ameriški korporaciji, Uber v Slovenijo namreč prihaja v omejenem obsegu in v okviru veljavnih predpisov. Prek aplikacije bo tako mogoče naročiti prevoze že delujočih ponudnikov taksi prevozov in po cenah, ki jih predpisuje Mestna občina Ljubljana. Mimogrede, podoben model poznajo tudi v Franciji, Španiji in na Poljskem. »To za nas ni samo širitev na nov trg, ampak prilagoditev lokalnim zakonom in pričakovanjem. Naša vizija je ustvariti večmodalni sistem mobilnosti,« je še povedala, medtem ko je tudi Morena Šimatić zatrdila, da bodo v Sloveniji začeli postopno: »Uber ne vstopa na trg kot ponudnik prevozov, ampak kot tehnološki partner licenciranim lokalnim voznikom taksistom. Vožnje lahko ponujajo le poklicni licencirani taksisti, ki morajo uporabljati taksimeter, uporabnik pa storitev plačuje brezgotovinsko.«
Kako pa so v Ljubljani sprejeli novost? No, tudi na to vprašanje bo odgovor ponudil čas, prvi vtis pa je, da dobro. Medtem ko so ob napovedi prihoda pri Uberju razkrili, da si je aplikacijo naložilo že 100.000 ljudi, so le nekaj dni pozneje, ko so se uradno predstavili, prenosov aplikacije našteli že več kot 150.000, zelo veliko zanimanje pa naj bi bilo tudi med vozniki. Čeprav je po drugi strani ogromno taksistov (ali pa so takšni pač samo glasnejši?), ki s prihodom Uberja niso zadovoljni; predvsem se bojijo, da bodo za njih veljala drugačna pravila igre. Če bodo poslovali v skladu z zakonodajo, nimajo proti Uberju nič, so ob tem povedali pri sindikatu taksistov.
No, saj če ne bi, bi bilo v tej državi nekaj zares hudo narobe. Taksisti so lahko mirni tudi zaradi tega, ker zaradi prihoda Uberja pri nas nismo spreminjali zakonodaje in je torej nismo prilagajali novemu ponudniku – o tem je bilo namreč v preteklosti zares veliko govora in to je bila tedaj tudi ovira, da Uberja k nam še ni bilo. Državni sekretar na ministrstvu za delo Dan Juvan je tako celo dejal, da na ministrstvu z napovedjo prihoda Uberja niso bili seznanjeni in da z družbo niti niso komunicirali. »Očitno se je Uber prilagodil slovenski zakonodaji, česar pred leti ni želel storiti,« je dodal.