Simon Marčič ima za seboj že veliko dakarskih zgodb, vse se niso končale srečno. Lansko je končal z odstopom, letošnjo pa po številnih težavah in prekinitvi zaradi padca na 15. mestu v svojem razredu  originals.  Na Dakarju 2026 ga čaka velika sprememba. Zamenjal je znamko motocikla, nastopil bo z dirkalnikom kitajskega proizvajalca Kove.

»Motor ima drugačno konfiguracijo, je lažji, pa tudi močnejši. To sem lahko preizkusil v Katarju, ko sem prehiteval dirkače na ravninah. Je pa izziv, kar se tiče mehanike, prejšnjega motorja sem bil že vajen. Razpon moči je drugačen, zato zahteva drugačen pristop predvsem na sipinah,Í je največjo spremembo opisal Simon Marčič. Ostal pa je v istem tekmovalnem razredu originals. To pomeni, da bo tako, kot doslej tudi na Dakarju 2026, v veliki meri »sam svoj mojster«, saj udeleženci v tem razredu nimajo možnosti pomoči ekip oziroma mehanikov.

Vojaški suhi obroki namesto šotora in hrane

»Zame je to nekako najbolj prvinski razred. Tu je tudi več taktike, ni samo vožnja motorja, moraš razmišljati, kje napasti, kje ne. Prav to me vleče v ta razred. Letos bom nastopil enajstič zapored, menim, da sem prvi, ki je več kot desetkrat nastopil zapored, kar si štejem v čast,« je o tem, da ostaja zvest svojemu razredu na Dakarju, razmišljal Marčič.

Prireditelji bodo na prihajajočem Dakarju ponudili nekaj novosti, med drugim ne bo več etape krono, kjer so tekmovalci morali prenočiti v puščavi brez zunanje pomoči. »Ostaja maratonska etapa, ki pa ima že pridih vojaške etape. Nimamo običajnih šotorov in hrane, ampak dobimo vojaške suhe obroke. Pomembno bo tudi, kaj boš vzel s sabo, da boš lahko nadaljeval naslednji dan,« Marčič že ve, kaj bo eden najtežjih izzivov.

Prejšnji teden je v Savdski Arabiji snežilo

Morda nekoliko presenetljivo glede na geografsko lego, a Marčič opozarja, da bo pomemben dejavnik tudi vreme, saj bodo razmere lahko povsem zimske: »Prejšnji teden je snežilo, celo okrog deset centimetrov snega je zapadlo. Tam so marsikje prvič videli sneg. Savdska Arabija je že sicer deževna, sploh okoli Haila. Malo je neugodno, ko zjutraj stopiš v mokre škornje. A razmere so za vse enake in tudi to je del dirkanja.«

Konkurenca pa bo vendarle drugačna: »Na Dakarju so omejili število nastopajočih, zdaj nas je 120, prej nas je bilo blizu 200. Težje se je uvrstiti na preizkušnjo, točke je treba zbirati na dirkah, na katerih nastopaš prek leta. Želijo se izogniti avanturistom, vedno težje bo dosegati dobre rezultate.«

Napadal bo peto mesto 

O konkretnih ciljih nerad govori. »Za 95 odstotkov tekmovalcev je prvi cilj priti na cilj nepoškodovan. Vem, da bom napadal svoj najboljši rezultat, peto mesto v svojem razredu, oziroma ga skušal izboljšati. Lotil se bom vsake etape posebej. Cilj so stopničke v mojem razredu, a sem se naučil, da ciljev ne napovedujem. Vzamem, kar pride,« je bil v napovedih previden mariborski dirkač.

Priporočamo