Zaradi prometnega kaosa, ki so ga povzročala njegova vozila, je Waymo v soboto zvečer začasno ustavil storitve prevozov brez voznika na širšem območju San Francisca in San Joseja.

»Osredotočeni smo na zagotavljanje varnosti naših potnikov in na to, da ima nujna pomoč prost dostop, ki ga potrebuje za svoje delo,« je v soboto zvečer sporočila Suzanne Philion, tiskovna predstavnica Wayma.

Pešci so v soboto na omrežju X objavljali posnetke Waymovih avtomobilov, ki so z utripajočimi lučmi obstali v križiščih.

Waymo je hčerinsko podjetje družbe Alphabet, ki ima v lasti tudi Google. Njihovi robotski taksiji so nadaljevanje Googlovega projekta za razvoj samovozečih avtomobilov. V ZDA imajo v uporabi okoli 2500 robotskih taksijev, tretjina od teh pa jih vozi v širši okolici San Francisca.

Vzrok in posledice izpada

Izpad, ki ga je povzročil požar na razdelilni postaji podjetja Pacific Gas and Electric (PG&E), je na vrhuncu brez elektrike pustil približno 130.000 domov in podjetij. Semaforji v večjih delih San Francisca so sočasno nehali delovati, kar je povzročilo prometne zastoje in motnje v javnem prevozu.

Za precej zastojev so bili odgovorni prav robotski taksiji, ki so se v več primerih ustavili pred križišči s prižganimi utripalkami.

Waymo ni podal podrobne tehnične razlage, zakaj je obstalo toliko vozil. Podjetje trdi, da so njihovi sistemi zasnovani tako, da ugasnjene semaforje obravnavajo kot križišča s prednostjo desnega, torej enako, kot če bi bili na vseh ulicah križišča stop znaki. Drugače kot v Sloveniji semaforizirana križišča v ZDA niso hkrati opremljena še s prometnimi znaki, ki stopijo v veljavo, če semafor ne deluje.

Obseg izpada je očitno povzročil, da se robotski taksiji niso več znali odzivati na situacijo.

V tem primeru robotski taksiji pokličejo na pomoč kontrolni center, kjer lahko uslužbenci na daljavo prevzamejo nadzor nad vozilom.

Ta pomoč je odvisna od zanesljive brezžične povezave, ki je bila med izpadom morda okrnjena, saj so bazne postaje mobilnega omrežja izgubile napajanje ali pa so postale preobremenjene, ko so prebivalci izgubili dostop do domačega brezžičnega interneta.

Waymo ni razkril, koliko operaterjev so imeli na delovnih mestih v času izpada elektrike ali kakšne motnje v komunikaciji so imeli.

To ni bil prvi primer, ko so Waymova vozila obstala med okvaro prometne infrastrukture. Znani so številni primeri Waymovih avtomobilov, ki so zmrznili ob pokvarjenem semaforju; podobne prizore kot v San Franciscu, a v nekoliko manjšem obsegu, je povzročil tudi izpad elektrike v Austinu v Teksasu.

Kritiki trenutno uporabljene tehnologije robotskih taksijev opozarjajo na nevarnost, ki bi jo tako ranljivi sistemi predstavljali ob obsežnih naravnih nesrečah, ko bi prišlo do izpadov elektrike in drugih težav v infrastrukturi. V takšni situaciji bi robotski taksiji lahko močno ovirali reševalna vozila.

Priporočamo