Slovenske železnice (SŽ) v letu 2025 nadaljujejo strateško preobrazbo in vlagajo v trajnostni razvoj, s čimer utrjujejo svoj položaj kot eden najpomembnejših akterjev mobilnosti in logistike v regiji. Prvi polletni poslovni rezultati potrjujejo stabilno rast: ustvarjenih je bilo 356,2 milijona evrov prihodkov, kar predstavlja skoraj sedemodstotno rast glede na enako obdobje lani, čisti dobiček pa se je povečal za 19 % in dosegel 30,4 milijona evrov.
Prevzem Nomaga in investicije v prihodnost
V prvem polletju je skupina SŽ dokončno prevzela družbo Nomago, kar pomeni pomemben korak v integraciji ponudb prevoza z vlaki, avtobusi in tudi mikromobilnosti (e-kolesa) v Sloveniji. Ta strateška poteza odpira nove možnosti za povezovanje različnih oblik mobilnosti in krepitev vloge SŽ kot inovativnega ponudnika prevoznih rešitev.
Ob tem se nadaljuje obsežen investicijski cikel. V potniškem prometu se bliža zaključek ene največjih investicij zadnjih let – dobava vseh 72 sodobnih potniških garnitur Stadler bo po pojasnilih družbe SŽ - Potniški promet končana še letos, saj poteka hitreje od načrtov. Naložba je vredna 148,3 milijona evrov brez DDV.
V tovornem segmentu pa je SŽ - Tovorni promet podpisal pogodbo za nakup 30 večsistemskih električnih lokomotiv Alstom, v skupni vrednosti 152 milijonov evrov. Lokomotive bodo dobavljene v letih 2027 in 2028, investicija pa vključuje tudi dobavo rezervnih delov ter usposabljanje strojevodij in vzdrževalnega osebja.
Digitalizacija in trajnostna usmeritev
SŽ pospešeno uvajajo digitalne rešitve, kot so mobilne aplikacije, digitalne vozovnice, kartomati in SMS-obveščanje o prometu. Cilj je izboljšanje uporabniške izkušnje in večja učinkovitost pri upravljanju logističnih tokov.
Vsi potniški vlaki SŽ vozijo na električno energijo iz 100 % obnovljivih virov, kar bistveno zmanjšuje ogljični odtis. Podjetje načrtuje gradnjo dodatnih sončnih elektrarn na postajah in aktivno zmanjšuje porabo energije.
»Leta 2024 smo dosegli zavidljive poslovne rezultate, s katerimi smo potrdili naše strateške zaveze, ki nas vodijo v zeleno, povezano in digitalno prihodnost. Železnice so namreč ključni element trajnostne mobilnosti in razogljičenja prometa,« poudarja generalni direktor SŽ Dušan Mes.
Stabilnost kljub infrastrukturnim izzivom
Skupina SŽ je v letu 2024 ustvarila 715,4 milijona evrov prihodkov in 45,7 milijona evrov čistega dobička. V prvem polletju 2025 se je potniški promet okrepil za 10 %, čisti dobiček pa za 17 %. Tovorni promet je v istem obdobju dosegel 104,5 milijona evrov prihodkov (+2 %), vendar je bil čisti dobiček nižji kot v enakem obdobju lani, kar je v veliki meri posledica omejitev možnih voženj oziroma pretočnosti na javni železniški infrastrukturi zaradi obsežnih investicijskih del, pa tudi višjih stroškov.
Pristojno ministrstvo intenzivno vlaga v železniško omrežje, SŽ pa komaj čakajo, da bodo ključna dela končana in bodo lahko zagotovili večjo pretočnost in točnost vlakov.
»Prepričan sem, da bomo z znanjem, predanostjo in partnerskim sodelovanjem kos vsem izzivom,« pravi Dušan Mes.