"Meta bo uporabnikom ponudila izbiro med: soglasjem za delitev vseh njihovih podatkov in prikazovanjem popolnoma prilagojenih oglasov ter izbiro, da delijo manj osebnih podatkov za izkušnjo z manj prilagojenimi oglasi," je navedla komisija.
To je prvič, da je takšna izbira na voljo na družbenih omrežjih družbe Meta, so sporočili iz Bruslja.
Evropska komisija je aprila letos tehnološkemu velikanu naložila plačilo 200 milijonov evrov kazni, potem ko je ugotovila, da Metin poslovni model "privoli ali plačaj" ni skladen z aktom o digitalnih trgih.
Podjetje Meta je namreč novembra 2023 uvedlo sistem, po katerem morajo uporabniki Facebooka in Instagrama v EU izbrati med tem, ali bodo plačali mesečno naročnino, da se jim ne prikazujejo oglasi, ali pa privolijo v uporabo osebnih podatkov za potrebe prilagojenega oglaševanja.
Komisija je ugotovila, da ta model ni skladen z aktom o digitalnih trgih, saj uporabnikom ne daje možnosti, da se odločijo za storitev, ki uporablja manj njihovih osebnih podatkov, sicer pa bi bila enakovredna brezplačni storitvi s prilagojenimi oglasi. Metin model po oceni Bruslja uporabnikom tudi ni omogočal, da bi uveljavljali svoje pravice do svobodne privolitve v združevanje njihovih osebnih podatkov.
Po številnih pogovorih s komisijo je nato Meta predstavila drugo različico možnosti brezplačne uporabe družbenih omrežij s prilagojenimi oglasi, ki naj bi uporabljala manj osebnih podatkov za prikazovanje oglasov.
Kot so danes sporočili s komisije, bodo zdaj spremljali izvajanje novega oglaševalskega modela ter zbirali povratne informacije in dokaze od Mete in drugih relevantnih deležnikov o vplivu tega novega modela.