McDonald's se je na Nizozemskem znašel na udaru kritik zaradi svoje najnovejše oglasne kampanje, ki jo sestavlja skupek videoposnetkov, ustvarjenih z umetno inteligenco.

»Najbolj katastrofalen oglas tega leta«

Oglas z naslovom Najgroznejši čas v letu prikazuje prizore predbožičnega kaosa: Božiček obtiči v prometnem zastoju, božična večerja se prismodi, smreka se prevrne, praznične lučke zanetijo požar … Skratka vse gre narobe, edini žarek upanja v sivem Amsterdamu pa sije iz poslovalnice McDonald'sa. Videoposnetek se konča s prizori veselih in zadovoljnih ljudi, ki za božič obedujejo v obratu s hitro hrano. 

Oglas je McDonald's objavil na svojem youtube profilu 6. decembra. Takoj je sledil buren odziv. Uporabniki so kritizirali čudne podrobnosti, nenavaden videz nastopajočih in neumnosti, ki jih je prikazoval oglas. Kot je denimo prizor, v katerem moški na kolesu pelje ogromno božično drevo po strmem klancu navzgor, in to v ravninskem Amsterdamu, ki leži na nadmorski višini minus dva metra.  »To je najbolj katastrofalen oglas, kar sem jih videl letos,« je zapisal eden od uporabnikov, ki si je prislužil ogromno všečkov. 

Tri dni kasneje je McDonald's oglas odstranil in potezo pospremil z zapisom, da so v podjetju »raziskovali učinkovito rabo umetne inteligence« in da so se naučili lekcije. 

Oglas je za McDonald's ustvarilo nizozemsko podjetje TBWANeboko v sodelovanju z ameriško produkcijsko hišo The Sweetshop. 

FILE - In this Dec. 17, 2014 file photo, a man walks by a McDonald's logo in front of its restaurant in Tokyo. McDonald's is set to unveil its latest plans to revive its sputtering business on Monday, May 4, 2015. (AP Photo/Eugene Hoshiko, File)

McDonald's je ob množici negativnih odzivov oglas odstranil, v produkcijski hiši, ki stoji za njim, pa ga še naprej zagovarjajo. Foto: AP

Ceneje in hitreje

Oglas je sprožil širšo debato o rabi umetne inteligence v oglaševalski in filmski industriji. V McDonald'sovem oglasu ni bilo igralcev, prav tako ne snemalcev, scenografov, maskerjev in množice drugih profilov, ki običajno sodelujejo pri produkciji. »Dobrodošli v prihodnosti filmskega ustvarjanja. Zanič je,« je glede tega zapisal komentator na instagramu. 

Produkcijska hiša The Sweetshop tudi po pogromu brani svoj izdelek. Izvršna direktorica Melanie Bridge je dejala, da je produkcijski proces trajal sedem tednov in da v tem času ekipa »skoraj ni spala«. Ustvarili so na tisoče posnetkov, nato pa jih je oblikovali v montaži, tako kot bi to storili pri kateri koli visokokakovostni produkciji,« je dejala. 

Ni slabe reklame?

Priprava božičnih oglasnih kampanj v velikih podjetjih običajno traja več mesecev, nemalokrat vse leto, saj gre za čas, ko so potrošniki tradicionalno bolj naklonjeni zapravljanju. Z vse večjimi zmožnostmi umetne inteligence so se v nekaterih podjetjih odločili, da se bodo izognili stroškom, ki jih prinaša delo s scenaristi, igralci, snemalci in drugimi ustvarjalci. Za kreiranje oglasov z umetno inteligenco potrebujejo manj ljudi, proces je cenejši in tudi veliko hitrejši.

A ima svoje pomanjkljivosti, kot te dni ugotavljajo pri McDonald'su. Toda če še velja rek, da je vsaka reklama dobra reklama, potem je korporacija dosegla svoj cilj.

Priporočamo