Letalsko podjetje Air India se je letos že pojavilo v svetovnih medijih zaradi tragične nesreče poleti, ko je polet z 230 ljudmi na krovu preživel le en potnik. Kar nekaj let pred tem  so eno svojih letal boeing 737-200 pozabili na letališču v Kalkuti. Tam se je prah na njem nabiral kar 13 let.

Letališče je letalsko družbo po dolgih letih naposled pozvalo, naj vendar že poravna stroške parkiranja svojega letala. Pri Air India so lastništvo letala sprva zanikali, pozneje pa so ugotovili, da gre dejansko za njihovo letalo. Letališče jim je nato izročilo račun v višini okoli 100.000 evrov.

Gre za izredno nenavaden spodrsljaj, ki kaže, da je bilo v letalski družbi dolga leta nekaj hudo narobe. Vložki v nakup letal so veliki, izplačajo pa se le, če ta letala tudi dejansko letijo. Kot del matične letalske družbe ali kot letalo, ki ga najemajo druge družbe. Neko splošno pravilo je, naj je letalo prizemljeno le tedaj, ko je to nujno potrebno.

Življenjska pot letala

Življenjska pot letala običajno poteka tako, da vsaj prvih deset let deluje pod okriljem prvotnega kupca, pozneje pa ga prodajo manjšim podjetjem v državah v razvoju. Starejša se lahko preuredijo v tovorna in letijo še dodatnih dvajset let. Čisto na koncu pa jih prodajo podjetjem, ki se ukvarjajo z razgradnjo in prodajo delov.

Izvršni direktor podjetja Campbell Wilson trdi, da ima odgovor, kako je do izgube omenjenega letala prišlo tega. Letalo je nekdo očitno izpustil iz poslovnih knjig, ko je bilo podjetje leta 2022 privatizirano. Če takrat ni bilo v evidenci, novo vodstvo niti ni moglo vedeti, da ga je pridobilo, zaradi česar so verjetno ignorirali dopise z letališča v Kalkuti. 

Letalo je bilo  prvotno v lasti družbe Indian Airlines, drugega državnega podjetja, ki se je leta 2007 priključilo k Air India. Po združitvi je bilo letalo dano v najem indijski pošti kot tovorno letalo, zato je tudi možno, da se je dokumentacija nekje med potjo založila.

Več izgubljenih letal na istem letališču

Izgubljeno letalo sicer ni bilo več rosno mlado in je bilo že opremljeno za tovorne lete. Njegova naslednja destinacija bi bilo razkosanje, kar ne prinaša ogromnih prilivov, je pa vsekakor bolje od zamudnine za 13 let parkiranja. 

Najbolj presenetljivo pri vsem skupaj pa je, da na letališču v Kalkuti trdijo, da so v zadnjem desetletju našli še druga zapuščena letala. Zato to morda niti ni zadnja tovrstna zgodba. Poraja pa se tudi vprašanje, kaj je tako posebnega na omenjenem letališču, da podjetja tam pozabljajo svoja letala.

Priporočamo