Slovenske železnice (SŽ) v letu 2025 nadaljujejo strateško preobrazbo in vlagajo v trajnostni razvoj, s čimer utrjujejo svoj položaj kot eden najpomembnejših akterjev mobilnosti in logistike v regiji. Prvi polletni poslovni rezultati potrjujejo stabilno rast: ustvarjenih je bilo 356,2 milijona evrov prihodkov, kar predstavlja skoraj sedemodstotno rast glede na enako obdobje lani, čisti dobiček pa se je povečal za 19 % in dosegel 30,4 milijona evrov. 

Prevzem Nomaga in investicije v prihodnost 

V prvem polletju je skupina SŽ dokončno prevzela družbo Nomago, kar pomeni pomemben korak v integraciji ponudb prevoza z vlaki, avtobusi in tudi mikromobilnosti (e-kolesa) v Sloveniji. Ta strateška poteza odpira nove možnosti za povezovanje različnih oblik mobilnosti in krepitev vloge SŽ kot inovativnega ponudnika prevoznih rešitev. 

Ob tem se nadaljuje obsežen investicijski cikel.  V potniškem prometu se bliža zaključek ene največjih investicij zadnjih let – dobava vseh 72 sodobnih potniških garnitur Stadler bo po pojasnilih družbe SŽ - Potniški promet končana še letos, saj poteka hitreje od načrtov. Naložba je vredna 148,3 milijona evrov brez DDV.                       

V tovornem segmentu pa je SŽ - Tovorni promet podpisal pogodbo za nakup 30 večsistemskih električnih lokomotiv Alstom, v skupni vrednosti 152 milijonov evrov. Lokomotive bodo dobavljene v letih 2027 in 2028, investicija pa vključuje tudi dobavo rezervnih delov ter usposabljanje strojevodij in vzdrževalnega osebja. 

Slovenske železnice z rastjo in z novimi vlaki: več potovanj, manj emisij

Foto: Slovenske železnice

Digitalizacija in trajnostna usmeritev 

SŽ pospešeno uvajajo digitalne rešitve, kot so mobilne aplikacije, digitalne vozovnice, kartomati in SMS-obveščanje o prometu. Cilj je izboljšanje uporabniške izkušnje in večja učinkovitost pri upravljanju logističnih tokov. 

Vsi potniški vlaki SŽ vozijo na električno energijo iz 100 % obnovljivih virov, kar bistveno zmanjšuje ogljični odtis. Podjetje načrtuje gradnjo dodatnih sončnih elektrarn na postajah in aktivno zmanjšuje porabo energije. 

»Leta 2024 smo dosegli zavidljive poslovne rezultate, s katerimi smo potrdili naše strateške zaveze, ki nas vodijo v zeleno, povezano in digitalno prihodnost. Železnice so namreč ključni element trajnostne mobilnosti in razogljičenja prometa,« poudarja generalni direktor SŽ Dušan Mes

Slovenske železnice z rastjo in z novimi vlaki: več potovanj, manj emisij

Foto: Slovenske železnice

Stabilnost kljub infrastrukturnim izzivom 

Skupina SŽ je v letu 2024 ustvarila 715,4 milijona evrov prihodkov in 45,7 milijona evrov čistega dobička. V prvem polletju 2025 se je potniški promet okrepil za 10 %, čisti dobiček pa za 17 %. Tovorni promet je v istem obdobju dosegel 104,5 milijona evrov prihodkov (+2 %), vendar je bil čisti dobiček nižji kot v enakem obdobju lani, kar je v veliki meri posledica omejitev možnih voženj oziroma pretočnosti na javni železniški infrastrukturi zaradi obsežnih investicijskih del, pa tudi višjih stroškov. 

Pristojno ministrstvo intenzivno vlaga v železniško omrežje, SŽ pa komaj čakajo, da bodo ključna dela končana in bodo lahko zagotovili večjo pretočnost in točnost vlakov. 

»Prepričan sem, da bomo z znanjem, predanostjo in partnerskim sodelovanjem kos vsem izzivom,« pravi Dušan Mes. 

Priporočamo