Rusija je edina država na svetu, ki je izdelala ledolomilce na jedrski pogon. Štirje so novega tipa Arktika (še tri takšne pa gradijo), štirje so starejši. Poleg tega ima še okoli štirideset ledolomilcev na klasični pogon. Kljub vsej tej floti pa je zimsko vzdrževanje plovnosti severnih morskih poti velik zalogaj.
5600 kilometrov dolgi izzivi
Ledolomilci so posebej zasnovane ladje, ki lomijo led tako, da s prednjim delom zapeljejo nanj in ga zlomijo s svojo težo. Ledolomilci na jedrski pogon so posebej primerni za delo na oddaljenih območjih, saj energijo za motorje proizvaja jedrski reaktor in so tako lahko zelo dolga obdobja na morju. Vendar ima Rusija tudi zelo dolgo arktično obalo (5600 kilometrov), led tam pa je lahko debel tudi štiri metre, vreme pa nepredvidljivo.
Morske poti pozimi potekajo blizu obale, pogosto kolona ladij sledi ledolomilcu po ozkem koridorju med redko posejanimi pristanišči.
Opozorila pred okoljskim tveganjem
Severne pomorske poti so za Rusijo postale še pomembnejše zaradi sankcij, ki so ji omejile dostop do evropskih pristanišč ter sodelovanje zahodnih transportnih podjetij, izvoz pa je v veliki meri preusmerjen na vzhod. Ta je ključnega pomena za rusko ekonomijo in financiranje vojne. Po ocenah se bo promet na teh poteh v letošnjem letu dvignil za 20 odstotkov glede na lanskega.
Hkrati pa se porajajo opozorila, da so mnogi tankerji tako imenovane flote v senci, s katerimi izvažajo rusko nafto, stari in slabo vzdrževani, a zaradi nuje tvegajo arktično pot, kar povečuje tveganja za ekološko nesrečo.