San Francisco je bil eno prvih mest, kjer je podjetje Waymo na ulice poslalo svoja samovozeča vozila, ki opravljajo funkcijo taksijev. Odtlej so ta vozila postala stalnica sanfranciških ulic in vse je kazalo, da so jih meščani vzeli za svoja. To se zadnje tedne nekoliko spreminja, saj sta bili najmanj dve avtonomni vozili vpleteni v incident, ki se je slabo končal za hišnega ljubljenčka.
Mačkona oklicali za župana četrti
Konec oktobra je pod kolesi avtonomnega vozila končal maček KitKat, ki je bil atrakcija ene od manjših prodajaln v četrti Mission. Progasti mačkon je bil pri lokalnem prebivalstvu zapisan tako dobro, da si je prislužil vzdevek »župan 16. okrožja«.
V podjetju Waymo so potrdili, da je njihovo vozilo med speljevanjem povozilo mačka, ki je skočil pod kolesa.
Dogodek je sprožil burne odzive na družbenih omrežjih, pred trgovino pa so prebivalci postavili improviziran spomenik s cvetjem in fotografijami. Lokalni politiki so incident izkoristili za zahtevo po strožjem nadzoru hitrorastoče industrije robotaksijev. Mestna svetnica Jackie Fielder tako denimo napoveduje zakonodajo, ki bi okrožjem omogočila odločanje o dovoljevanju avtonomnih vozil, hkrati pa poziva k ukrepanju na ravni celotne Kalifornije.
Kritiki opozarjajo na nevarnosti, ki da jih prinašajo avtonomni taksiji, in njihov negativni vpliv na delovna mesta. V podjetju Waymo zatrjujejo, da je varnost njihova prioriteta, ter izražajo sožalje skupnosti. V spomin na KitKata so namenili donacijo lokalni organizaciji za zaščito živali.
Senzorji niso zaznali manjšega psa
To bi morda začasno pomirilo razburjenje nasprotnikov avtonomnih vozil, če se ne bi le nekaj tednov kasneje pripetil nov incident. Tokrat se je pod kolesi robotaksija znašel majhen pes, ki ni bil na povodcu.
O trku z živaljo je prvi poročal potnik, ki je bil takrat v avtonomnem vozilu. Kot je povedal, je iz avtomobila poskušal vzpostaviti stik z nekom od zaposlenih, zunaj pa se je že zbirala množica, ki je iskala lastnika psa. Kot poroča Independent, ni znano, ali je pes trk preživel.
Iz Wayma so se odzvali s sporočilom, da se želijo iz nesreče učiti in izboljšati svojo prisotnost v skupnostih, kjer vozijo njihova vozila.
Po podatkih ameriške agencije za varnost v prometu so od sredine leta 2021 robotaksiji Waymo več kot dvanajstkrat trčili v živali, pri čemer jih je poginilo najmanj pet. Čeprav podatki za človeške voznike kažejo, da pod kolesi njihovih vozil vsako leto pogine več milijonov mačk, se z vsakim novim incidentom avtonomnih vozil razpihuje razprava o varnosti avtonomnih vozil ter prevzemanju odgovornosti.