S komentarji glede sestavljanja nove vlade je bil Janša sicer skop, saj, kot je dejal, to poteka bolj ali manj očem skrito. Iz lastnih izkušenj pa da ve, da to, kar se pojavlja v medijih, lahko drži ali ne, zato »ne bi rad špekuliral«, je dodal.

Glede napovedanih projektov in zavez nove vlade, o katerih naj bi se v sredo že uskladili predsedniki strank, je dejal, da kakšnega zelo konkretnega programa, ki bi ga lahko ocenjeval, ne vidi. Kot pravi, gre zgolj za neke zamisli in izjave tistih, ki naj bi sestavljali novo koalicijo.

Janša upa, da bo nova vlada podrla čim manj reform, ki jih je naredila njegova vlada

»Razen tega, da se govori, da bo nova koalicija spreminjala ustavo v zvezi z referendumom, jaz pravzaprav ne vidim nobenega projekta, ki bi ga navajali,« je poudaril. Kot pravi, se bolj govori o tem, kaj od tega, kar je bilo že narejeno v zadnjem letu, bodo porušili in česa ne bodo. Ob tem pa je izrazil upanje, da bo nova »vlada podrla čim manj reformnih korakov« ki jih je naredila njegova vlada.

O ustavnih spremembah glede referendumske ureditve je Janša dejal še, da to ne more biti projekt koalicije, saj je za spremembe potrebna dvotretjinska večina v parlamentu. Po njegovih besedah »ne ena ne druga koalicija tega ni imela oziroma ne bo imela«, zato je potreben dogovor, ki gre preko tega in doseže vsaj 60 poslanskih glasov.

Dodal je, da bi bila ta sprememba sicer, glede na soglasje parlamentarnih strank, lahko sprejeta že na tej seji DZ, ki poteka. Spomnil je na nedavni pogovor prvakov strank pri predsedniku republike Borutu Pahorju, ko je bilo rečeno, da se bo šlo s to spremembo na februarsko sejo DZ. »To se ni zgodilo, ne vem, zakaj. Škoda, ker tega nismo naredili ta teden,« je dodal.

Referendumske blokade so lahko ovira za boljšo oceno Slovenije

Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD) namreč ta teden sprejema oceno o Sloveniji, je pojasnil Janša. »To, da so lahko reforme talec oziroma žrtev raznih referendumskih blokad, tudi če potem ne pride do referenduma, je ena od ovir, ki preprečuje boljšo oceno Slovenije,« je izpostavil.

Kot pravi Janša, te ocene niso »brez veze«, saj na podlagi teh tudi druge mednarodne ustanove sprejemajo svoja stališča do Slovenije in od njih je odvisna tudi cena zadolževanja države na mednarodnih finančnih trgih. Zato je po Janševem mnenju »škoda, ker smo zamudili to priložnost«, saj bo naslednja takšna ocena šele čez leto dni. Je pa poudaril, da so kljub temu te spremembe zelo pomembne, tudi če bodo narejene pozneje. »Čim prej bo narejeno, toliko bolje za vse,« je dodal.

Potem ko je vlada, ki opravlja tekoče posle, objavila 11 prostih delovnih mest za vodilne kadre v vladnih službah in organih v sestavi ministrstev, pa je Janša danes zatrdil, da se ta vlada ravna po pravnem mnenju službe vlade za zakonodajo, ki je bila izdana že v času vlade Boruta Pahorja, ko je tudi ta opravljala tekoče posle, in da novih mnenj o tem niso naročali.

Bogovič: Pravila dovoljujejo kadrovske menjave

V omenjenem pravnem mnenju iz leta 2011 je glede kadrovskih vprašanj zapisano, da omejitev na opravljanje tekočih poslov »pravno ne bi smela predstavljati nobene ovire za nadaljnje redno opravljanje vsega dela, tako vlade in ministrov s področja urejanja tekočih kadrovskih vprašanj in zasedb posameznih mest«. Ministri imajo tako »pretežno pristojnost predlaganja, vlada pa odločanja glede kadrovskih vprašanj, imenovanj, razrešitev, zamenjav in podobno«.

Minister za kmetijstvo in okolje, ki opravlja tekoče posle, Franc Bogovič, je pred sejo vlade pojasnil, da pravila, ki so določena glede opravil vlade v času, ko opravlja tekoče posle, kadrovske menjave dovoljujejo. A sam meni, da to ni primerno in da zato on tega ne bo počel.

Po njegovih besedah je ministrstvo za kmetijstvo predlagalo zgolj imenovanje direktorice Uprave RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin. Sicer pa da so se na ministrstvu vzdržali vseh razpisov v času, ko vlada opravlja tekoče posle.