Kot poroča norveški portal The Barents Observer, je ruski tanker za prevoz plina zaradi nenadne in močne ohladitve obtičal v arktičnem morju. Letos je že večkrat vozil med plinskim terminalom na severu Sibirije in kitajskimi pristanišči, tokrat pa mu ni uspelo prebiti debelih ledenih plasti v Obskem zalivu.

Tanker Buran se je med 2. in 7. decembrom štirikrat poskusil prebiti do terminala. Očitno so bili vsi poskusi neuspešni. Podatki iz sledilnika gibanja ladje z 9. decembra kažejo, da tanker ostaja v sosednjih vodah Karskega morja.

Po izjemno toplem oktobru se je arktično vreme hitro spremenilo. Do začetka decembra so vode v Obskem zalivu zamrznile hitreje in bolj obsežno od pričakovanj. 

anker buran

Trenutni položaj Burana na portalu MarineTraffic, kjer so vidni nekdanji položaji ladje. Foto: zajem zaslona

Ruski sankcionirani tankerji

Buran je eden od štirih prevoznikov v tako imenovani »senčni floti« ladij pod zahodnimi gospodarskimi sankcijami, ki jo uporablja plinsko podjetje Novatek za prevoz utekočinjenega zemeljskega plina iz projekta Arctic LNG 2 na Kitajsko.

Sankcije preprečujejo mednarodnim podjetjem ponujanje različnih storitev za te ladje, med katerimi je daleč najpomembnejše zavarovanje. Skoraj vse zavarovalnice, ki omogočajo ladijska zavarovanja, so močno izpostavljene dolarskemu finančnemu sistemu, prek katerega lahko ZDA uvedejo sankcije.

Poleti in jeseni 2025 so Buran, Iris, Voshod in Zarja opravili vsaj 12 transportov z Utrenija, terminala, ki je del projekta Arctic LNG 2. Večina pošiljk je potekala prek severne morske poti na Kitajsko.

Štirje tankerji, pa tudi sam terminal Arctic LNG 2, so pod mednarodnimi sankcijami. Buran naj bi bil le delno prilagojen za plovbo po morju z ledom in naj bi utrpel veliko škodo med plovbo skozi morski led lansko zimo, zaradi česar je bil več mesecev na popravilu v kitajski ladjedelnici.

Pomoč jedrskih ledolomilcev

Skoraj celotna ruska flota ledolomilcev na jedrski pogon je zdaj v Obskem zalivu in okoli njega. Buranu pomaga ledolomilec 50 Let Pobedi, medtem ko druge ladje spremljajo ledolomilci Ural, Arktika, Taymyr in Yamal.

Rusija trenutno poskuša zgraditi tudi več tankerjev, ki lahko plujejo tudi po delno zamrznjenem morju, in okrepiti floto ledolomilcev.

Priporočamo