Direktorica Televizije Slovenija Ljerka Bizilj je danes generalnega direktorja RTV Slovenija Igorja Kadunca obvestila, da po 4. juniju ne bo več opravljala funkcije. Ta poteza je bila pričakovana, saj je skorajšnji odstop napovedovala že januarja. Tedaj je zatrdila, da bo funkcijo zapustila aprila. Njen mandat bi se sicer iztekel jeseni, vendar je Biziljeva dejala, da želi direktorsko mesto prepustiti nasledniku že prej. Razlog naj bi bila priprava programskega načrta za leto 2019 – Biziljeva meni, da je prav, da načrt pripravi tisti, ki ga bo tudi izvajal.

»Glasbeni projekt je bil uspešen«

Direktorica danes za vprašanja ni bila dosegljiva, saj je, kot nam je sporočila, v tujini. Kot je razvidno iz pisma, ki so ga na današnji seji prejeli člani programskega sveta, pa je njena odločitev pospremljena z resentimenti. »Vse svoje življenje sem namenila televiziji in njenemu razvoju, zanima me samo krepitev nacionalne televizije in dober program in nič drugega,« je zapisala. »Vsakomur pa je jasno, da je v razmerah, ko je več gospodarjev, ko je odločevalcev več, odgovoren pa eden, težko dobro delati.«

Biziljeva Kaduncu med drugim očita, da je visoke stroške, ki so pred letom dni nastali pri produkciji štirih glasbenih oddaj (Ema – izbor za Evrovizijo, Dnevi slovenske zabavne glasbe, Žarometi in koncert pevke Neishe, ki so potekali na Gospodarskem razstavišču), izrabil za razvrednotenje njenega dela in dela njenih sodelavcev. Kadunc je lani res odredil revizijo stroškov, ki so za 710.000 evrov presegli predvidene. »Ni dvoma, da je za prekoračitev odgovorna direktorica,« je Kadunc zapisal v tedanjem poročilu. V intervjuju za Dnevnik se je sicer strinjal, da so bile ob izrednih tehničnih investicijah – kot so bile »leteče kamere« in posebej prirejen prostor za kakovostnejši zvok – omenjene oddaje »bleščeče« in za gledalce privlačne. Ker RTV Slovenija tovrstne lastne tehnike nima, je morala nekatere storitve naročiti pri zunanjih izvajalcih. Gledanost oddaj je bila sicer dobra in tudi oglaševalski prihodki so bili zato višji. Vendar si po Kadunčevem mnenju RTV Slovenija takšnih dragih oddaj ne more privoščiti.

Ljerka Bizilj pa je v današnjem pismu prikazala drugačno sliko: »Prekoračitev planiranih sredstev za vseh sedem dogodkov na Gospodarskem razstavišču (Ema je potekala v treh večerih, Dnevi slovenske zabavne glasbe pa v dveh, op. p.) je znašala približno 310.000 evrov, oglaševalski in komercialni prihodki ob teh dogodkih pa več kot 400.000 evrov,« je zatrdila direktorica. Naštela je še več svojih dosežkov – posodabljanje tehnologije in zniževanje stroškov, zaradi katerih naj bi javna televizija »kljub močni konkurenci« dosegala visoko kakovost.

V ozadju še ovadbe

Programski svetniki so se s pismom in napovedjo odstopa seznanili in napovedali, da bo v »najkrajšem možnem času« pripravljen razpis za novo direktorico ali direktorja televizije. Direktor Kadunc s trditvami direktorice ni hotel polemizirati, vsebinsko razpravo pa naj bi programski svet opravil maja, ko se bo Biziljeva seje udeležila.

Da gre vendarle za prekoračitev stroškov, pa je lani potrdil tudi nadzorni svet. Ta je oktobra sprejel sklep, da gre za »sum negospodarne izvedbe teh projektov ter neodobrene porabe 711.459 evrov«. Iz pogovorov s poznavalci dogajanja je sicer mogoče sklepati, da pri tovrstni televizijski produkciji vseh stroškov ni mogoče začrtati vnaprej, saj se potrebe po najemu dodatne tehnike pokažejo sproti. A direktor Kadunc je prepričan, da tako velike prekoračitve – skoraj dvakratnega povečanja predvidenih stroškov – niso dopustne. O sumljivih pogodbah na predizboru za Evrovizijo 2017 je Kadunc letos obvestil tudi policijo. Pogodbe naj bi bile pripravljene tako, da so »zaobšle pravila javnega naročanja«. Kadunc nam je danes zatrdil, da ne ve, ali je policija navedbe iz ovadb že preiskala.

Priporočamo