Policisti so nadzor izvedli skupaj z inšpektorjema inšpektorata za infrastrukturo in nadzorniki finančne uprave. Pregledali so 49 avtobusov in nekaj tovornih vozil, ki so med udeležbo v prometu očitno predstavljala povečano tveganje za varnost, so v četrtek sporočili z Generalne policijske uprave.

Med drugim so odkrili presežke delovnega časa oziroma nepravilno izvajanje pravil glede tako imenovane vožnje z več vozniki, kar vpliva na preobremenjenost in utrujenost voznikov ter poveča tveganje za nastanek hudih posledic v cestnem prometu.

Vozniki so pri svojem delu tudi nepravilno uporabljali tahograf. Tuji prevozniki pri mednarodnem linijskem prevozu potnikov niso imeli predpisanega dovoljenja in vozil. Z diagnostično opremo so pristojni ugotovili, da na enem avtobusu ni deloval sistem za upravljanje izpustov.

Na avtobusih, ki so vozili na dolgih mednarodnih linijah, so policisti v prostoru za potnike odkrili večje količine raznovrstnega tovora, ki ni bil ustrezno zavarovan pred premikanjem, kar vpliva tudi na varnost potnikov. Prav tako avtobusi niso bili tehnično brezhibni, in sicer so imeli nekateri izrabljene pnevmatike in počena vetrobranska stekla ter so bili brez predpisane opreme.

Med drugim so obravnavali voznika vozila z največjo dovoljeno maso do 3,5 tone s pripetim lahkim priklopnikom. Predpisana največja dovoljena masa za vozilo s priklopnikom je 4,25 tone, pri tem motornem vozilu s priklopnikom pa je masa dosegla 7,3 tone, pri čemer je bila močno preobremenjena druga os motornega vozila. Med prevozom blaga je bilo v vozilu tudi preveč potnikov, ki niso mogli uporabljati varnostnih pasov.

Policisti so predstavili tudi ugotovitve na podlagi izrednih tehničnih pregledov, ki so jih odredili šestim avtobusom med novembrskim nadzorom na območju Celja. Na enem od teh avtobusov ni bilo zavornega učinka na zadnji pogonski osi, saj zavore niso delovale. Prav tako je imela pomožna zavora zgolj 20-odstotni zavorni učinek od predpisanih vsaj 50 odstotkov.

Na enem od avtobusov so bile tri pnevmatike od šestih kritično izrabljene in neustrezne. Eden od avtobusov je imel na armaturni plošči z lepilnim trakom prelepljen rdeč opozorilni znak za nedelujoči zavorni sistem ABS, ki tudi sicer ni deloval. Avtobus je imel zelo prerjavelo podvozje. Prav tako so bili na enem od avtobusov nameščeni nehomologirani sedeži.

Priporočamo