Raschke je nad vozilom izgubil nadzor po približno štirih kilometrih vožnje. Kljub oskrbi zdravnikov na kraju nesreče je umrl zaradi poškodb, so sporočili iz Southern California Timing Association. To združenje na izsušenem slanem jezeru v Utahu organizira priljubljeno dirkaško prireditev Speed Week že od poznih 40. let prejšnjega stoletja.

Raschke, star 60 let, je bil izkušeni dirkač, ki je v avto-moto športu deloval več kot štiri desetletja. V zgodnjih 80. letih je delal na dirkališču Ventura Raceway, dirkal s tricikli in avtomobili v mini stock diviziji ter se naučil izdelovati in vzdrževati dirkalne avtomobile. Keith Pedersen, predsednik združenja in dirkaški direktor Speed Weeka, je dejal, da je bil Raschke v dirkaški skupnosti spoštovan voznik. »Bil je eden velikih, dirkanja se je lotil na vse mogoče načine,« je dejal Pedersen.

Nevaren šport

»Avto-moto šport je sam po sebi nevaren,« je dejal Dennis Sullivan, avtomobilski konstruktor in dirkač, ki je s svojim cestnim roadsterjem model T iz leta 1927 postavil kopenski hitrostni rekord, je pa tudi predsednik dirkaškega združenja Utah Salt Flats Racing Association. »Ljudje se poškodujejo. Ljudje umrejo. To je pač narava tega športa. Ne dogaja pa se to pogosto,« je dodal.

Sullivan je povedal, da imajo avto-moto športi zaradi nevarnosti tudi stroge varnostne zahteve, kot so močnejši varnostni loki, posebne pnevmatike in več gasilnih aparatov, ki pomagajo zaščititi voznike. Zadnja smrtna žrtev na dirkah, ki se je Sullivan spomni, je bila leta 2016, ko je Sam Wheeler, priznani dirkač z motornim kolesom, strmoglavil pri hitrosti 321 km/h. Motor, ki ga je testiral, je namreč začel »plavati« in se dvignil v zrak.

Ravna in bela površina izsušenega prazgodovinskega slanega jezera, ki leži 160 kilometrov zahodno od Salt Lake Cityja, že dolgo privablja lovce na hitrostne rekorde z vsega sveta. Na Bonneville Salt Flats je bila prva dirka leta 1914, trenutno pa je na voljo približno enajst kilometrov proge s podzemnim vodonosnikom za hlajenje pnevmatik.

Priporočamo