Na Hrvaškem so letos našteli 21,6 milijona turističnih prihodov in 109,6 milijona nočitev. Lani so našteli več kot 21,3 milijona prihodov in 108,7 milijona nočitev.
Evropa ostaja največja in najpomembnejša turistična destinacija na svetu, a je letos rasla počasneje kot Azija, Bližnji vzhod ter Severna in Latinska Amerika. Nastajajo nove destinacije, turisti pa vse pogosteje iščejo manj znane kraje brez gneče, je danes ob predstavitvi turističnih rezultatov v Zagrebu poudaril Glavina.
Turistični sektor je minister opozoril, da mora v naslednji sezoni korigirati cene ali zvišati raven kakovosti, v nasprotnem primeru bo to zanje storil trg. »Potrebna je stabilizacija cen. Tisti, ki želijo enake cene, morajo to pospremiti z naložbami ali kakovostjo storitve. Če tega ne nameravajo storiti, je priporočljiva korekcija cen,« je dejal.
Slovenci prednjačijo
Med najštevilnejšimi gosti na Hrvaškem so vse leto Slovenci, ki so bili v novembru celo na prvem mestu po številu nočitev med tujimi gosti. Poleti so bili na drugem mestu, takoj za Nemci.
Direktor Hrvaške turistične skupnosti (HTZ) Kristjan Staničić je danes za STA ocenil, da so Slovenci med najštevilnejšimi gosti v predsezoni, še posebno pa v posezoni. »Imate nekoliko drugačen razpored šolskih počitnic, vključno s tako imenovanimi krompirjevimi počitnicami. Takrat veliko Slovencev pride v Istro, na Kvarner in druge naše destinacije. Prav tako je priljubljeno obdobje adventa, ko številni Slovenci obiskujejo Zagreb, Opatijo in druge destinacije,« je pojasnil.
Staničić dober obisk iz Slovenije pripisuje zvestobi slovenskih turistov Hrvaški, njihovemu dobremu poznavanju Hrvaške in privlačni ponudbi. Obenem meni, da gre za del širšega trenda, ko turisti vse več potujejo ne le znotraj svojih držav, temveč tudi v sosednje države.
Slovenci so bili po besedah direktorja HTZ v posezonskem obdobju zelo aktivni predvsem v celinskem delu Hrvaške, saj se vse bolj razvija ponudba, ki je privlačna tudi zunaj poletnih mesecev – od velnesa do dejavnosti na prostem in enogastronomije.
»Rekel bi, da gre za dva glavna segmenta. Najprej velneška ponudba, kot so Terme Tuhelj, Sveti Martin na Muri, tudi Slavonija ponuja odlične storitve v velnes hotelu Materra, ki je močno usmerjen v zdravstveni turizem. Drugi segment je ponudba na prostem, ki je zelo zanimiva v Gorskem kotarju, Liki in dalmatinskem zaledju. Oba segmenta skupaj pa vedno lepo povezuje gastronomija,« je še dejal.